Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه مشکل تایپ صوتی در صفحه کلید گوشی خود را حل کنیم؟

چگونه مشکل تایپ صوتی در صفحه کلید گوشی خود را حل کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آیا برای شما هم پیش آمده که بخواهید در دستگاه اندرویدی خود از قابلیت تایپ صوتی صفحه کلید گوگل (Gboard) کمک بگیرید اما به جای اجرا شدن این قابلیت، کیبورد شما ارور «نبود مجوز برای فعال کردن تایپ صوتی» (No Permission to Enable: Voice typing) را به نمایش بگذارد؟ برای آشنایی با نحوه‌ی حل این مشکل در صفحه کلید Gboard با اِروتِک در ادامه‌ی این متن همراه باشید.

به صفحه‌کلید Gboard اجازه‌ی دسترسی به میکروفون گوشی خود را بدهید

یکی از دلایل اصلی مشکل «نبود مجوز برای فعال کردن تایپ صوتی» معمولاً به این موضوع برمی‌گردد که برنامه‌ی Gboard دسترسی به میکروفون گوشی هوشمند شما ندارد و نمی‌تواند از آن استفاده کند. برای دسترسی دادن به صفحه‌کلید Gboard در سیستم‌عامل اندروید مراحلی که در ادامه ذکر می‌شوند را دنبال کنید.

نحوه حل مشکل «نبود مجوز برای فعال کردن تایپ صوتی» در صفحه کلید گوگل

لازم به ذکر است که مراحل زیر بر روی گوشی گلکسی سامسونگ انجام شده و این مراحل بسته به مدل گوشی هوشمند شما می‌تواند با آن‌چه که در ادامه می‌بینید کمی فرق داشته باشد.

برای حل این مشکل، ابتدا برنامه‌ی تنظیمات (Settings) گوشی خود را باز کنید و به بخش «برنامه‌ها» (Apps) بروید.

آموزش حل مشکل تایپ صوتی در کیبورد گوگل

در صفحه‌ی «Apps»، به دنبال برنامه‌ی «Gboard» بگردید و بر روی آن ضربه بزنید.

نحوه حل مشکل تایپ صوتی در صفحه کلید Gboard

در صفحه‌ی اطلاعات برنامه (App Info)، «مجوزها» (Permissions) را انتخاب کنید.

نحوه حل مشکل «نبود مجوز برای فعال کردن تایپ صوتی» در صفحه کلید Gboard

بر روی «میکروفون» (Microphone) ضربه بزنید.

نحوه حل مشکل فعال کردن تایپ صوتی در صفحه کلید Gboard

در صفحه‌ی «میکروفون»، گزینه‌ی «Allow Only While Using the App» را انتخاب کنید.

گزینه‌های صفحه‌ی دسترسی میکروفون

این گزینه به برنامه‌ی Gboard اجازه می‌دهد که به میکروفون گوشی هوشمند شما دسترسی داشته باشد و هر زمان که این برنامه را باز کردید، بتواند از میکروفون گوشی استفاده کند.

حافظه‌ی کش (Cache) برنامه‌ی Gboard را پاک کنید

در صورتی که مراحل بالا را انجام دادید اما این مشکل همچنان ادامه داشت، این احتمال وجود دارد که مشکل از فایل‌های کش خراب برنامه‌ی Gboard باشد. در این حالت، کافی است فایل‌های کش این برنامه را پاک کنید تا مشکل تایپ صوتی حل شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که با پاک کردن این فایل‌ها، هیچ‌گونه اطلاعات شخصی را از دست نمی‌دهید و وقتی که برنامه‌ی Gboard را باز می‌کنید، کیبورد شما مجدداً این فایل‌های کش را بازسازی خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید
آموزش آزادسازی فضای اشغال شده توسط واتساپ در اندروید و iOS

مانند روش قبلی، بار دیگر مسیر Settings > Apps > Gboard را دنبال کنید تا به صفحه‌ی اطلاعات برنامه‌ی Gboard برسید. حال، وارد «Storage» شده و بر روی «Clear Cache» ضربه بزنید.

پاک کردن فایل‌های کش کیبورد گوگل

برنامه‌ی Gboard خود را به‌روزرسانی کنید

برنامه‌ی صفحه‌کلید Gboard به شکل خودکار به‌روزرسانی می‌شود اما اگر آپدیت خودکار این برنامه را غیرفعال کرده باشید یا برنامه‌ی Gboard به هر دلیل دیگری به‌روزرسانی نشده باشد، احتمالاً مشکل تایپ صوتی شما به قدیمی بودن نسخه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، برمی‌گردد.

در این حالت، برنامه‌ی خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید تا مشکل تایپ صوتی صفحه کلید گوگل حل شود. برای انجام این کار تنها کافی است که برنامه‌ی فروشگاه گوگل پلی (Play Store) را باز کنید و صفحه‌کلید Gboard را پیدا کرده و بر روی دکمه‌ی آپدیت (Update) کنار برنامه ضربه بزنید. اگر گزینه‌ی آپدیت را در این بخش مشاهده نمی‌کنید، برنامه‌ی شما همین حالا نیز به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده است.

به‌روزرسانی کردن صفحه کلید گوگل

به همین سادگی می‌توان مجدداً به قابلیت تایپ صوتی کیبورد گوگل دسترسی داشت و خوشبختانه ارور «نبود مجوز برای فعال کردن تایپ صوتی»، مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود که برای حل آن به دردسر بیفتید.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>