Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پرچمداران قدیمی یا ارزان‌قیمت‌ها و میان‌رده‌های فعلی؛ کدام گوشی را باید بخرید؟!

پرچمداران قدیمی یا ارزان‌قیمت‌ها و میان‌رده‌های فعلی؛ کدام گوشی را باید بخرید؟!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگر مدتی است که به خرید یک گوشی جدید فکر می‌کنید یا گوشی شما دیگر مانند گذشته کار نمی‌کند ممکن است زمان ارتقا آن رسیده باشد. اما به دلیل گران بودن گوشی‌های پرچمدار فعلی، شاید بهتر باشد در اینجا یک مقایسه جالب بین گوشی‌های پرچمدار قدیمی‌تر و ارزان‌قیمت‌ها یا میان‌رده‌های فعلی انجام دهیم تا متوجه می‌شویم خرید کدام یک برای شما مناسب‌تر است. با اِروتِک همراه باشید.

انتخاب یک گوشی عالی و مناسب در اکثر موارد کاری مشکل است. از یک سو، جذابیت ویژگی‌های جدید و عملکرد قوی در یک گوشی ارزان‌قیمت وسوسه‌انگیز است و از سوی دیگر، شانس دستیابی به یک پرچمدار رده‌بالای قدیمی با قیمتی بسیار پایین‌تر را به سختی می‌توان نادیده گرفت. بیایید بفهمیم کدام گزینه برای شما بهترین انتخاب است.

1. عملکرد

هنگامی که به تعادل بین هزینه و عملکرد فکر می‌کنید، معمولاً بین یک گوشی جدید ارزان‌قیمت یا یک گوشی پرپرچمدار قدیمی‌تر درجه یک سرگردان می‌مانید. هر گزینه دارای نکات خوب و بد است و بهترین انتخاب بستگی به نیازها و اولویت‌های شما دارد.

گوشی‌های ارزان‌قیمت جدید بسیار عالی هستند چراکه قیمت کمتری نسبت به مدل‌های پرچمدار دارند. آنها برای کاربرانی که بدون صرف هزینه زیاد یک گوشی خوب می‌خواهند انتخابی مناسب خواهند بود. اگرچه ممکن است جدیدترین ویژگی‌های پیشرفته و فانتزی را نداشته باشند، اما گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه همچنان با آخرین پیشرفت‌های نرم‌افزاری و فناوری به‌روزرسانی می‌شوند. آنها به خوبی برای کارهای روزمره کار می‌کنند و آنچه که نیاز دارید را بدون صرف هزینه بیشتر به شما ارائه می‌دهند.

پرچمداران قدیمی یا ارزان‌قیمت‌ها و میان‌رده‌های فعلی؛ کدام گوشی را باید بخرید؟!

از طرف دیگر، انتخاب یک دستگاه پرچمدار قدیمی به این معنی است که شما یک دستگاه قوی دریافت می‌کنید، حتی اگر چند سال از عمر آن گذشته باشد! این گوشی‌ها همچنان برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را اجرا می‌کنند، چراکه دارای مشخصاتی خوب و قدرتمند هستند. آنها جدیدترین و بهترین محصولات نیستند، اما با مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌اند. بنابراین، مطمئن باشید که در بخش عملکرد پایدار هرگز مشکلی نخواهند داشت. اگرچه ممکن است آنها جدیدترین سخت‌افزار موجود را نداشته باشند، اما هنوز مشخصات آنها می‌تواند بهتر از گوشی‌های ارزان‌قیمت جدید باشد.

2. دوربین

در حالیکه گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه اکنون چندین دوربین از جمله گزینه‌های واید و کلوزآپ را به نمایش می‌گذارند، اما این لنزهای اضافی اغلب فاقد عملکرد واقعی هستند. بر خلاف همتایان گران‌تر خود، ممکن است برای افزایش تعداد دوربین‌ها، کمی چاشنی تبلیغات به آنها اضافه شده باشد.

در مقابل، گوشی‌های گران‌قیمت به هر دوربین هدف مشخصی داده و اطمینان می‌دهند که هر لنز به‌طور معناداری به ثبت تصاویر باکیفیت کمک می‌کند. این موضوع در سناریوهای چالش‌برانگیز مانند عکاسی در نور کم خودنمایی بیشتری می‌کند، جایی که پردازش پیشرفته در گوشی‌های گران‌قیمت تصاویر روشن‌تر و دقیق‌تری تولید خواهد کرد. علاقه‌مندان به عکاسی نجومی نیز از قابلیت‌های برخی دوربین‌های رده‌بالا لذت خواهند برد.

پرچمداران قدیمی یا ارزان‌قیمت‌ها و میان‌رده‌های فعلی؛ کدام گوشی را باید بخرید؟!

اگرچه دوربین‌های گوشی‌های ارزان قیمت پیشرفت کرده‌اند، اما گوشی‌های پرچم‌دار قدیمی‌تر اغلب عکس‌های برتر و تمیزتری می‌گیرند. این بخش از ویژگی‌ها مانند تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال برای عکس‌های واضح‌تر، دقت رنگ بهبود یافته، ضبط ویدیویی روان‌تر، فوکوس خودکار سریع‌تر و تشخیص سوژه اهمیت بسیار زیادی دارند.

در نهایت، انتخاب به اولویت‌های شما خلاصه می‌شود. اگر مقرون‌به صرفه بودن حاکم باشد و عکس‌های معمولی روزمره رضایت شما را تامین کند، ممکن است یک گوشی ارزان‌قیمت مدرن انتخاب بهتری برای شما باشد. اما برای کسانی که به دنبال کیفیت تصویر استثنایی هستند، به خصوص در شرایط نوری متنوع، سرمایه‌گذاری روی یک گوشی قدیمی‌تر و رده‌بالا می‌تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

3. عمر باتری

مقایسه طول عمر باتری گوشی ارزان‌قیمت جدید و یک گوشی پرچمدار قدیمی نیز جالب است چراکه برای انواع مختلف کاربران ساخته شده‌اند. بسته به نحوه استفاده از گوشی، سه گروه اصلی وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید.

کاربران تلفن سبک که کارهای ساده‌ای مانند چک کردن ایمیل‌ها، رسانه‌های اجتماعی و تماس‌های گاه‌به‌گاه انجام می‌دهند، باید به گوشی‌های ارزان‌قیمت جدید و میان‌رده‌های قدیمی فکر کنند. گوشی‌های جدید و ارزان معمولاً با پردازنده‌ها و نمایشگرهای کارآمد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند و با یک بار شارژ دوام بیشتری دارند. گوشی‌های میان‌رده قدیمی‌تر نیز ممکن است باتری‌های بزرگ‌تری داشته باشند و قطعات پرمصرف را جبران کنند. البته باید اندازه صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری را نیز در نظر بگیرید.

پرچمداران قدیمی یا ارزان‌قیمت‌ها و میان‌رده‌های فعلی؛ کدام گوشی را باید بخرید؟!

کاربران متوسط گوشی‌های هوشمند که روزانه ویدیوها را تماشا می‌کنند، بازی می‌کنند و از بسیاری از برنامه‌ها استفاده می‌کنند، ممکن است گوشی ارزان‌‌قیمت جدید را بهتر بیابند. گوشی‌های ارزان‌قیمت جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای کارهای روزمره خوب عمل کرده و مصرف باتری را به‌طور موثر مدیریت کنند. از سوی دیگر، مدل‌های قدیمی‌تر، علی‌رغم داشتن انرژی خام، ممکن است به دلیل سخت‌افزار قوی‌تر، باتری را سریع‌تر تخلیه کنند.

کاربران سنگین تلفن که دائماً از برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنند یا بازی‌هایی با وضوح بالا انجام می‌دهند ممکن است گوشی‌های پرچمدار قدیمی را مناسب‌تر بدانند. حتی با وجود مقداری کاهش باتری، ظرفیت بزرگتر و پردازنده‌های قدرتمند به گوشی‌های قدیمی کمک می‌کنند تا بارهای سنگین را به طور موثر مدیریت کنند.

