Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش به اشتراک گذاشتن اینترنت بین دو گوشی اندرویدی با بلوتوث

آموزش اشتراک گذاری اینترنت گوشی اندرویدی با بلوتوث

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یکی از راه های اشتراک گذاری اینترنت گوشی اندرویدی (بدون فشار وارد کردن بر باتری آن) با دستگاه اندرویدی دیگر، اتصال بلوتوثی است. پروسه‌ی تنظیم کردن و استفاده از اتصال بلوتوثی اینترنت بین دو دستگاه اندرویدی به‌سادگی انجام می‌پذیرد. با راهنمای اِروتِک، مراحل ضروری این فرآیند را قدم به قدم با شما در میان خواهیم گذاشت.

به اشتراک گذاری اینترنت با بلوتوث (Bluetooth Tethering) چیست؟

قابلیت «Bluetooth Tethering»، راهی مناسب و ساده برای به اشتراک گذاشتن اینترنت گوشی اندرویدی شما با یک دستگاه دیگر مانند لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند است. «Bluetooth Tethering»، یک اتصال بی‌سیم بلوتوثی میان دو دستگاه مختلف برقرار می‌کند تا به دستگاه دوم اجازه‌ی دسترسی به اینترنت دیتا (سیم‌کارت) یا وایفای (Wi-Fi) دستگاه اول را بدهد.

نحوه‌ی به اشتراک گذاری اینترنت با بلوتوث بین دو گوشی اندرویدی

گوشی اندرویدی شما می‌تواند اتصال اینترنتی‌اش را از طریق وایفای، بلوتوث و اتصال USB یا همان «USB tethering» به اشتراک بگذارد. از میان این گزینه‌ها، اتصال بلوتوثی امن‌ترین و کم‌دردسرترین انتخاب محسوب می‌شود.

علی‌رغم کندتر بودن اتصال بلوتوثی نسبت به اتصال وای-فای و USB، این اتصال معمولاً در مصرف شارژ گوشی شما بهینه‌تر عمل می‌کند. در ادامه نحوه‌ی به‌اشتراک‌گذاری اینترنت با اتصال بلوتوثی بین دو گوشی اندرویدی آمده است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که بسته به نوع دستگاهی که استفاده می‌کنید، منوها ممکن است کمی متفاوت با آن‌چه که در ادامه مشاهده خواهید کرد باشند اما اساساْ همین مراحل باید طی شود.

۱. دیتای گوشی اندرویدی که می‌خواهید از طریق آن اینترنت را به اشتراک بگذارید را روشن کنید یا در صورت تمایل، گوشی را به اینترنت وایفای وصل نمایید.

۲. برنامه‌ی تنظیمات (Settings) را باز کنید، به بخش «Connections» بروید و وارد «Mobile Hotspot and Tethering» شوید.

۳. سوئیچ کنار «Bluetooth tethering» را فعال کنید.

۴. با دستگاه اندرویدی دیگر، انگشت خود را بر روی نماد بلوتوث در پنل Quick Settings نگه‌دارید.

همچنین مطالعه کنید
آموزش کنترل صدای دستگاه اندرویدی بدون استفاده از دکمه ها

۵. بلوتوث را روشن کرده و بر روی دستگاهی که در حال اشتراک‌گذاری اینترنت است، کلیک نمایید.

۶. در خواست جفت شدن (Pairing) در هر دو دستگاه را قبول کنید.

۷. پس از جفت شدن هر دو دستگاه، از فعال بودن سوئیچ «Internet connection sharing» در گوشی اندرویدی که اینترنت را به اشتراک می‌گذارد، اطمینان حاصل کنید. جهت انجام این کار باید بار دیگر به تنظیمات گوشی و بخش «Connections» بروید و این‌بار وارد «Bluetooth» شوید، سپس دستگاه بلوتوثی جفت‌شده را انتخاب کنید.

نکات قابل توجه درباره‌ی به اشتراک گذاری اینترنت با بلوتوث

در صورتی که هنگام جفت کردن و برقراری اتصال بلوتوثی بین دو دستگاه به مشکل برخوردید، جای نگرانی وجود ندارد. چرا که مشکلات مربوط به بلوتوث گوشی‌های اندرویدی عموماً با ریستارت کردن هر دو گوشی و پاک‌سازی حافظه‌ی موقت بلوتوث (Bluetooth)، حل می‌شود.

برخلاف روش به‌اشتراک‌گذاری اینترنت وایفای (هات اسپات)، به‌اشتراک‌گذاری اینترنت با اتصال بلوتوثی تنها برای وصل کردن دو دستگاه به یکدیگر کاربرد دارد. هم‌چنین، برد اتصال بلوتوثی (Bluetooth Tethering) حدود ۹ متر (۳۰ فوت) است اما تا جای ممکن پیشنهاد می‌شود که دستگاه‌های خود را نزدیک‌تر از این فاصله نگه‌دارید.

به‌آسانی اینترنت گوشی اندرویدی خود را با دستگاه دیگری به اشتراک بگذارید

هر آن‌چه که لازم بود در مورد به اشتراک گذاشتن اینترنت بین دو دستگاه اندرویدی با کمک بلوتوث بدانید، در همین متن خلاصه شد. حالا می‌توانید از طریق اتصال بلوتوثی و قابلیت «Bluetooth Tethering»، اینترنت گوشی اندرویدی خود را با یک دستگاه دیگر که در نزدیکی شما قرار دارد به اشتراک بگذارید. به همین ترتیب نیز می‌توانید با استفاده از اتصال بلوتوثی، اینترنت گوشی اندرویدی خود را با رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ به اشتراک گذاشته و به‌آسانی به اینترنت گوشی وصل شوید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

آخرین مطالب >>