Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه مشکل روشنایی گوشی‌های آیفون را زمانی که صفحه‌نمایش آن خیلی تاریک است برطرف کنیم؟

چگونه مشکل روشنایی گوشی‌های آیفون را زمانی که صفحه‌نمایش آن خیلی تاریک است برطرف کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گاهی اوقات صفحه‌نمایش گوشی‌های آیفون خیلی کم نور می‌شوند به‌طوریکه به‌سختی می‌توان همین متن را مطالعه کرد. در این مطلب نحوه روشن‌تر کردن صفحه‌نمایش آیفون و نحوه جلوگیری از کم‌نور شدن آن در آینده توضیح داده شده است. با اروتک همراه باشید.

اول: روشنایی گوشی خود را بررسی کنید

واضح‌ترین کاری که باید در زمانی که صفحه‌نمایش آیفون شما خیلی کم نور به‌نظر می‌رسد امتحان کنید، افزایش روشنایی صفحه‌نمایش است. می‌توانید این کار را در مرکز کنترل آیفون خود با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست بالای صفحه به سمت پایین انجام دهید تا نوار لغزنده روشنایی ظاهر شود. برای افزایش روشنایی صفحه، نوار لغزنده را به سمت بالا حرکت دهید. اگر به‌نظر می‌رسد که روشنایی بدون توجه به کاری که انجام می‌دهید افزایش نمی‌یابد، هنوز هم روش‌های برای حل این مشکل وجود دارد.

چگونه مشکل روشنایی گوشی‌های آیفون را زمانی که صفحه‌نمایش آن خیلی تاریک است برطرف کنیم؟

بر خلاف تصور عمومی، اگر نوار لغزنده روشنایی شما کاری انجام نمی‌دهد، غیرفعال کردن روشنایی خودکار در بخش تنظیمات (Settings)> دسترسی (Accessibility)> اندازه نمایش و اندازه متن (Display & Text Siz) هم دیگر لزوماً مشکل را حل نمی‌کند.

البته اگر با انجام این کار مشکل شما برطرف شد اما صفحه به‌سرعت دوباره کم نور شد، آرایه سنسور جلویی را پاک کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیزی با توانایی آیفون شما برای سنجش روشنایی محیط تداخل ندارد. این سنسورها معمولاً در کنار دوربین جلو یا در بریدگی ناچ و بخش جدید داینامیک آیلند (Dynamic Island) در مدل‌های جدیدتر قرار دارند.

ممکن است آیفون شما خیلی داغ شده باشد

اگر تلفن شما خیلی داغ می‌شود، ممکن است روشنایی صفحه برای جلوگیری از آسیب، محدود شود. نمایشگرها، به‌خصوص نمایشگرهای OLED در معرض آسیب ناشی از دمای بالا هستند، بنابراین اگر آیفون X یا آیفون 13 یا بالاتر دارید، ممکن است نمایشگر شما در شرایط گرم، بیشتر در معرض تیرگی قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید
5 روش برای بهبود کیفیت صدا در گوشی آیفون

چگونه مشکل روشنایی گوشی‌های آیفون را زمانی که صفحه‌نمایش آن خیلی تاریک است برطرف کنیم؟

تنها راه حل این است که صبر کنید تا آیفون شما خنک شود. هنگامی که دستگاه شما دوباره به دمای کارکرد ایمن برسد، نمایشگر به روشنایی عادی خود باز می‌گردد. همچنان می‌توانید از آیفون خود به‌طور معمول استفاده کنید (البته تا زمانی که اخطار دما را روی صفحه‌نمایش مشاهده نکنید)، اما آماده باشید که به صفحه‌نمایش نگاه کنید. اگر خیلی نگران دستگاه خود هستید، می‌توانید آیفون خود را خاموش کرده و اندکی منتظر بمانید.

در مقابل میل به خنک کردن سریع آیفون خود مقاومت کنید زیرا سریع خنک کردن آن، گوشی را در معرض خطر ایجاد تراکم قرار می‌دهد که می‌تواند به قطعات داخلی آسیب برساند. مثلاً آن را در یخچال یا در مقابل دمنده کولر گازی قرار ندهید.

اگر ساعت‌ها منتظر می‌مانید و نمایشگر شما به حالت عادی باز نمی‌گردد، ممکن است بخواهید احتمال آسیب دائمی را در نظر بگیرید. همیشه می‌توانید قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا زمان تعویض پنل یا حتی کل آیفون فرا رسیده است، دستگاه خود را برای ارزیابی به اپل یا یک ارائه دهنده تعمیر مجاز ببرید.

از رها کردن آیفون خود در جلوی نور خورشید خودداری کنید

شما می‌توانید با خنک نگه داشتن آیفون خود، احتمال این اتفاق را در آینده کاهش دهید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید، چه در داخل خانه یا خارج از منزل باشید. گرما می‌تواند به سایر اجزای آیفون و به‌خصوص باتری گوشی هوشمند شما آسیب برساند.

اگر از آیفون خود به عنوان کمک ناوبری (مسیریابی) استفاده می‌کنید، می‌تواند هنگام رانندگی مشکل‌ساز شود چراکه گوشی شما در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>