Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل دوباره بر روی دنیای خودروهای خودران متمرکز شد!

اپل دوباره بر روی دنیای خودروهای خودران متمرکز شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

علی‌رغم اینکه مدتی است پروژه اپل کار (Apple Car) در حالت ساکن باقی مانده و برخلاف انتظار هیچ‌گونه پیشرفتی قابل توجهی در این پروژه گزارش نشده است، اکنون این کمپانی با تقویت تیم رانندگان آزمایشی خود در سال 2024 میلادی، به تلاش‌های خود برای تست خودروی خودران خود افزوده است. از این رو، به‌نظر می‌رسد اپل همچنان مصمم است که جاه‌طلبی‌های خود را در حوزه “توسعه و تولید خودروهای خودران” حفظ کند.

سال گذشته، کمپانی اپل با استخدام بیش از 200 راننده متخصص، بزرگ‌ترین تیم آزمایش‌کنندگان خودروهای خودران را جمع‌آوری کرد اما پس از گذشت مدتی کوتاه، این کمپانی تلاش‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد و بسیاری از علاقه‌مندان این حوزه را در خصوص سرنوشت پروژه اپل کار برانگیخت. حالا پس از گذشت 12 روز از سال نو میلادی، به نظر می‌رسد اپل با اتخاذ یک رویکرد جسورانه به میدان رقابت‌های پر تنش خودروهای خودران بازگشته است.

با استناد به گزارشات اخیر، کمپانی اپل مجدداً تعداد رانندگان آزمایشی خود را به 162 نفر افزایش داده است که این اقدام، پایبند بودن این کمپانی به تعهدات خود برای تکمیل فناوری رانندگی خودکار را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است این کمپانی، ناوگانی متشکل از “68 وسیله نقلیه خودران” را در اختیار خود قرار دارد که در حال حاضر تمامی این وسایل در معرض “آزمایشات دقیق” قرار داده شده‌اند.

با ورود به سال 2022 میلادی به شدت به گمانه‌زنی‌های مبنی بر عرضه خودرو الکتریکی خودران اپل “تا سال 2026 میلادی” دامن زده می‌شد و هر روز علاقه‌مندان حوزه “خودروهای خودران” مشتاقانه منتظر شنیدن اخبار پیشرفت پروژه “اپل کار” بودند، اما با فرارسیدن پاییز سال 2023 و تقلیل تلاش‌های اپل برای آزمایش این خودرو، امید علاقه‌مندان به یاس بدل شد. علاوه بر این، پیش‌بینی مینگ چی کو (تحلیل‌گر صاحب‌نام دنیای تکنولوژی) در رابطه با “به بن‌بست رسیدن” این پروژه و “قطعی نبودن زمان عرضه خودرو خودران اپل” نیز بر یاس مشتاقان پروژه “اپل کار” افزود و به ناامیدی بیش از پیش آنان دامن زد.

همچنین مطالعه کنید
افشای تصاویر و جزییات خودروی Luxeed S7 هواوی

با در نظرگیری تمامی این موارد، در حال حاضر اپل در میدان رقابت برای کسب “برتری” و “یکه‌تازی” در حوزه “خودروهای خودران” در چه جایگاهی قرار می‌گیرد؟ در حالیکه ممکن است این کمپانی به صورت موقت تلاش‌های آزمایشی خود را کاهش داده باشد، اما واضح است که اپل با استخدام 162 راننده آزمایشی و 68 وسیله نقلیه خودران در جاده ها، همچنان قصد دارد به عنوان یک بازیکن جسور در این بازی پر فراز و نشیب و پر مخاطره باقی بماند.

در عین حال، بی‌راه نیست که تلاش‌های اپل را با رقبای اصلی این کمپانی مقایسه کنیم. در حال حاضر، کمپانی‌های فناوری و خودروسازان سنتی برای تحقیق و توسعه خودروهای خودران خود، از قید میلیاردها دلار گذشته‌اند و بخش قابل توجهی از سرمایه‌های خود را به این بخش اختصاص داده‌اند. کمپانی تسلا، با سیستم خودران Autopilot خود، در خط مقدم این فناوری بوده است، اما این کمپانی نیز سهم قابل توجهی از پرونده‌های جنجالی را به خود اختصاص داده و شکست‌های زیادی را نیز متحمل شده است.

تصویری از خودروی خودران تسلا

از سوی دیگر، کمپانی‌های خودروسازی مانند “آلفابت و جنرال موتورز” با خودروهای سری “ویمو (Waymo)” و “کروز” نیز برنامه‌های آزمایشی گسترده را برای خودروهای خود تدارک دیده‌اند و با نتایجی متفاوت، پیشرفت‌های چشمگیری را در عرصه خودروهای خودران رقم زده‌اند. این در حالی است که خودروسازان سنتی مانند “فورد” و “بی‌ام‌و” نیز با قصد “عرضه خودروهای خودران در سطح گسترده و برای عموم مردم در آینده‌ای نه‌چندان دور” به این میدان نبرد جذاب پا گذاشته‌اند.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>