جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

این ویژگی HyperOS سرعت عکاسی در گوشی‌های شیائومی را افزایش می‌دهد! [آموزش]

این قابلیت، سرعت عکاسی با گوشی شیائومی را افزایش می‌دهد! [آموزش تصویری]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

همان‌طور که می‌دانید در هنگام عکاسی با گوشی شیائومی، به محض بسته شدن اپلیکیشن دوربین، تنظیمات این اپلیکیشن به تنظیمات اولیه (که از سوی کمپانی تنظیم شده‌اند) بازنشانی می‌شوند. در حالت کلی پس از باز کردن اپلیکیشن دوربین در گوشی‌های اندرویدی، «لنز اصلی» و «بزرگنمایی 1 برابری» به صورت پیش‌فرض در تنظیمات دوربین فعال می‌شوند. در این شرایط امکان ثبت سریع یک «عکس سلفی» یا «عکس پرتره» وجود ندارد و لازم است کاربر برای یک بازه زمانی نسبتاً طولانی در منوی چرخشی (کارسول) به جستجو حالت مورد نظر خود بپردازد.

از این رو کمپانی شیائومی در راستای افزایش سهولت عکاسی با گوشی شیائومی و صرفه‌جویی در وقت گران‌بهای کاربران خود، در رابط کاربری HyperOS و MIUI یک راه‌حل جدید را برای رفع این چالش ارائه داده است! در این قابلیت کاربران قادرند آخرین تنظیمات اعمال‌شده مانند «آخرین حالت/ Mode» و «آخرین نوع لنز استفاده‌شده (دوربین سلفی یا یک ماژول از دوربین‌های پشتی)» بر روی اپلیکیشن دوربین را در حافظه این اپلیکیشن ذخیره کنند. در این شرایط پس از باز کردن اپلیکیشن، تنظیمات شخصی‌سازی‌شده کاربر به صورت خودکار راه‌اندازی خواهند شد. برای اعمال این تنظیمات کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن دوربین را باز کنید.
  2. در میانه ناحیه بالایی صفحه‌نمایش، بر روی «فلش رو به پایین» ضربه بزنید تا منوی کشویی باز شود.
  3. در سمت راست بالای پنجره پاپ‌آپ باز شده، بر روی نماد چرخ‌دنده ضربه بزنید تا منوی تنظیمات دوربین (Camera Settings) باز شود.
  4. در منوی تنظیمات دوربین، بر روی زیر منو «Preserve Settings» ضربه بزنید.
  5. در این زیرمنو، بر روی دکمه کشویی «Camera Mode» ضربه زده و آن را فعال کنید.
قانون یک سوم در عکاسی چیست؟ آموزشی عکاسی حرفه‌ای با گوشی!

با این حال لازم است توجه داشته باشید که گوشی‌های شیائومی تنها «حالت‌هایی که در منوی کارسول (در پایین صفحه‌نمایش) قرار می‌گیرند»، را در حافظه اپلیکیشن دوربین خود ذخیره می‌کنند. بنابراین اگر تمایل دارید «حالت/ Mode» خاصی (مانند ثبت عکس با وضوح حداکثری/ Full-Resolution) را ذخیره کنید، لازم است در ابتدا این حالت را ذخیره‌سازی کنید. برای این کار می‌توانید از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن دوربین را باز کنید.
  2. منوی کارسول را به سمت چپ کشیده و بر روی عبارت «More» ضربه بزنید.
  3. بر روی آیکون “Edit” ضربه بزنید.
  4. برای چند ثانیه انگشت خود را بر روی آیکون حالت مورد نظر خود (مثلاً Long Exposure) نگه داشته و سپس آن را به منوی کارسول (پایین صفحه‌نمایش) کشیده و در نهایت آن را رها کنید.

در حالیکه در این قابلیت «میزان بزرگ‌نمایی» در حالت‌های ذخیره‌سازی‌شده به حالت اولیه بازنشانی می‌شود و امکان ذخیره‌سازی تنظیمات شخصی‌سازی‌شده در حالت حرفه‌ای/ Pro Mode» نیز وجود ندارد، اما بهره‌مندی از این قابلیت‌ها در شرایط استفاده مکرر از یک حالت دوربین می‌تواند برای کاربران بسیار مفید باشد.

با این حال لازم به ذکر است تمامی حالت‌های «وضوح حداکثری/ Full resolution، حالت شب/ Night Mode، پانوراما/ Panorama و ..» در بخش «More» منوی کارسول ذخیره شده‌اند، اما استفاده از گزینه «آخرین حالت استفاده‌شده/ Last Used Mode» می‌تواند به صرفه‌جویی در وقت شما در لحظاتی که شاخص «زمان» از اهمیت بالایی برخوردار است، در زمان عکاسی با گوشی شیائومی کمک به سزائی کند.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *