Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نبرد قدرتمندترین پرچم‌داران اندرویدی در جهان؛ شیائومی 14 اولترا یا گلکسی S24 اولترا؟

نبرد غول‌های اندرویدی؛ شیائومی 14 اولترا یا گلکسی S24 اولترا؟!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حال حاضر، تمامی گوشی‌های هوشمند عملکرد خود را بر مبنای دو سیستم عامل iOS و اندروید به نمایش می‌گذارند. در این میان سیستم عامل اندروید به دلیل ارائه اکونومی گسترده‌تر، دست کاربران خود را در شخصی‌سازی “تجربه کاربری” باز می‌گذارد و به همین سبب هر روزه طیف جدیدی از کاربران به سیل طرفداران گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید (یا به اصطلاح به گوشی‌های اندرویدی) اضافه می‌شوند! این در حالی است که اپل برای حفظ برتری خود تنها به دنبال راه چاره‌ای برای شکست غول‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی می‌گردد، اما به دلیل تکثر بی‌وقفه کمپانی‌ها سازنده و تنوع بسیار بالای گوشی‌های اندرویدی، این گروه از سازندگان (علاوه بر نبرد طاقت‌فرسای خود با اپل) به ناچار در میدانی بزرگ‌تر به “رقابت با یک‌دیگر” نیز می‌پردازند!

“شیائومی” و “سامسونگ” دو مورد از بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود و هر دو کمپانی طرفداران خاص خود را دارند. اما در یک نبرد رو در رو کدام یک از این دو کمپانی، دیگری را از صحنه رقابت به عقب خواهد راند؟ برای یافتن یک پاسخ درخور برای این پرسش، تصمیم داریم در این مطلب به بررسی و مقایسه “طراحی ظاهری، مشخصات کلیدی و عملکرد” جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار این دو کمپانی، یعنی شیائومی 14 اولترا و گلکسی S24 اولترا، بپردازیم. با اِروتِک همراه باشید.

طراحی ظاهری

شیائومی در توسعه شیائومی 14 اولترا از استانداردها و معیارهای رایج زیبایی در دنیای گوشی‌های پرچم‌دار الهام گرفته است، به‌طوریکه نقاط قوت ظاهری این دستگاه نظیر “جزیره دوربین دایره‌ای شکل، روکش دارای بافت چرمی و لبه‌های صاف و یک‌دست” در اولین نگاه، توجه بیننده را به خود جذب می‌کنند. با این حال، در مقایسه طراحی ظاهری شیائومی 14 اولترا با پرچم‌دار پیش از خود، تغییرات چندان قابل توجهی به چشم نمی‌خورد و هر دو دستگاه از زبان طراحی مشابهی بهره می‌برند!

قاب پشتی شیائومی 14 اولترا

با حرکت به سمت حاشیه‌های کناری سمت راست شیائومی 14 اولترا با دکمه‌های “پاور (روشن/ خاموش) و تنظیم صدا” مواجه می‌شویم. این در حالی است که شیائومی، پورت USB-C (شارژ) و بلندگوهای این گوشی را در حاشیه زیرین آن تعبیه کرده است. در نهایت لازم به ذکر است، شیائومی 14 اولترا در 4 گزینه رنگی “سفید، آبی آسمانی، مشکی و خاکستری تیره” به بازار عرضه می‌شود.

گزینه‌های رنگی شیائومی 14 اولترا

در سمت مقابل، گلکسی S24 اولترا از طراحی ظاهری تقریباً مشابهی با پرچم‌دار پیش از خود (گلکسی S23 اولترا) بهره می‌برد و مشابه روند چندین ساله سامسونگ، زبان طراحی این کمپانی در توسعه جدیدترین پرچم‌دار سری گلکسی S تغییرات چشمگیری را تجربه نکرده است. با این حال، سامسونگ در طراحی گلکسی S24 اولترا حاشیه‌های کناری خمیده را کنار گذاشته و حاشیه‌های کناری این دستگاه اکنون کاملاً یک‌دست و لبه‌های آن تیز شده‌اند.

