Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپلیکیشن Shortcuts اپل سرانجام به خودروهای تسلا وارد شد

اپلیکیشن Shortcuts اپل سرانجام به خودروهای تسلا وارد شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ما در عصری زندگی می‌کنیم که خودروها دیگر چهار چرخ و یک موتور نیستند! آنها اکنون به فناوری‌های پیچیده، اتصال‌های سریع و قدرتمند و نیز دستیارهای هوشمند دیجیتال مجهز شده‌اند. در جدیدترین نسخه در دنیای همیشه در حال تکامل تسلا، اکنون این خودروساز، قدرت دستیار سیری (Siri) و اپلیکیشن Shortcuts اپل را به خودروهای خود آورده است.

تسلا، در تلاش‌های اغلب با تأخیر و تا حدودی اشتباه، اما همچنان بی‌پایان در مسیر پیشرفت، روز گذشته یک ویژگی جدید و درخشان را در برنامه موبایل iOS خود معرفی کرد: ادغام با اپلیکشین شورتکاتس (Shortcuts) اپل.

اپلیکیشن Shortcuts اپل برای تازه‌کارهای فناوری مانند این است که به آیفون خود مجموعه‌ای از دستورات شخصی‌سازی شده و چند مرحله‌ای را بدهید تا با لمس یک دکمه یا یک فرمان صوتی، آن‌ها را انجام دهد.

اکنون با درخواست از سیری یا استفاده از ویجت های Shortcuts، می‌توانید وظایف مربوط به خودروی تسلا خود را فعال کنید. به‌طور مثال ممکن است در یک روز گرم بگویید: “هی سیری، تهویه مطبوع را روشن کن (Hey Siri, turn on the A/C)” و خودروی شما حتی قبل از اینکه روی صندلی‌های آن بنشینید خنک شده باشد! البته ممکن است از خود بپرسید “آیا این کار قبلا انجام نشده است؟” خوب، برنامه‌های شخص ثالث برخی از قابلیت های مشابه را ارائه می‌دهند. اما تفاوت زیادی بین راه‌حل “رسمی” و “غیر رسمی” وجود دارد. اکنون، تسلا مسئولیت کامل کنترل این قابلیت را بر عهده گرفته است و تجربه‌ای ساده را مستقیماً از برنامه خود ارائه می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید
قابلیت جدید گوگل؛ پیدا کردن دستگاه های اندرویدی آفلاین با کمک دستگاه های اطراف!

اپلیکیشن Shortcuts اپل سرانجام به خودروهای تسلا وارد شد

جالب اینجاست که سیستم‌های فعال و مرتبط با صدا در دنیای خودرو کاملاً جدید نیستند. در واقع، در دهه 1960، کرایسلر یک سیستم هشدار صوتی را در خودروهای خود راه‌اندازی کرد. اما تفاوت عمده در چه بود؟ در حقیقت در خودروی کرایسلر، به جای لحن نرم و پیچیده سیری، رانندگان دستورات رباتیک و تا حدودی وهم انگیز دریافت می‌کردند.

همکاری تسلا و اپل بر یک تغییر گسترده‌تر در صنعت خودرو تاکید می‌کند. این دیگر فقط در مورد اسب بخار و بهره‌وری سوخت یا باتری نیست. این در مورد ادغام سبک زندگی دیجیتال ما در وسایل نقلیه است. به هر حال، اگر خانه‌های ما می‌توانند هوشمند باشند، چرا خودروهای ما نباشند؟!

البته امیدواریم تسلا برای اطمینان از امنیت کاربران و عملکرد روان، این ادغام را به‌طور کامل آزمایش کرده باشد. چراکه نباید ما هیچ گونه ارتباط نادرستی بین سیری و تسلا رخ دهد. به‌طور مثال اگر وقتی می‌گوییم “هی سیری، آهنگ “Drive’ by The Cars” رو بخش کن”، سیری دستور را با “Drive the car” اشتباه بگیرد، خودرو را روشن کرده و شروع به حرکت کند”، ممکن است یک فاجعه رخ دهد!

جدای از شوخی، این یک گام دیگر رو به جلو در فناوری برای انسانهاست و در حالی که برخی ممکن است بگویند ما بیشتر به فناوری متکی می شویم، ما استدلال می‌کنیم که فقط راه‌های خلاقانه‌تری برای کارآمد کردن کارهای روزانه خود پیدا می‌کنیم.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>