Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی سونی اکسپریا 5 وی با سنسور دوربین بزرگ‌تر به صورت رسمی معرفی شد

گوشی سونی اکسپریا 5 وی با سنسور دوربین بزرگ‌تر به صورت رسمی معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی سونی از جدید‌ترین گوشی پرچم‌دار کوچک (کامپکت) خود با نام سونی اکسپریا 5 وی (Sony Xperia 5 V)، به صورت رسمی رونمایی کرد. این گوشی از یک سیستم دوربین ارتقاءیافته که در آن لنز تله‌فوتو با سنسور اصلی بسیار بزرگ‌تر جایگزین شده، بهره می‌برد. برای آشنایی بیشتر با این پرچمدار کامپکت سونی با اِروتِک همراه باشید.

گوشی سونی Xperia 5 V دارای یک نمایشگر اولد 6.1 اینچی همراه با وضوح تصویر +FHD، نرخ به‌روز‌رسانی 120 هرتزی و نسبت تصویر 21:9 است و بلندگوهای استریو در قسمت جلوی صفحه‌نمایشگر تعبیه شده‌اند.

شرکت سونی، گوشی اکسپریا 5 وی را به جدید‌ترین پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2، رم 8 گیگا‌بایتی و فضای ذخیره‌سازی داخلی 128 گیگا‌بایتی مجهز کرده است که البته ظرفیت ذخیره‌سازی را با استفاده از اسلات کارت microSD می‌توان افزایش داد. در اقدامی نادر، سونی جک 3.5 میلی‌متری هدفون را برای یک سال دیگر حفظ کرده که این قابلیت در گوشی‌های هوشمند مدرن و امروزی، کمی غیر‌معمول است.

با تغییر تمرکز خود به قاب پشتی گوشی اکسپریا 5 وی، بلافاصله تغییر قابل توجهی به چشم ما می‌خورد. سونی، تنظیمات دوربین دوگانه را با آرایش دوربین سه گانه پیشین خود، جایگزین کرده است، اما سنسور اصلی کنونی، توانایی بسیار بیشتری را دارد. گوشی Xperia 5 V از همان حسگر اصلی 1/1.35 اینچی 52 مگا‌پیکسلی که در گوشی اکسپریا 1 وی (Xperia 1 V) استفاده شده است، بهره می‌برد. این تنظیمات دوربین، به صورت پیش‌فرض، عکس‌های 12 مگا‌پیکسلی را با فاصله کانونی 24 میلی‌متری ثبت می‌کنند. در صورتی که گزینه زوم 2 برابری (معادل 48 میلی‌متر) انتخاب شود، به واسطه بزرگ‌تر بودن اندازه سنسور و اپتیک روشن‌تر آن، جمع‌آوری نور، در مقایسه با دوربین تله‌فوتو گوشی گوشی Xperia 5 IV، بسیار بهتر خواهد بود.

گوشی سونی اکسپریا 5 وی با سنسور دوربین بزرگ‌تر به صورت رسمی معرفی شد

گوشی اکسپریا 5 وی سونی از یک دوربین دوم 12 مگا‌پیکسلی 1/2.5 اینچی فوق‌عریض با فاصله کانونی 16 میلی‌متری نیر بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که این دوربین، با دوربین گوشی اکسپریا 1 وی سونی و گوشی Xperia 5 IV (که در سال گذشته عرضه شد) مشابه باشد. شایان ذکر است که این گوشی از قابلیت “فوکوس خودکار دو پیکسلی” بهره می‌برد که این قابلیت، توانایی قدرت فوکوس دوربین گوشی را افزایش می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید
ردمی 13R فایوجی با مشخصاتی آشنا و طراحی متفاوت جزیره دوربین رونمایی شد!

علاوه بر این، گوشی سونی Xperia 5 V دارای یک دوربین سلفی 12 مگا‌پیکسلی 1/2.9 اینچی تعبیه شده بالای صفحه‌نمایشگر که کیفیت مناسبی را برای پرتره‌های سلفی تضمین می‌کند، نیز می‌باشد.

گوشی سونی اکسپریا 5 وی با سنسور دوربین بزرگ‌تر به صورت رسمی معرفی شد

با توجه به صفحه نمایش 6.1 اینچی مورب و نسبت تصویر بلند، گوشی اکسپریا 5 وی توانسته است تا اندازه جمع و جور خود را حفظ کند. اگرچه، این گوشی، نسبت به گوشی نسل پیشین خود، از لحاظ وزنی در حدود 11 گرم سنگین‌تر و کمی ضخیم‌تر شده است؛ اما از لحاظ طولی همچنان، بسیار کوتاه‌تر و در حالت کلی، کوچک‌تر از گوشی سونی اکسپریا 1 وی می‌باشد. این گوشی در حال ورود به بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار کوچک است و به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور، به رقابت گوشی‌های سامسنوگ گلکسی اس 23 و آیفون 15 و 15 پرو خواهد پرداخت.

گوشی سونی اکسپریا 5 وی با سنسور دوربین بزرگ‌تر به صورت رسمی معرفی شد

باتری گوشی اکسپریا 5 وی سونی تغییر چندانی نداشته و همان باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی به کار گرفته شده در گوشی‌های نسل پیشین است، با این حال انتظار می‌رود که گوشی سونی Xperia 5 V به لطف چیپست ارتقاءیافته اسنپدراگون 8 نسل 2، ذخیره شارژ طولانی‌تری را برای کاربران به ارمغان آورد. طبق ادعای سونی، این گوشی با شارژر 30 واتی خود (که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد) در عرض 30 دقیقه 50 درصد شارژ خواهد شد. گوشی اکسپریا 5 وی از اواخر ماه سپتامبر (اوایل ماه مهر) با قیمت 999 یورو در به بازار عرضه می‌شود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>