Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کلاد ای آی، رقیب جدید چت جی پی تی قادر است تنها در مدت چند ثانیه یک کتاب را مطالعه کند!

کلاد ای آی، رقیب جدید چت جی پی تی قادر است تنها در مدت چند ثانیه یک کتاب را مطالعه کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کلاد ای آی (Claude AI) که توسط کمپانی Anthropic طراحی شده و رقیب چت جی پی تی (Chat GPT) به شمار می‌رود می‌تواند یک کتاب 75 هزار کلمه‌ای را تنها در چند ثانیه مطالعه کند. از آنجایی که کسب‌وکارهای مختلف به دنبال تکنولوژی هستند که بتواند در مدت کوتاهی حجم زیادی از اطلاعات را تولید کند این قابلیت کلاد ای‌آی جهش بزرگی برای چت بات‌ها به شمار می‌رود.

از زمان راه اندازی چت جی پی تی، کمپانی‌های بزرگی مانند بلومبرگ و جی‌پی مورگان به دنبال درک بهتر دنیای اقتصاد به وسیله قدرت بالای هوش مصنوعی هستند. در حالی که این فرآیند برای این کمپانی‌ها چندین ماه طول کشیده است، Anthropic با کلاد ای آی می‌تواند این زمان را به چندین ثانیه کاهش دهد.

چطور Anthropic هوش مصنوعی خود را سریعتر کرد؟

توکن یک اصطلاح در علوم محاسباتی است که به قطعه‌ای از کلمات که برای ساده سازی فرآیند پردازش استفاده می‌شود گفته می‌شود. میزان توکن‌هایی که یک مدل زبانی بزرگ (Large Language Model) می‌تواند در زمانی معین پردازش کند پنجره زمینه (Context Window) نامیده می‌شود و به نوعی می‌توان آن را مانند حافظه کوتاه مدت در انسان دانست.

یک انسان عادی می‌تواند 100 هزار توکن را در مدت زمان 5 ساعت بخواند. البته این زمان تنها برای خواندن متن است و به یاد آوردن و تحلیل کل متن ممکن است نیاز به زمان بیشتری داشته باشد.

پنجره زمینه مدل زبانی GPT-4 هنگام استفاده از چت جی پی تی 4094 توکن (حدود 3000 کلمه) است که هنگام استفاده از ای‌پی‌آی GPT-4 به 32768 توکن افزایش پیدا می‌کند. پنجره زمینه هوش مصنوعی کلاد حدود 9000 توکن بود که اکنون کمپانی سازنده آن یعنی Anthropic این مقدار را به 100 هزار توکن (75 هزار کلمه) افزایش داده است.

همچنین مطالعه کنید
نسخه آزمایشی جدید واتساپ دارای میانبر چت بات هوش مصنوعی است

برای نشان دادن پیشرفت این هوش مصنوعی، Anthropic تنها یک خط از کل کتاب گتسبی بزرگ (72 هزار توکن) را تغییر داد و آن را بر روی کلاد ای‌آی بارگذاری کرد. وظیفه هوش مصنوعی این بود که این تغییر را پیدا کند و موفق شد این کار را تنها در 22 ثانیه انجام دهد.

اگر پیش از این از پردازشگرهای متن استفاده کرده باشید عملکرد کلاد ای‌آی چندان خارق‌العاده به نظر نمی‌رسد. تفاوت اصلی هوش مصنوعی با پردازشگرهای معمولی متن این است که هوش مصنوعی می‌تواند به سوالات مختلفی درباره متن پاسخ دهد و متن را عمیقا تحلیل نماید.

کلاد ای‌آی

کمپانی Anthropic به دنبال کسب‌وکارهایی است که برای بررسی متون و اسناد در حجم زیاد نیاز به استفاده از هوش مصنوعی دارند و می‌خواهند از هوش مصنوعی درباره متن سوالاتی را بپرسند. کلاد ای‌آی مانند هر چت بات دیگری می‌تواند اطلاعات خاصی را از این اسناد و متون استخراج کند؛ درست مانند یک انسان و البته بسیار سریع‌تر از آن.

Anthropic از هوش مصنوعی خود برای پردازش، برداشت، رونوشت و خلاصه کردن یک پادکست 6 ساعته و سپس پاسخ به سوالاتی درباره آن استفاده کرده است. این کمپانی اطمینان دارد که هوش مصنوعی‌اش می‌تواند برای انجام همین کارها برای گزارشات مالی و اسناد حقوقی، بهبود یک کد و یا پاسخ به سوالات فنی بکار گرفته شود.

هوش مصنوعی کلاد از طریق Claude API در دسترس است که البته در حال حاضر برای آن لیست انتظاری شکل گرفته است.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>