جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کاربران آیفون و آیپد از بازی های بزرگ و کنسولی استقبال چندانی نکرده‌اند!

کاربران آیفون و آیپد از بازی های بزرگ و کنسولی استقبال چندانی نکرده‌اند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با توجه به داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Appfigures، انتشار بازی‌های بزرگ و AAA برای آیفون و آیپد در حدواندازه‌ی انتظارات اپل ظاهر نشده است و این عناوین کنسولی ظاهراً در جذب کاربران اپل با شکست مواجه بوده‌اند. در حال حاضر بازی‌های Resident Evil Village و Assassin’s Creed Mirage برای iOS و iPadOS در دسترس قرار دارد. اپل برای به نمایش گذاشتن قدرت سری آیفون 15 پرو از بازی‌های کپکام و یوبیسافت کمک گرفته بود، اما داده‌های اخیر از نتایج ناامیدکننده‌ی این تصمیم حکایت می‌کنند.

طبق گزارش جدید Appfigures، بازی اساسینز کرید میراژ از زمان انتشار برای دستگاه‌های اپل در تاریخ ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار بار دانلود شده است، اما کمتر از سه هزار کاربر، بازی کامل با قیمت ۴۹ دلار را خریده‌اند. دانلودهای روزانه‌ی این عنوان نیز به‌طور متوسط ​​کمتر از سه هزار بوده که به‌طور چشمگیری کمتر از سایر بازی‌های رایگان iOS و iPadOS به حساب می‌آید.

بازی Resident Evil 4 که در دسامبر سال ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲) برای iOS منتشر شد نیز وضعیت چندان بهتری ندارد و تاکنون تنها ۳۵۷ هزار بار دانلود شده است که از این تعداد، تنها ۷ هزار نفر هزینه‌ی ۲۹ دلاری برای تجربه کامل بازی را پرداخت کرده‌اند. از طرف دیگر، فروش نسخه‌ی iOS و iPadOS بازی Resident Evil Village هم تنها به ۵٬۷۵۰ نسخه می‌رسد.

تحلیلگران بر این باورند که کاربران تجربه‌ی بازی‌های ساده‌ و هنری را با کنترل‌های لمسی در گوشی‌ها و تبلت‌های خود بیشتر ترجیح می‌دهند. از آن‌جایی که بهترین تجربه‌ی بازی‌های AAA با کنترلر فیزیکی و نمایشگر بزرگ به‌دست می‌آید، کنترل‌های لمسی و حتی نمایشگر آیفون 15 پرو مکس برای بازی کردن به‌صورت جدی کافی نیست.

علاوه‌ بر این مسئله، دلایل دیگری نیز بر استقبال کم کاربران اپل از این عناوین بزرگ تأثیر گذاشته است. به‌‎طور مثال، تنها آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، همراه با آیپدهای مجهز به تراشه‌های M1 و بهتر قادر به اجرای هر سه بازی کنسولی مذکور هستند. در نتیجه، تعداد کاربرانی که می‌توانند به این عناوین دسترسی داشته باشند، بسیار محدود شده است.

با این وجود، برخی معتقدند که اپل با کمپانی‌های بازی‌سازی یوبیسافت و کپکام صرفاً برای تبلیغ قدرت سخت‌افزار محصولات جدیدش وارد همکاری شده بود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *