جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

عملکرد چشمگیر سوپرشارژر خودروی برقی هواوی در گرمای شدید بیابان!

عملکرد چشمگیر سوپرشارژر خودروی برقی هواوی در گرمای شدید بیابان!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هواوی نتایج آزمایش‌های فناوری سوپرشارژر خود با مایع خنک‌کننده در گرمای شدید بیابان را به اشتراک گذاشت. این آزمایش‌ها در منطقه‌ی تورپان چین و صحرای سوزان کومتاگ و کوه هویان انجام شدند، جایی که دمای محیط به ۴۹٫۶ درجه‌ی سانتیگراد (۱۲۱٫۲۸ درجه‌ی فارنهایت) و دمای سطح زمین به بالای ۸۰ درجه‌ی سانتیگراد (۱۷۶ درجه‌ی فارنهایت) می‌رسید!

علی‌رغم این شرایط سخت و دشوار محیطی، فناوری سوپرشارژر هواوی عملکردی قابل‌توجه را به ثبت رساند. این سیستم حتی در دمای محیطی ۴۷٫۱ درجه‌ی سانتیگراد (۱۱۶٫۷۸ درجه‌ی فارنهایت) موفق شد تا سطح نویز را در حالت استندبای (Standby) تا ۴۴٫۱ دسی‌بل و هنگام شارژ تا ۵۹٫۵ دسی‌بل حفظ کند. این نشان می‌دهد که فناوری جدید کمپانی هواوی به اندازه‌ی کافی بی‌صدا عمل می‌کند و می‌تواند در سناریوهای واقعی بدون مشکل مورداستفاده قرار بگیرد.

فناوری خنک‌کننده‌ی مایع این سیستم، مهم‌ترین عاملی است که در عملکرد سوپرشارژر خودروی برقی هواوی تأثیر مستقیم می‌گذارد و قادر است تا ضمن دفع گرمای تولیدشده در هنگام شارژ، از گرم شدن بیش از حد و نقص احتمالی جلوگیری کند. هواوی همچنین به «الگوریتم‌های دقیق کنترل دما» به‌عنوان عواملی که برای حفظ ثبات سیستم و کیفیت شارژ بسیار مهم هستند، اشاره کرده است.

کمپانی هواوی همچنین آزمایش‌های بیشتری را روی ۴۱۴ وسلیه‌ی نقلیه مختلف انجام داد و در مجموع ۱۳٬۳۹۱ کیلووات‌ساعت انرژی تولید کرد. آزمایش‌های موردبحث دارای درصد موفقیت تقریباً بی‌نقصی بودند و حدوداً هر وسیله‌ی نقلیه یک‎بار به‌صورت کامل شارژ شد.

عملکرد چشمگیر سوپرشارژر خودروی برقی هواوی در گرمای شدید بیابان!

با توجه به رشد سریع و روزافزون بازار خودروهای برقی، راه‌حل‌های کاربردی برای ارائه‌ی شارژ سریع روزبه‌روز اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا می‌کنند. انتظار می‌رود زیرساخت فناوری‌های شارژ خودروهای برقی در آینده از سرمایه‌گذاری قابل توجهی بهره ببرد. پیش‌بینی می‌شود که میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه تا سال ۲۰۳۰ میلادی به بیش از ۱۲ میلیارد دلار تنها برای بازار آمریکا برسد. با توجه به نتایج چشمگیر سوپرشارژر خودروی برقی هواوی، فناوری غول فناوری چینی می‌تواند نقش مهمی در این توسعه‌ی موردانتظار ایفا کند.

با این حال، باید توجه داشت که فناوری مذکور همچنان در مراحل اولیه‌ی خود قرار دارد و هنوز سازگاری آن با مدل‌های مختلف خودروهای الکترونیکی به‌طور کامل مشخص نشده است. اگرچه این آزمایش‌ها چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای را برای آینده‌ی فناوری شارژ خودروهای برقی ترسیم می‌کنند، اما همچنان برای قضاوت دستاورد جدید هواوی به اطلاعات و جزئیات بیشتری نیاز داریم.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *