Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نحوه مشاهده شماره های بلاک شده در گوشی های اندرویدی

نحوه مشاهده شماره های بلاک شده در گوشی های اندرویدی

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

امکان بلاک و مسدود کردن مخاطبین در دستگاه‌های اندرویدی، قابلیتی مفید و کاربردی محسوب می‌شود که به شما بر روی گوشی و ارتباطات خود کنترل بیشتری می‌دهد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است که بخواهید به لیست مخاطبین بلاک‌شده‌ی خود سر بزنید و برخی از آن‌ها را از بلاک دربیاورید یا تأیید کنید که همچنان بلاک هستند. با اِروتِک در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا سه روش مختلف برای مشاهده‌ی فهرست مخاطبانی که در گوشی اندرویدی خود بلاک کرده‌اید را معرفی کنیم.

چرا برخی از مخاطبان را باید بلاک کرد؟

بلاک کردن مخاطبین در درجه‌ی اول به شما کمک می‌کند تا تماس‌ها و پیام‌های ناخواسته‌ی اسپمرها، بازاریابان تلفنی یا حتی آشنایان و همکاران سابق خود را مسدود کنید. این کار تضمین می‌کند که دیگر با تماس‌ها و ارتباطات ناخواسته، اذیت نخواهید شد.

اما شاید بخواهید که هر چند وقت یک‌بار نگاهی به لیست مخاطبین مسدودشده‌ی خود داشته باشید، آن لیست را مجدداً ارزیابی کرده و تصمیم به خارج کردن برخی از مخاطبین از لیست بگیرید یا هیچ دستی به آن دست نزنید. همچنین ممکن است که در حین مشاهده‌ی لیست، مخاطبی را پیدا کنید که به‌صورت اتفاقی بلاک کرده بودید و حالا فرصت خارج کردن آن مخاطب از فهرست بلاک‌شده‌ها را دارید.

مشاهده‌ی لیست مخاطبین مسدودشده برای والدینی که دستگاه‌های فرزندانشان را نظارت می‌کنند نیز اقدامی کاربردی خواهد بود. این والدین می‌توانند لیست مخاطبین گوشی فرزندان خود را بررسی کنند، ببینند که چه کسی به شماره‌ی آن‌ها دسترسی ندارد و در نهایت محیط امن‌تری را برای فرزندان خود رقم بزنند.

مشاهده شماره بلاک شده با استفاده از برنامه‌ی تلفن گوشی اندرویدی

ابتدا با روشی شروع می‌کنیم که امکان مشاهده‌ی لیست مسدودشده‌ها را از طریق برنامه‌ی پیش‌فرض تلفن (Phone) گوشی اندرویدی مهیا می‌کند. به این نکته توجه کنید که مراحل زیر ممکن است بسته به نوع و مدل گوشی شما کمی با آن‌چه که در ادامه آورده می‌شود متفاوت باشند. در برنامه‌ی «Phone» یا «Dialer» گوشی اندرویدی خود، منو را باز کرده و به تنظیمات (Settings) بروید.

در صفحه‌ی تنظیمات، بر روی «Blocked Numbers» ضربه بزنید.

نحوه مشاهده شماره های بلاک شده در گوشی های اندرویدی

این کار، لیستی از تمام مخاطبانی که در دستگاه خود بلاک کرده‌اید را باز می‌کند.

نحوه مشاهده شماره های بلاک شده در گوشی های اندرویدی

مجدداً باید خاطرنشان کرد که این مراحل ممکن است کمی با آن‌چه که در دستگاه خود می‌بینید تفاوت داشته باشند، اما در بخش تنظیمات این برنامه باید فهرستی از شماره‌های بلاک‌شده را پیدا کنید.

همچنین مطالعه کنید
نحوه فعال سازی فلش گوشی اندرویدی برای نوتیفیکیشن‌ ها و اعلان ها

مشاهده شماره بلاک شده با استفاده از برنامه‌ی Google Contacts اندروید

در صورتی که از برنامه‌ی Google Contacts استفاده می‌کنید، که به‌طور پیش‌فرض در گوشی‌های پیکسل گوگل نصب شده است، کار بسیار آسانی برای دسترسی به لیست مخاطبین مسدودشده‌ی خود در یک‌جا خواهید داشت.

ابتدا باید برنامه‌ی Google Contacts را باز کنید و به تب «Fix and Manage» در پایین صفحه بروید. گزینه‌ی «Blocked Numbers» در این بخش و زیر «Other tools» قابل مشاهده خواهد بود. بر روی آن ضربه زده و لیستی از مخاطبان بلاک‌شده‌ی خود را ببینید.

نحوه مشاهده شماره های بلاک شده در گوشی های اندرویدی

مشاهده شماره بلاک شده با استفاده از برنامه‌ی Messages اندروید

برنامه‌ی پیام‌های (Messages) گوشی اندرویدی نیز لیستی از پیام‌هایی که از مخاطبان بلاک‌شده‌ی خود دریافت کرده‌اید را به شما نشان می‌دهد. ابتدا برنامه‌ی Messages دستگاه اندرویدی خود را باز کنید و به تنظیمات بروید. دنبال بخشی با نامی شبیه به «Blocked Numbers» باشید. در این نمونه، منو از نام «Spam and Blocked» استفاده کرده است.

نحوه مشاهده شماره های بلاک شده در گوشی های اندرویدی

مراجعه به این بخش، به شما تمامی پیام‌هایی که از طرف شماره‌های بلاک‌شده دریافت کرده‌اید را ارائه می‌کند.

نحوه‌ی خارج کردن مخاطب از لیست بلاک‌شده‌ها

برای اینکه مخاطبی را از این لیست دربیاورید، معمولاً کافی است که در لیست مخاطبین بلاک‌شده بر روی خود شماره یا آیکون «X» در کنار آن ضربه بزنید.

چگونه بفهمیم که بلاک شده‌ایم؟

گاهی اوقات ممکن است که به‌جای بلاک کردن دیگران، خود شما توسط شخص دیگری بلاک شده باشید. وقتی که چنین اتفاقی می‌افتد، هیچ هشدار و اعلانی نیز وجود ندارد که به شما این موضوع را خبر بدهد. در این حالت، اگر به شماره‌ی مدنظر زنگ می‌زنید اما امکان برقراری تماس وجود ندارد یا باید پیام صوتی بگذارید، احتمال بلاک بودن شما قوت می‌گیرد. اما باز باید این احتمال را در نظر گرفت که شاید گوشی آن شخص صرفاً خاموش شده باشد و در وقت دیگری بتوانید مجدداً به‌راحتی تماس بگیرید.

راه قطعی دیگری که برای بررسی بلاک بودن یا نبودن وجود دارد، زنگ زدن به شماره‌ی آن مخاطب از طریق گوشی دیگری است. در صورتی که آن گوشی قادر به برقراری تماس بود اما شما با گوشی خود نمی‌توانستید زنگ بزنید، احتمالاً توسط آن شخص بلاک شده‌‎اید!

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>