جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
سازنده بازی Helldivers 2 دلیل استفاده از ابزار ضد تقلب در نسخه کامپیوتر را شرح داد

سازنده بازی Helldivers 2 دلیل استفاده از ابزار ضد تقلب در نسخه کامپیوتر را شرح داد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

استودیوی Arrowhead Game بعد از انتقادات بازیکنان از استفاده از ابزار ضد تقلب پرحاشیه «GameGuard» در بازی Helldivers 2، با انتشار بیانیه‌ای به شرح دلیل انجام این کار پرداخت و تأکید ویژه‌ای بر روی دلیل به‌کارگیری این نرم‌افزار در سطح هسته (Kernel) داشت.

این استودیو در بیانیه‌ی جدید خود با توضیح این مسئله شروع کرد که اگرچه GameGuard یک نرم‌افزار ضد تقلب در سطح هسته است و حتی می‌توان آن را به‌عنوان یک روت‌کیت (Rootkit) طبقه‌بندی کرد، اما این روش در واقع یکی از راه‌های مؤثر استودیوی Arrowhead Game برای مبارزه با تقلب به حساب می‌آید. این استودیو همچنین تأکید کرد که اگر کاربری این بازی را از سیستم خود پاک کرده باشد، GameGuard روی کامپیوتر او باقی نخواهد ماند و این ابزار ضد تقلب به جمع‌آوری اطلاعات شخصی و حساس بازیکن نخواهد پرداخت. به‌عبارت دیگر، استودیوی Arrowhead Game از قوانین جهانی برای حفظ حریم خصوصی کاربران مانند GDPR اروپا پیروی می‌کند.

سازنده بازی Helldivers 2 دلیل استفاده از ابزار ضد تقلب در نسخه کامپیوتر را شرح داد

پیتر لیندگرن به‌عنوان مدیر فنی بازی Helldivers 2 در پاسخ به سوالاتی پیرامون اینکه دقیقاً چرا این بازی، علی‌رغم کو-آپ بودن و عدم وجود هر گونه جنبه‌ی رقابتی، به یک سیستم ضد تقلب نیاز دارد، توضیحات جالب توجهی را ارائه کرد. به گفته‌ی این بازی‌ساز، تیم توسعه‌دهنده قصد دارد که مانع تأثیر منفی متقلبان بر روی تجربه‌ی بازیکنان معمولی شود و به‌طور مثال، اجازه ندهد که روند پیشرفت در بازی با دست‌کاری و افزایش پاداش‌های مأموریت‌ها توسط متقلبان، برای سایر بازیکنان نیز آسیب ببیند. پیتر لیندگرن در رابطه با وضعیت تقلب در قسمت اول Helldivers خاطرنشان کرد:

«وقتی که بازی Helldivers 1 را برای کامپیوتر عرضه کردیم، عملاً هیچ ضد تقلبی به‌کارگرفته نشده بود. علاوه‌بر این، Helldivers 1 از یک مدل شبکه‌ی همتابه‌همتا (P2P) استفاده می‌کرد. بدین معنا که از منظر امنیتی، کلاینت‌های بازی کورکورانه به یکدیگر اعتماد داشتند. کمی بعد از عرضه‌ی بازی، متوجه شدیم که یک نوع تقلب در حال انجام بود که ۹۹۹۹ نمونه‌ی تحقیقاتی [را به بازیکنان] می‌داد.»

«متأسفانه در همان مأموریت به هر بازیکنی که متقلب نبود هم ۹۹۹۹ نمونه‌ی تحقیقاتی داده می‌شد. حالا، تمام پیشرفت این بازیکنانی که تقلب نمی‌کردند هم بدون تقصیر خودشان از بین رفته بود.»

استودیوی سوئدی Arrowhead Game همچنین در بخش سوالات متداول بیانیه‌ی خود تأیید کرد که اگرچه از ابزار GameGuard برای محافظت از ساختارهای درآمدزایی بازی Helldivers 2 کمک می‌گیرد اما انگیزه‌ی اصلی توسعه‌دهندگان این عنوان از چنین اقدامی، محافظت از جنبه‌ی اجتماعی داستان بازی است.

بازی Helldivers 2 در حال حاضر بر روی کامپیوتر و پلی استیشن 5 در دسترس قرار دارد. مراحل ساخت این بازی در اواخر دی‌ماه به پایان رسید و با مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز و سیستم‌های پیشنهادی این عنوان نیز همان حوالی آشنا شدیم.

منبع: Gamingbolt

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *