Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو لنوو با نمایشگر 144 هرتزی معرفی شد

کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو لنوو با نمایشگر 144 هرتزی معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

لنوو با عرضه کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو (Legion Go) به صورت رسمی به بازار کنسول‌های بازی دستی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز وارد شد. برای آشنایی بیشتر با این کنسول دستی پرچمدار با اِروتِک همراه باشید.

لیجن گو دارای یک نمایشگر ال سی دی قدرتمند 8.8 اینچی با وضوح +QHD (1600 در 2560 پیکسل) و نرخ به‌روز‌رسانی چشمگیر 144 هرتزی است. صفحه نمایش لمسی این کنسول دارای نسبت تصویر 16:10 بوده و می‌تواند تا حداکثر روشنایی 500 نیتی را ارائه دهد. علاوه بر این، کنسول لیجن گو، انعطاف‌پذیری بالایی را برای تنظیم رزولوشن‌ها در بازه 1600p تا 800p از خود نشان می‌دهد و قادر است با کاهش نرخ به‌روز‌رسانی خود تا 60 هرتز، انرژی را به صورت بهینه مدیریت کند.

لنوو، با الهام‌گیری از نینتندو سوئیچ (Nintendo Switch)، کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو را به کنترلر‌های جدا‌شدنی با نام “Legion TrueStrike” و یک پایه (کیک‌استند) مناسب مجهز کرده است. این کنترلر‌ها به سنسور اثر هال (Hall Effect) جوی استیک مجهز می‌باشند و طیف وسیعی از دکمه‌های “پد لمسی، 10 ماشه شانه‌ای با قابلیت نقشه‌برداری مجدد و چرخ اسکرول” را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

در ادامه نوآوری‌های خود، لنوو، ماژول پایه کنترلر را نیز معرفی کرده است که با استفاده از آهنربا به کنترلر سمت راست متصل می‌شود. این ماژول به کاربران اجازه می‌دهد تا با نگه داشتن کنترلر، از آن به عنوان ماوس بهره ببرند. همچنین، کنترلر سمت راست از یک سنسور نوری، شبیه به یک ماوس‌های رایج، در قسمت زیرین خود بهره می‌برد که این مسئله می‌تواند بر عملکرد و تطبیق‌پذیری هر‌چه بیشتر کنترلر کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو بیفزاید.

کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو لنوو با نمایشگر 144 هرتزی معرفی شد

بخش سخت‌افزاری کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو

لنوو، تراشه‌های AMD سری رایزن (Ryzen) Z1 را برای کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو انتخاب کرده است و کاربران می‌توانند تا این تراشه‌ها را با نوعی Z1 Extreme جایگزین و پیکر‌بندی کنند. از سمت دیگر، GPU این کنسول به گرافیک RDNA 3 مجهز شده است که تجربه بازی قدرتمند‌تر و همه جانبه‌ای را برای کاربران خود به ارمغان خواهد آورد.

از نظر فضای ذخیره سازی، کنسول دستی گیمینگ Legion Go را می‌توان با یک هارد PCIe SSD نسل 4 اسلات با فضای یک ترابایت در فرمت M.2 2242 پیکر‌بندی کرد. علاوه بر این، یک اسلات کارت microSD در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که به واسطه آن می‌توان از 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی برای انعطاف‌پذیری بیشتر کنسول بهره گرفت. تمامی مدل‌های کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو با رم 16 گیگا‌بایت LPDDR5x  با فرکانس 7500 مگاهرتز عرضه می‌شوند و این پیکر‌بندی قادر است تا از عملکرد‌های چند وظیفه‌ای روان و کارآمد پشتیبانی نماید.

برای کنترل دما، کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو از یک سیستم خنک‌کننده حرارتی اختصاصی بهره می‌برد. این سیستم شامل یک فن پلمیری مایع پره‌ای است که صدای آن به حداکثر سطح نویز 25 دسی‌بل می‌رسد و در عین حال قادر است تا در حالت سفارشی، به صورت موثر 25 وات از توان گرافیکی کل (TGP) را مدیریت کند. این خنک کننده کارآمد، عملکرد مطلوب کنسول را در طی جلسات طولانی بازی، تضمین می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
معرفی کنسول بازی ONEXPLAYER mini با صفحه‌نمایش 7 اینچی و حداکثر 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی

از نظر اتصال، کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو، دارای دو پورت USB تایپ C، با قابلیت پشتیبانی از : “USB 4.0 ،DisplayPort 1.4 ،Power Delivery 3.0” می‌باشد. علاوه بر این، این کنسول از یک اسلات کارت microSD (برای ارتقاء فضای ذخیره‌سازی) و یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری (برای اتصال راحت هدفون) بهره می‌برد. ضمناً، Legion Go، به فناوری وای‌فای 6E و بلوتوث 5.2 مجهز می‌باشد که این مسئله، اتصالات بی‌سیم سریع و پایدار‌تری را برای انجام بازی‌های آنلاین امکان‌پذیر می‌سازد.

کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو لنوو با نمایشگر 144 هرتزی معرفی شد

کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو به یک باتری دو سلولی 49.2 وات ساعتی با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع نیز مجهز شده است. لنوو مدعی است که این کنسول بازی تنها در 30 دقیقه می‌تواند از شارژ 0% به 70% برسد! علاوه بر این، این دستگاه از حالت بای پس برق پشتیبانی می‌کند و به کاربران خود این امکان را می‌دهد که در حالی که کنسول به منبع برق وصل است، بدون تخلیه غیرضروری باتری، به بازی خود ادامه دهند. همچنین، لنوو برای سهولت‌بخشی به فرآیند شارژ، یک شارژر PD 65 واتی را نیز در بسته‌بندی کنسول دستی گیمینگ Legion Go قرار داده است.

بخش نرم‌افزاری کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو

در بخش نرم‌افزار، کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو از ویندوز 11 هوم (Windows 11 Home) بهبود‌یافته با پوشش ویژه‌ای به نام “Legion Space” پشتیبانی می‌کند. این رابط اختصاصی به عنوان یک هاب برای تمامی بازی‌های ویدیویی و لانچرهای بازی عمل می‌کند و تجربه یکپارچه‌ای از بازی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. به عنوان یک امتیاز اضافی، لنوو، با خریداری هر کنسول دستی گیمینگ Legion Go، یک اشتراک سه ماهه رایگان از ایکس‌باکس “Game Pass Ultimate” را به کاربران خود هدیه می‌دهد.

قیمت اولیه مدل پایه کنسول دستی گیمنیگ لیجن گو 699 دلار است و انتظار می‌رود که این کنسول بازی دستی از ماه آبان (نوامبر) در دسترس علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی قرار گیرد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>