جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
۹ نکته و ترفندی که باید قبل از شروع فاینال فانتزی ۱۶ بدانید

۹ نکته و ترفندی که باید قبل از شروع بازی فاینال فانتزی ۱۶ بدانید

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سرانجام انتظارها به پایان رسید و بازی موردانتظار فاینال فانتزی 16 معرفی شد. از داستان انفجاری گرفته تا نبردهای سریع و قوی آن، برای هر طرفدار فاینال فانتزی، به ویژه کسانی که به دنبال اکشن بیشتری در نسخه جدید هستند، لذت‌بخش است. با این حال، این بازی هنوز هم یک فاینال فانتزی است، به این معنی که ده‌ها ساعت محتوا برای تجربه وجود دارد؛ از داستان اصلی گرفته تا مأموریت‌های جانبی، شکار و موارد دیگر.

با توجه به اینکه این بازی بیش از 66 ساعت گیم‌پلی دارد، بهتر است 9 نکته و ترفند از بازی فاینال فانتزی 16 را که باید از قبل بدانید با شما به اشتراک بگذاریم. البته اگر این بازی را از قبل شروع کرده‌اید و اکنون در اواسط آن هستید باز هم این 9 نکته برای شما مفید خواهد بود. با اِروتِک همراه باشید.

1

فاینال فانتزی 16

  •  روی گسترش کامبوهای خود در مبارزه تمرکز کنید

با توجه به اینکه بیشتر وقت شما در فاینال فانتزی 16 صرف مبارزه با دشمنان می‌شود شاید این مهم‌ترین نکته‌ای است که می‌توانم با شما به اشتراک بگذاریم.  شما باید کامبو خود را در یک بازی اکشن گسترش دهید. چیزی که مشخص نیست راه‌های است که بتوانید این کار را انجام دهید. برای این کار در ابتدا، هر کدام از حلقه توانایی‌های کلایو را با شروع بازی، باز کنید. این کار قفل حرکاتی مانند حرکت به پایین، پرش، توانایی پرش از روی دشمنان و موارد دیگر را باز می‌کند. این حرکات با هم کار می‌کنند تا کامبو شما را تا حد زیادی گسترش دهند. اما نکته اصلی این است که هنگام مبارزه، تمرکز شما باید روی ترکیب گسترده کامبوها باشد تا آسیب را به حداکثر برسانید.

2

فاینال فانتزی 16

  •  اغلب با شارون و بلکثورن در تماس باشید 

شارون مغازه‌دار مخفیگاه شماست و بلکثورن آهنگر است. شما باید اغلب آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها سلاح یا تجهیزات جدیدی برای ساخت یا خرید توسط شما دارند یا خیر. خوشبختانه، فاینال فانتزی 16 با قراردادن یک نقطه زرد طلایی روی نماد این شخصیت‌ها و مغازه‌ها (و هر جای دیگری در مرکز مخفیگاه)، وقتی آیتم جدیدی موجود شود را به بازیکن اطلاع می‌دهد که این امر کار را آسان می‌کند. گاهی اوقات این آیتم‌های جدید در یک مکالمه گفته می‌شود. به این صورت که در آن مکالمه با شما درباره کاری صحبت می‌کنند که شما در داستان انجام داده‌اید، اما اغلب نشان‌دهنده این است که بلکثورن یک سلاح یا تجهیزات جدیدی برای ساخت دارد یا اینکه شارون چیز جدیدی برای خرید دارد.

3

فاینال فانتزی 16

  •  در فروش سلاح و تجهیزات محتاط باشید

در اوایل بازی فاینال فانتزی 16، و حتی تا نیمه راه، می‌توانید با خیال راحت سلاح ها و تجهیزاتی را که دیگر استفاده نمی‌کنید بفروشید. اما بعداً متوجه خواهید شد که بلکثورن سلاح و تجهیزاتی دارد که می‌تواند با استفاده از سلاح‌ها و آیتم‌هایی که (امیدوارم) از قبل داشتید و نفروخته‌اید برای شما بسازد. مخصوصاً در اواخر بازی، آیتم‌هایی افسانه‌ای برای ساخت دارد که برای ساخت آن به سلاح‌ها و قطعات مختلف تجهیزات و همچنین مواد ساختنی، سخت نیاز دارید. شما می‌توانید با نگه‌داشتن آیتم‌ها از دردسر یافتن یا خرید مجدد اسلحه‌ها و تجهیزاتی که فروخته‌اید خلاص شوید. به‌علاوه، زمانی که اسلحه و تجهیزات خود را بفروشید، حداکثر چند هزار گیل حداکثر دریافت خواهید کرد، اما به‌جای فروش اجناس خود، می‌توانید 10000 گیل یا بیشتر را ذخیره کنید.

4

فاینال فانتزی 16

  • بیشتر از قابلیت Active Time Lore  استفاده کنید

Active Time Lore در فاینال فانتزی 16 یک سیستم فوق‌العاده است که به شما امکان می‌دهد در هر لحظه بازی را متوقف کنید تا بدانید در حال صحبت با چه کسی هستید، یا درباره کدام کشورها صحبت می‌شود و موارد دیگر. این قابلیت مانند این است که یک دایره‌المعارف تعاملی در کنار خود داشته باشید. این قابلیت در بازی به‌راحتی قابل‌ دسترسی است. به این روش که اگر در صحنه‌ای هستید و فراموش کرده‌اید که این شخص کیست یا منطقه‌ای که درباره آن صحبت می‌کنند کجاست، کافی است سیستم Active Time Lore را بالا بکشید و در مورد آن بخوانید.

5

فاینال فانتزی 16

  •  از ماموریت‌های جانبی که نمادهای آنها دارای علائت بعلاوه (+) هستند، صرف نظر نکنید

مأموریت‌های جانبی در نقشه‌های محلی و جهانی با نمادهای سبز نشان داده می‌شوند. اگر مأموریت‌های جانبی که علامت مثبت دارند را مشاهده کردید، آن را نادیده نگیرید. علامت مثبت در فاینال فانتزی 16 به شما این مفهوم را می‌رساند که با تکمیل این کوئست، پاداشی فراتر از گیل و منابع استاندارد دریافت خواهید کرد. به‌عنوان‌مثال، انجام مأموریت‌های جانبی دارای علامت مثبت باعث افزایش موجودی معجون و قدرت معجون و حتی یک Chocobo قابل سوار برای استفاده در مناطق باز بازی می‌شود. البته شما می‌توانید از یک کوئست جانبی بگذرید (که البته تعداد زیادی در فاینال فانتزی 16 وجود دارد)، اما هرگز از مواردی که دارای علائم مثبت هستند صرف‌نظر نکنید.

6

فاینال فانتزی 16

  •  از Garuda’s Deadly Embrace هر بار که در نیمه راه یک دشمن را به لرزه می اندازید استفاده کنید

دشمنان بزرگ‌تر و سخت‌تر در فاینال فانتزی 16 یک نوار سلامتی بزرگ و قوی دارند. پس از تخلیه کامل نوار، دشمن دچار سرگیجه می‌شود و روی زمین می‌افتد و در معرض آسیب بیشتر قرار می‌گیرد. با این‌ حال، زمانی که دقیقاً نیمی از نوار سرگیجگی  آنها را خالی کنید، تنها برای یک یا دو ثانیه می‌ایستند. در این لحظه می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و فقط به آن‌ها نگاه کنید یا کار هوشمندانه‌تر را انجام دهید؛ یعنی همان Garuda’s Deadly Embrace (توجه داشته باشید: بسته به پیشرفت بازی‌تان فعال شدن دوباره این توانایی بین 5 تا 10 ساعت زمان خواهد برد). این توانایی ویژه گارودا است که با فشاردادن دایره انجام می‌شود.

7

فاینال فانتزی 16

  • روی ترگال بیش از حد حساب باز نکنید

ترگال همیشه همراه کلایو است و البته شایان ستایش. او همچنین در مبارزه مفید است زیرا می‌تواند سلامتی کلایو را برگرداند و به دشمنان حمله کند. با این‌ حال، با وجود اینکه چقدر او را به‌عنوان یک توله دوست داریم، او در میدان جنگ ضروری‌ترین المان نیست! حملات او نسبتاً خوب هستند، اما آسیب زیادی وارد نمی‌کنند. شاید تنها توانایی مفید او در پرتاب‌ کردن دشمنان به هوا است بهبود کلایو باشد که تقریباً 10 تا 20 درصد می‌تواند سلامتی را بازیابی کند. من البته منظور ما این نیست که او را کاملاً نادیده بگیرید، اما اگر همگامی با حرکات کلایو روی صفحه و مکانیک کارهای ترگال برایتان دشوار است، روی دومی استرس نداشته باشید. او همچنان با دستورات حمله خواهد کرد و شفا خواهد داد. اما صادقانه بگویم، در هر صورت تفاوت چندانی ایجاد نخواهد کرد و اگر برای شما راحت‌تر است که اهمیتی به او ندهید، شاید بهتر باشد. به‌علاوه، وقتی با مبارزه‌های بازی عادت می‌کنید، ممکن است راحت‌تر ادغام کارهای ترگال را در حرکات خود پیدا کنید.

8

فاینال فانتزی 16

  •  هنگام مردن در بازی زیاد استرس نداشته باشید

اگر در فاینال فانتزی 16 بمیرید، به‌ غیر از شروع مجدد نبرد (یا اواسط نبردی که در مقابل یک باس‌فایت هستید)، جریمه آن‌چنانی وجود ندارد. مردن در نبرد به‌طور خودکار تمام معجون‌های کلایو را ذخیره می‌کند. گاهی اوقات با یک معجون باقی‌مانده باید به مبارزه با دشمنی سرسخت بروید که می‌دانید برای نبرد کافی نیست، در این حالت به‌جای صرف وقت برای شکست‌دادن دشمن، فقط به او اجازه دهید شما را بکشد تا بتوانید با موجودی کامل معجون با او مبارزه کنید.

9

فاینال فانتزی 16

  • شکارها را کامل کنید 

این یکی از موازد ساده اما ضروری است؛ شکار کامل. باید توجه داشته باشم که شکار در ابتدای بازی در دسترس نیست، اما شما به مرحله‌ای از بازی می‌رسید که می‌توانید شکار کنید. در این حالت این نکته را به‌ خاطر بسپارید! شکار نه‌تنها با ساخت موادی که برای به‌دست‌ آوردن سلاح‌ها و تجهیزات قوی‌تر به آن نیاز دارید به شما پاداش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود که تجربه خوبی برای شما به همراه داشته باشد. اگر احساس می‌کنید لِوِل یا نیاز به گیل بیشتری دارید، یک یا دو شکار، شما را به مسیر درست برمی‌گرداند و از آنجایی‌که شکارهای مختلف رتبه‌بندی‌های متفاوتی دارند (از C تا S) می‌توانید برخی از موارد ساده‌تر برای  پاداشی سریع‌تر انتخاب کنید.

منبع: Gameinformer.com

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *