Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

بازی کامپیوتری مارس هورایزن 2 برای واقع گرایی بیشتر از یک دانشمند کمک می‌گیرد

بازی کامپیوتری مارس هورایزن 2 برای واقع گرایی بیشتر از یک دانشمند کمک می‌گیرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یک کیهان شناس اعلام کرده که قصد دارد به تیم توسعه یک بازی رایانه‌ای جدید بر اساس سیاره مریخ بپیوندد. این بازی جدید که مارس هورایزن 2 (Mars Horizon 2) نام دارد قرار است در سال 2024 منتشر شود و در آن گیمرها به ماموریتی برای جست‌وجوی حیات در سیاره مریخ می‌روند.

کنستانتین باتیگین (Konstantin Batygin) که یک محقق در انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا است به تیم سازنده بازی ملحق خواهد شد تا از دقت و واقع گرایی بازی مطمئن شود.

مارس هورایزن 2

باتیگین بیانیه زیر را که در توییتر مارس هورایزن 2 منتشر شده را در “یازدهم می” ریتوییت کرده است:

“دانش و تخصص ارزشمند او اطمینان حاصل می‌کند که مارس هورایزن 2 تا جای ممکن معتبر بوده و کاوش فضایی را فراتر از دانش امروز به تصویر بکشد؛ زیرا کاوش برای حیات فراتر از کره زمین ادامه دارد.”

مارس هورایزن 2 قرار است جانشین بازی بسیار موفق مارس هورایزن باشد که در سال 2020 منتشر شد. این بازی به کاربران اجازه می‌داد برنامه‌های فضایی را بر اساس سخت‌افزارهای واقعی ناسا، آژانس فضایی اروپا و سایر سازمان‌های فضایی بین‌المللی ایجاد کنند.

در هفتم مارس، توسعه دهندگان این بازی جانشین را این گونه توصیف کردند که در آن گیمرها با آژانس‌های فضایی رقبا برای جست‌وجو، بازیابی و تجزیه و تحلیل آثار زندگی فرازمینی با استفاده از روش‌های علمی و تکنولوژی‌هایی بسیار پیشرفته رقابت خواهند کرد. از این نظر این بازی شبیه به سری KErbal Space Program خواهد بود؛. با این تفاوت که این بازی جدید عناصر دیگری مانند مدیریت کارکنان، ساختن تاسیسات مختلف و گرفتن تصمیماتی سخت هنگام مواجهه با مشکلات پیچیده در فضا را شامل می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
هواپیمای فضایی Dream Chaser اولین تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشت

در دنیای واقعی، در حال حاضر چندین ماموریت ادامه‌دار برای کشف آثار حیات باستانی توسط آژانس‌های فضایی مختلف در جریان است. برای مثال شاید مهمترین ماموریت، ماموریت ناسا و آژانس فضایی اروپا باشد که قصد دارند با همکاری یکدیگر مقداری از خاک مریخ را تا سال 2033 به زمین بیاورند.

مریخ نورد Perseverance تاکنون 10 جفت نمونه از سطح مریخ و داخل آن را جمع‌آوری کرده است. برنامه‌های این ماموریت در حال بررسی است اما احتمالاً مریخ نورد نمونه‌ها را به یک فضاپیما منتقل خواهد کرد و آن فضاپیما نیز نمونه‌ها را به زمین خواهد آورد. اگر هم مریخ نورد غیرفعال شود آنگاه دو هلیکوپتر جدید نمونه‌ها را به فضاپیما خواهند رساند.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>