متأسفانه، باتری گوشی‌های هوشمند با گذشت زمان ضعیف‌تر می‌شوند، حتی اگر کار خاصی با آنها انجام ندهید. این به این دلیل است که آنها از لیتیوم یون ساخته شده‌اند، ماده‌ای که به‌طور طبیعی در طول زمان ظرفیت خود را از دست می‌دهد. جالب اینجاست که این امر می‌تواند به گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر برتری بدهد، زیرا آنها اخیراً نسبت به مدل‌های پرچمدار قدیمی‌تر از خط تولید خارج شده‌اند، علی‌رغم اینکه احتمالاً فناوری کمتری را در قلب خود دارند.

4. سرعت شارژ

این روزها سرعت شارژ شدن یک گوشی به پارامتری بسیار مهم برای کاربران تبدیل شده است. وقتی نوبت به گوشی‌های هوشمند می‌رسد، جدیدترین و ارزان‌ترین آن‌ها نیز معمولاً فناوری باتری فوق‌العاده‌ای دارند و سریع شارژ می‌شوند.

از سوی دیگر، مدل‌های قدیمی‌تر و گران‌تر برای برای سال‌ها رقابت ساخته می‌شوند. این گوشی‌های ممتاز به جدیدترین فناوری‌ها مجهز بوده و حتی سریع‌تر از مدل‌های جدید ارزان‌تر شارژ می‌شوند.

همچنین مطالعه کنید
رابط کاربری HyperOS در مقابل One UI 6.1؛ بررسی تفاوت های کلیدی!

پرچمداران قدیمی یا ارزان‌قیمت‌ها و میان‌رده‌های فعلی؛ کدام گوشی را باید بخرید؟!

اگرچه جدیدترین گوشی‌های ارزان‌قیمت در شارژ هوشمند و صرفه‌جویی در مصرف انرژی خوب عمل می‌کنند، اما گوشی‌های قدیمی‌تر و گران‌تر دارای ویژگی‌های اضافی جالبی مانند شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس هستند. با شارژ بی‌سیم معکوس، می‌توانید گجت‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند یا هدفون‌ها را با استفاده از گوشی خود نیز شارژ کنید.

در حالیکه گوشی های مقرون‌به‌صرفه با سرعت شارژ سیمی خوب پیش می‌روند، اما دستگاه‌های پریمیوم هنوز ویژگی‌های خاص خود را دارند. آنها با ارائه ویژگی‌های پیشرفته و شارژ سریع‌تر توانسته‌اند جایگاه خود را حفظ کنند.

در نهایت، انتخاب بین یک گوشی ارزان‌قیمت جدید و یک پرچمدار قدیمی برای سرعت شارژ، بستگی به نیازها و اولویت های فردی شما دارد.

5. دوام و کیفیت ساخت

هنگام مقایسه دوام و کیفیت ساخت یک گوشی ارزان‌قیمت جدید با یک دستگاه پرچمدار قدیمی، عوامل متعددی مطرح می‌شوند. اولاً، مواد مورداستفاده برای ساخت دستگاه‌ها به‌طور قابل‌توجهی بر دوام آنها تأثیر می‌گذارد.

دستگاه‌های پرچمدار قدیمی اغلب دارای مواد درجه یک مانند آلومینیوم یا شیشه هستند که به آنها احساس محکمی و مقاومت در برابر سایش و خرابی می‌دهد. از سوی دیگر، گوشی‌های اقتصادی جدید از مواد مقرون‌به‌صرفه‌تری مانند پلاستیک استفاده می‌کنند که ممکن است دوام آن‌ها را در درازمدت به خطر بیاندازند.

پرچمداران قدیمی یا ارزان‌قیمت‌ها و میان‌رده‌های فعلی؛ کدام گوشی را باید بخرید؟!

ثانیاً، استانداردهای مهندسی و ساخت دستگاه‌های پرچمدار قدیمی اغلب بالاتر از گوشی‌های ارزان‌‌قیمت جدید است. دستگاه‌های پرچمدار در طول تولید تحت آزمایش‌های دقیق و اقدامات کنترل کیفیت قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای دوام بالایی دارند. در مقابل، در گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه ممکن است برای دستیابی به اهداف هزینه‌ای، کیفیت تولید کاهش باید و به‌طور بالقوه کیفیت ساخت و دوام آنها را به خطر بیاندازد.

6. نرم‌افزار و به‌روز‌رسانی

گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه قبلاً نسبت به پرچمداران قدیمی‌تر از نظر به‌روزرسانی نرم‌افزاری برتری داشتند. آنها معمولاً با آخرین نسخه اندروید عرضه می‌شدند و به مدت 2 تا 3 سال به‌روزرسانی دریافت می‌کردند که دسترسی به ویژگی‌های جدید و وصله‌های امنیتی را تضمین می‌کرد.

با این حال، چشم‌انداز به‌روزرسانی اخیراً تغییر کرده است زیرا برندهای بزرگی مانند گوگل و سامسونگ اکنون زمان‌بندی طولانی‌تری برای به‌روزرسانی گوشی‌های پرچم‌دار خود ارائه می‌کنند که گاهی برای به‌روزرسانی‌های اصلی بیش از 7 سال و حتی برای وصله‌های امنیتی طولانی‌تر است.

پرچمداران قدیمی یا ارزان‌قیمت‌ها و میان‌رده‌های فعلی؛ کدام گوشی را باید بخرید؟!

در حالیکه به‌روزرسانی‌های گوشی‌های ارزان‌قیمت نیز در حال بهبود است، اما ممکن است همیشه با طول و دامنه پیشنهادات پرچمدار مطابقت نداشته باشند. در هنگام انتخاب گوشی، توجه به پشتیبانی نرم‌افزاری و قابلیت‌های سخت‌افزاری ضروری است، زیرا حتی به‌روز‌رسانی‌های به موقع ممکن است به تجربه کامل ویژگی‌ها در دستگاه‌های ارزان‌قیمت تبدیل نشود!

7. لوازم جانبی

بسیاری از گوشی‌های پرچمدار امروزه شارژر یا هدفون در جعبه ندارند که ممکن است برای برخی ناخوشایند باشد. خوشبختانه، برخی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه همچنان این لوازم جانبی را در خود جای داده‌اند و ارزش پیشنهادی جذاب‌تری را برای کسانی که بودجه کمتری دارند ارائه می‌دهند.

از نظر لوازم جانبی اضافی، مدل‌های پرچم‌دار اغلب با کابل‌های شارژ باکیفیت (بدون آداپتور) یا قلم‌هایی با مقداری تخفیف اضافی عرضه می‌شوند. با این حال، برخی از تولیدکنندگان، هدفون‌های رایگان یا با تخفیف را با گوشی‌های ممتاز خود ارائه می‌کنند.

8. جک هدفون

جک هدفون برای بسیاری به نماد نوستالژی تبدیل شده است. هنگام مقایسه گوشی ارزان‌قیمت جدید با دستگاه پرچمدار قدیمی، جک 3.5 میلی‌متری صدا به عنوان یک ویژگی متمایز ظاهر می‌شود که ترازو را به نفع گزینه اقتصادی‌تر تغییر می‌دهد.

در حالیکه گوشی‌های پریمیوم تسلیم روند بی‌سیم شدن شده‌اند، گوشی‌های ارزان‌قیمت با افتخار جک هدفون کلاسیک را حفظ کرده‌اند. این یک راه ساده و مقرون‌به‌صرفه برای گوش دادن به موسیقی یا برقراری تماس بدون نیاز به اتصال‌دهنده به شما می‌دهد.

پرچمداران قدیمی یا ارزان‌قیمت‌ها و میان‌رده‌های فعلی؛ کدام گوشی را باید بخرید؟!

جک هدفون در جدیدترین گوشی ارزان قیمت فقط برای افرادی نیست که هدفون‌های سیمی خود را دوست دارند چراکه نشان‌دهنده تعهد به گنجاندن سلیقه تمام کاربران در دنیای فناوری است. از سوی دیگر، مدل‌های پرچمدار قدیمی جک 3.5 میلی‌متری صدا ندارند، بنابراین باید با دانگل‌ها و آداپتورها سر و کار داشته باشید که کار را پیچیده‌تر می‌کند.

9. قیمت

گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه جدید برای پاسخگویی به بخش وسیع‌تری از بازار طراحی شده‌اند و اغلب از قیمت جذابی برخوردارند. هدف این دستگاه‌ها ارائه ویژگی‌ها و قابلیت‌های ضروری بدون آسیب‌دیدگی است و آنها را به گزینه‌ای قانع‌کننده برای کاربرانی که نگرانه هزینه هستند تبدیل می‌کند.

در مقابل، دستگاه پرچمدار قدیمی در ابتدا با قیمت بالاتری به دلیل موقعیت یابی ممتاز و مشخصات پیشرفته آن در زمان عرضه عرضه شد. در حالیکه مدل‌های پرچم‌دار جدیدتر عرضه می‌شوند، دستگاه پرچمدار قدیمی ممکن است در طول زمان شاهد کاهش ارزش آن بوده باشد، اما همچنان می‌تواند تجربه کاربری پیچیده‌تری را ارائه دهد.

به نظر ما چه گوشی برنده است؟

جدول زیر را بررسی کنید تا متوجه شوید برای هر یک از دسته‌هایی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، چه گوشی برنده می‌شود.

دسته‌بندی گوشی‌های اقتصادی گوشی‌های پرچمدار قدیمی نظر نهایی؟
عملکرد قدرت پردازش کمتر، مشکل در انجام دستورات سنگین قدرت پردازش بیشتر، عملکرد روان‌تر برای تمام دستورات گوشی‌های پرچمدار قدیمی
دوربین لنزهای کمتر، راه‌اندازی ساده‌تر، کیفیت تصویر متوسط لنزهای بیشتر، پردازش پیشرفته، نور کم و جزئیات بهتر گوشی‌های پرچمدار قدیمی (درنظر گرفتن گوشی‌های ارزان‌قیمت جدید)
عمر باتری پردازنده‌های کارآمدتر، نمایشگرهای کوچکتر، به‌طور بالقوه عمر طولانی‌تر نمایشگرهای بزرگتر، قطعات پر انرژی بیشتر، عمر باتری متغیر گوشی مقرون‌به‌صرفه جدید (بسته به مدل)
سرعت شارژ سرعت شارژ آهسته‌تر سرعت شارژ بیشتر، شارژ بی‌سیم و معکوس گوشی‌های پرچمدار قدیمی (درنظر گرفتن گوشی‌های ارزان‌قیمت جدید)
دوام و کیفیت ساخت کیفیت ساخت پایین‌تر کیفیت ساخت بسیار بالاتر گوشی‌های پرچمدار قدیمی
نرم‌افزار و به‌روزرسانی جدیدترین نسخه نرم‌افزاری، به‌روزرسانی تضمینی برای مدت طولانی‌تر نرم‌افزار قدیمی‌تر، به‌روز‌رسانی تضمین‌نشده در آینده گوشی مقرون‌به‌صرفه جدید (به‌جز پرچمداران تازه‌معرفی‌شده)
لوازم جانبی انتخاب محدود لوازم جانبی شخص ثالث طیف وسیع‌تری از لوازم جانبی با کیفیت بالا و سازگار گوشی‌های پرچمدار قدیمی
جک هدفون احتمال داشتن جک هدفون بیشتر است احتمال داشتن جک هدفون کمتر است گوشی مقرون‌به‌صرفه جدید
قیمت ارزان‌تر خیلی گران‌تر گوشی‌های پرچمدار قدیمی (اگر با قیمت مناسب خریداری شود)

منبع: Guidingtech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>