نبرد قدرتمندترین پرچم‌داران اندرویدی در جهان؛ شیائومی 14 اولترا یا گلکسی S24 اولترا؟
حاشیه کناری و قاب پشتی گلکسی S24 اولترا

علاوه بر این آلومینیوم به‌کارگرفته‌شده در قاب گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی S، جای خود را به تیتانیوم داده است. با گذر از پنل جلویی، با بافت مات و کاملاً ساده قاب پشتی، دکمه‌های “پاور (روشن/ خاموش) و تنظیم صدا” در حاشیه کناری سمت راست و “پورت شارژ USB-C، بلندگوها و محل قرارگیری قلم لمسی S-Pen” در حاشیه زیرین این دستگاه مواجه می‌شویم. در حالیکه گلکسی S24 اولترا در گزینه‌های رنگی “طلایی روشن، آبی آسمانی، سبز نعنایی، نارنجی مایل به هلویی، بادمجانی کم‌رنگ، طوسی و مشکی” روانه بازار شد، اما مشابه روند همیشگی سامسونگ، تعدادی از گزینه‌های رنگی در برخی از مناطق جغرافیایی در دسترس نمی‌باشند. در تصاویر زیر گزینه‌های رنگی گلکسی S24 اولترا را مشاهده می‌کنید:

در هنگام مقایسه طراحی ظاهری دو دستگاه، 3 عامل متمایزکننده اصلی زیر مورد توجه ما قرار می‌گیرد:

  1. تمامی نسخه‌های شیائومی 14 اولترا از قاب پشتی چرمی بهره می‌برند.
  2. در حالیکه “قاب تیتانیومی” در گلکسی S24 اولترا به عنوان یک اصل اولیه وجود دارد، در شیائومی 14 اولترا به عنوان یک “مزیت” به شمار آمده و بهره‌مندی از آن مستلزم به پرداخت هزینه مضاعف است!
  3. طراحی کلی گلکسی S24 اولترا نسبت به شیائومی 14 اولترا ساده، کلاسیک و همه‌پسندتر است.

صفحه نمایش

شیائومی 14 اولترا به یک صفحه نمایش LTPO آمولد 6.73 اینچی با “رزولوشن 1440 در 3200 پیکسلی، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، تراکم پیکسلی 522 (ppi) و حداکثر روشنایی 3000 نیتی” مجهز می‌باشد. این صفحه نمایش توسط تکنولوژی “شیائومی شیلد گلس/ Xiaomi Shield Glass” محافظت شده و به واسطه پشتیبانی از فناوری‌های بصری دالبی ویژن (Dolby Vision) و +HDR10، تجربه بصری فراگیر و همه‌جانبه‌ای را در اختیار کاربران این دستگاه قرار می‌دهد.

صفحه نمایش شیائومی 14 اولترا

گلکسی S24 اولترا دارای یک صفحه نمایش داینامیک LTPO آمولد 6.8 اینچی با “رزولوشن 1440 در 3120 پیکسلی، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، تراکم پیکسلی 505 (ppi) و حداکثر روشنایی 2600 نیتی”، “حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار نازک” و “پشتیبانی از فناوری بصری +HDR10” است. سامسونگ برای محافظت از نمایشگر پرچم‌دار سری گلکسی S خود از فناوری گوریلا گلس آرمور (Gorilla Glass Armor) کورنینگ بهره گرفته و به همین واسطه، ارائه حفاظتی تمام‌جانبه از صفحه نمایش را به کاربران این دستگاه وعده می‌دهد.

صفحه نمایش گلکسی S24 اولترا

هر دو صفحه نمایش در زمره بهترین نمایشگرهای به‌کارگرفته‌شده در گوشی‌های اندرویدی پرچم‌دار به شمار می‌آیند. با این حال در حالیکه شیائومی 14 اولترا بر روی کاغذ و با اختلاف بسیاری کمی نسبت به گلکسی S24 اولترا برتری دارد، اما در واقعیت پرچم‌دار سامسونگ عملکرد کلی بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد.

نبرد قدرتمندترین پرچم‌داران اندرویدی در جهان؛ شیائومی 14 اولترا یا گلکسی S24 اولترا؟

سخت‌افزار

شیائومی 14 اولترا و گلکسی S24 اولترا، هر دو، به جدیدترین تراشه پرچم‌دار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز می‌باشند و از این رو، عملکرد کلی نسبتاً مشابهی را ارائه می‌دهند. از منظر سایر مشخصات سخت‌افزاری نیز شیائومی 14 اولترا از رم دارای ظرفیت “12 یا 16 گیگابایتی” و گلکسی S24 اولترا از رم دارای ظرفیت “12 گیگابایتی” پشتیبانی می‌کنند. این در حالی است که هر دو دستگاه گزینه‌های فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت‌های “256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایتی” را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. لازم به ذکر است، هر دو دستگاه از رتبه IP68 پشتیبانی کرده و در برابر پاشش آب (عمق 1.5 متری آب تا 30 دقیقه)، گرد و غبار مقاوم می‌باشند.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3

نرم‌افزار

شیائومی 14 اولترا بر مبنای رابط کاربری “HyperOS” مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14 عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. شیائومی ارائه به‌روزرسانی‌های 4 ساله سیستم‌عامل و به‌روزرسانی‌های وصله‌های امنیتی 5 ساله را برای این دستگاه نوید می‌دهد.

نبرد قدرتمندترین پرچم‌داران اندرویدی در جهان؛ شیائومی 14 اولترا یا گلکسی S24 اولترا؟
رابط کاربری HyperOS

در سمت مقابل گلکسی S24 اولترا عملکرد خود را از طریق رابط کاربری “One UI 6.1” مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14 ارائه می‌دهد. سامسونگ در یک رویکرد جدید، مدت زمان “7 سال” برای ارائه به‌روزرسانی‌های سیستم عاملی و وصله‌های امنیتی برای این دستگاه را در نظر گرفته است. از این رو، در صورتیکه قصد دارید برای مدت زمان طولانی از گوشی هوشمند خود استفاده کنید و در عین حال برای به‌روز بودن سیستم عامل و پشتیبانی دستگاه از قابلیت‌های متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی اهمیت بسیار زیادی را قائل هستید، گلکسی S24 اولترا قطعاً برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

نبرد قدرتمندترین پرچم‌داران اندرویدی در جهان؛ شیائومی 14 اولترا یا گلکسی S24 اولترا؟
رابط کاربری One UI 6.1

تنظیمات دوربین

شیائومی جدیدترین پرچم‌دار خود را با شعار “وقایع را در لحظه ثبت کن” روانه بازار کرده و با استناد به تصاویر و ویدیوهای ثبت‌شده توسط شیائومی 14 اولترا به نظر می‌رسد که همکاری این کمپانی با لایکا (Leica) بسیار موفقیت‌آمیز بوده است! جزیره دوربین شیائومی 14 اولترا “یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.6 – f/4.0 و با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال(OIS)، یک لنز تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی و یک لنز فوق‌عریض (اولترا واید) 50 مگاپیکسلی” را با چینش ذوزنقه‌ای شکل در خود جای داده است. علاوه بر این، حفره تعبیه‌شده بر روی نمایشگر این دستگاه نیز به یک “دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0” مجهز می‌باشد.

همچنین مطالعه کنید
تفاوت گوشی سامسونگ با گوشی اندرویدی چیست؟
جزیره دوربین شیائومی 14 اولترا

در سمت مقابل، گلکسی S24 اولترا تنظیمات دوربین پیشرفته‌تری نسبت به شیائومی 14 اولترا را به نمایش می‌گذارد. جدیدترین گوشی پرچم‌دار سری گلکسی S سامسونگ به “یک ماژول اصلی 200 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال(OIS)، یک ماژول تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی، یک ماژول تله‌فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی و یک ماژول فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی” مجهز بوده و حفره پانچ تعبیه‌شده بر روی نمایشگر آن نیز یک “دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2” را در دل خود جای داده است.

ماژول‌های دوربین گلکسی S24 اولترا

در مقایسه تنظیمات دوربین، “دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی” گلکسی S24 اولترا به واسطه پشتیبانی این دستگاه از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و ادغام آن‌ها در سیستم دوربین نسبت به “دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی” شیائومی اولترا عملکردی بسیار عالی و پایاپای را از خود به نمایش می‌گذارند. این در حالی است که فقدان تجهیزات جانبی برای انجام عکاسی حرفه‌ای با استفاده از شیائومی 14 اولترا، در گلکسی S24 اولترا احساس می‌شود.

کیت عکاسی حرفه‌ای شیائومی 14 اولترا

جزئیات باتری

شیائومی 14 اولترا به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده و از “شارژ سریع سیمی با سرعت 90 وات”، “شارژ بی‌سیم با سرعت 80 وات” و “شارژ بی‌سیم معکوس با سرعت 10 وات” پشتیبانی می‌کند. در سمت مقابل گلکسی S24 اولترا نیز از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره برده و از “شارژ سریع سیمی با سرعت شارژ 45 واتی”، “شارژ بی‌سیم با سرعت 15 وات” و “شارژ بی‌سیم معکوس با سرعت 4.5 وات” پشتیبانی می‌کند.

نبرد قدرتمندترین پرچم‌داران اندرویدی در جهان؛ شیائومی 14 اولترا یا گلکسی S24 اولترا؟
آداپتور شارژ شیائومی 14 اولترا

با استناد به اطلاعات ارائه‌شده از سوی سامسونگ، گلکسی S24 اولترا قادر است در یک بازه زمانی “60 دقیقه‌ای” از شارژ 0 به 100 درصدی برسد. این در حالی است که شیائومی 14 اولترا برای دستیابی به ظرفیت کامل شارژ باتری خود تنها به “33 دقیقه” زمان نیاز دارد! از این رو در حالیکه هر دو دستگاه از ظرفیت باتری یکسانی بهره می‌برند اما پرچم‌دار شیائومی به واسطه پشتیبانی از سرعت شارژ بالاتر (در هر سه نوع شارژ) در این بخش رقیب خود را با اختلاف بسیار زیادی شکست می‌دهد.

پیکربندی و قیمت

شیائومی 14 اولترا در 3 پیکربندی “رم 12 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی”، “رم 16 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی” و “رم 16 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی” با قیمت 1045 دلاری روانه بازار می‌شود.

در سمت مقابل گلکسی S24 اولترا با برچسب قیمتی گران‌تر (1300 دلاری برای پیکربندی پایه) در 3 پیکربندی “رم 12 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی”، “رم 12 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی” و “رم 12 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی” و به بازار عرضه می‌شود.

نظر نهایی

شیائومی 14 اولترا نسبت به گلکسی S24 اولترا از “طراحی ظاهری اسپرت و به‌روزتر”، “ابعاد کوچک‌تر”، “وزن سبک‌تر” و “برچسب قیمتی ارزان‌تری” بهره می‌برد و از این منظر، توجه قشر جوان را بیشتر به خود جلب می‌کند. علاوه بر این، پرچم‌دار شیائومی سرعت شارژ بسیار بالاتری (حدود دو برابری در شارژهای سیمی، بی‌سیم و معکوس) را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و از این منظر گزینه مناسب‌تری برای افراد پرمشغله به شمار می‌آید. همچنین از حیث مشخصات سخت‌افزاری، شیائومی 14 اولترا با پشتیبانی از “رم 16 گیگابایتی” نسبت به گلکسی S24 اولترا پیکربندی‌های متنوع‌تری را در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار داده و دست آن‌ها را در انتخاب یک دستگاه سازگار با نیازهای خود باز می‌گذارد. علاوه بر این در صورتیکه به “عکاسی حرفه‌ای” علاقه دارید، لوازم جانبی اختصاصی طراحی‌شده برای شیائومی 14 اولترا در ثبت تصاویر حرفه‌ای به شما یاری می‌رسانند.

نبرد قدرتمندترین پرچم‌داران اندرویدی در جهان؛ شیائومی 14 اولترا یا گلکسی S24 اولترا؟

این در حالی است که “ارائه گزینه‌های رنگی محدود”، عدم “بهره‌مندی از قاب تیتانیومی، ارائه پشتیبانی‌های سیستم عامل و وصله‌های امنیتی کوتاه‌مدت‌تر، پشتیبانی از قلم لمسی (مانند قلم لمسی S Pen) و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی” به عنوان پاشنه آشیل شیائومی 14 اولترا در نظر گرفته می‌شوند.

در سمت مقابل گلکسی S24 اولترا دارای “طراحی ظاهری ساده و کلاسیک”و “قاب تیتانیومی” است و گزینه‌های رنگی بسیار متنوعی را در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار می‌دهد. علاوه بر این، به واسطه پشتیبانی جدیدترین پرچم‌دار سری گلکسی S سامسونگ از “قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی” و “قلم لمسی S Pen” خریداری این دستگاه به‌شدت به خالقان محتوای تصویری (از جمله ولاگرها، نقاشان و طراحان) توصیه می‌شود.

نبرد قدرتمندترین پرچم‌داران اندرویدی در جهان؛ شیائومی 14 اولترا یا گلکسی S24 اولترا؟
قلم لمسی S Pen

با این حال، این دستگاه از سرعت شارژ و برچسب قیمتی بالاتری نسبت به شیائومی 14 اولترا بهره برده و از “ظرفیت رم 16 گیگابایتی” پشتیبانی نمی‌کند. علاوه بر این، با استناد به گزارشات منتشرشده به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد در سال‌های آتی تنها به ازاء پرداخت “هزینه اشتراک” قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) را در اختیار کاربران گلکسی S24 اولترا قرار دهد.

نگاه کلی به مشخصات کلیدی هر دو دستگاه

مشخصات گلکسی S24 اولترا سامسونگ شیائومی 14 اولترا
ابعاد  8.6 × 79 × 162.3 میلی‌متر 9.2 × 75.3 × 161.4 میلی‌متر
وزن 232 گرم 219.8 گرم الی 229.5 گرم
صفحه‌نمایش
  • فناوری: داینامیک LTPO آمولد (2X)
  • ابعاد: 6.8 اینچ
  • رزولوشن: 3120 × 1440 پیکسل
  • نرخ به‌روز‌رسانی: 120 هرتز
  • تراکم پیکسلی(ppi) : 505
  • حداکثر روشنایی: 2600 نیت
  • فناوری: LTPO آمولد
  • ابعاد: 6.73 اینچ
  • رزولوشن: 3200 × 1440 پیکسل
  • نرخ به‌روز‌رسانی: 120 هرتز
  • تراکم پیکسلی(ppi) : 522
  • حداکثر روشنایی: 3000 نیت
پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام (4 نانومتری/ نسخه SM8650-AC) اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام (4 نانومتری/ نسخه SM8650-AB)
رم 12 گیگا‌بایت 12 گیگابایت | 16 گیگابایت
حافظه 256 | 512 گیگا‌بایت – 1 ترابایت 256 | 512 گیگا‌بایت – 1 ترابایت
تعداد پیکر‌بندی موجود 3 3
باتری
  • ظرفیت: 5000 میلی‌آمپر ساعتی
  • قدرت شارژ سیمی: 45 وات
  • قدرت شارژ بی‌سیم: 15وات
  • قدرت شارژ معکوس: 4.5 وات
  • زمان دست‌یابی به شارژ 100%: 60 دقیقه
  • ظرفیت: 5000 میلی‌آمپر ساعتی
  • قدرت شارژ سیمی: 90 وات
  • قدرت شارژ بی‌سیم: 80 وات
  • قدرت شارژ معکوس: 10 وات
  • زمان دست‌یابی به شارژ 100%: 33 دقیقه
بلند‌گو
  • بلندی صدا (LUFS) : 24.6
  • عملکرد بلند‌گو: بسیار خوب
  • بلندی صدا (LUFS) : 24.6
  • عملکرد بلند‌گو: بسیار خوب
گزینه‌های اتصال Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7 | بلوتوث 5.3 | GPS Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7 | بلوتوث 5.4 | GPS | پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای دو طرفه
دوربین
  • اصلی: 200 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7
  • تله‌فوتو: 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • تله‌فوتو پریسکوپ: 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.4
  • فوق‌عریض: 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • سلفی: 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دارای OIS ،Laser AF و Multi-Directional PDAF در دوربین اصلی
  • اصلی: 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.6 – f/4.0
  • تله‌فوتو: 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • تله‌فوتو پریسکوپ: 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5
  • فوق‌عریض: 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • سلفی: 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
  • دارای OIS ،Laser AF و Multi-Directional PDAF در دوربین اصلی
رنگ‌بندی طلایی روشن، آبی آسمانی، سبز نعنایی، نارنجی مایل به هلویی، بادمجانی کم‌رنگ، طوسی و مشکی سفید، آبی آسمانی، مشکی و خاکستری تیره
جک هدفون ندارد ندارد
استاندارد IP IP68 (عمق 1.5 متری آب تا 30 دقیقه) IP68 (عمق 1.5 متری آب تا 30 دقیقه)
نتایج بنچ‌مارک
  • آنتوتو (V10): 1814869
  • گیک‌بنچ (تک هسته‌ای): 2252
  • گیک‌بنچ (چند هسته‌ای): 7107
  • 3DMark Wild Life (بهترین لوپ): 17680
  • آنتوتو (V10): 2100000
  • گیک‌بنچ (تک هسته‌ای): 2234
  • گیک‌بنچ (چند هسته‌ای): 6720
  • 3DMark Wild Life (بهترین لوپ): 18189
عملکرد کلی روان/ بسیار خوب روان/ بسیار خوب
سیستم عامل اندروید 14 اندروید 14
رابط کاربری One UI 6.1 HyperOS
قیمت پیکر‌بندی پایه 1300 دلار 1045 دلار

نبرد قدرتمندترین پرچم‌داران اندرویدی در جهان؛ شیائومی 14 اولترا یا گلکسی S24 اولترا؟

مزایای گوشی شیائومی 14 اولترا معایب گوشی شیائومی 14 اولترا
وزن سبک‌تر و ابعاد کوچک‌تر گزینه‌های رنگی محدود و کلاسیک
طراحی اسپرت و جوان‌پسند ارائه به‌روزرسانی‌های سیستم عامل و وصله‌های امنیتی کوتاه‌مدت‌تر
قیمت ارزان‌تر عدم ارائه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (در حال حاضر)
پشتیبانی از ظرفیت رم 16 گیگابایتی عدم بهره‌مندی تمامی نسخه‌ها از قاب تیتانیومی
دوربین سلفی قدرتمندتر
پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای دو طرفه
سرعت شارژ بالاتر (سیمی، بی‌سیم و معکوس)

 

نبرد قدرتمندترین پرچم‌داران اندرویدی در جهان؛ شیائومی 14 اولترا یا گلکسی S24 اولترا؟
گلکسی S24 اولترا
مزایای گوشی گلکسی S24 اولترا سامسونگ معایب گوشی گلکسی S24 اولترا سامسونگ
طراحی کلاسیک و همه‌پسندتر سرعت شارژ پایین‌تر
گزینه‌های رنگی متنوع برچسب قیمتی گران‌تر
قاب تیتانیومی عدم پشتیبانی از ظرفیت رم 16 گیگابایتی
ارائه به‌روزرسانی‌های سیستم عامل و وصله‌های امنیتی 7 ساله
ارائه قابلیت‌های متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی مولد
پشتیبانی از قلم لمسی S Pen
دوربین اصلی قدرتمند

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>