Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تصمیم جنسیس برای استفاده از تراشه اگزینوس اتو V920 در خودروی GV90

تصمیم جنسیس برای استفاده از تراشه اگزینوس اتو V920 در خودروی GV90

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

جنسیس، برند لوکس هیوندای موتور، در حال کار بر روی خودروی الکتریکی پرچمدار خود است که البته به بزرگترین شاسی بلندی که این شرکت تا‌به‌حال ساخته است نیز تبدیل خواهد شد. گفته می‌شود جنسیس GV90 یک خودروی برقی نسل بعدی است که بر اساس پلتفرم هنوز معرفی‌نشده IMA (معماری ماژولار یکپارچه) جنسیس تولید شده و جایگزین پلتفرم فعلی E-GMP می‌شود. اکنون نیز تایید شده است که این شاسی بلند بزرگ، اولین خودرویی خواهد بود که از فناوری‌های سامسونگ استفاده می‌کند.

بر همین اساس جنسیس یک قرارداد با سامسونگ و دیگر شرکت‌های فناوری کره‌ای از جمله SK و LG منعقد کرده است. این امر به افزایش فروش محلی خودروهای برقی کمک می‌کند و احتمالاً فناوری‌های پیشرفته‌ای را برای خودروهای هیوندای به ارمغان خواهد آورد. برای اولین بار، این خودروساز از جدیدترین تراشه اگزینوس اتو V920 سامسونگ (Exynos Auto V920) و نیز نمایشگرهای اولد این شرکت برای سیستم اطلاعات سرگرمی خود استفاده خواهد کرد.

تصمیم جنسیس برای استفاده از تراشه اگزینوس اتو V920 در خودروی GV90

این چیپست دارای 10 پردازنده و یک هسته پردازشی هوش مصنوعی (NPU) قدرتمند است تا از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز برای قابلیت‌های خودران پیشرفته استفاده کند. این سیستم، جدیدترین ویژگی‌های اطلاعات سرگرمی، پشتیبانی از سرویس‌های پخش ویدئو، بازی‌ها و انواع سرگرمی‌ها و ابزارها را ممکن می‌سازد.

همچنین مطالعه کنید
کوالکام از تراشه های اسنپدراگون AR1 نسل 1 و XR2 نسل 2 رونمایی کرد

در مورد خودروی جنسیس GV90، گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که این خودرو می‌تواند خودروی برقی با بزرگترین باتری موجود در بازار باشد، زیرا پلتفرم جدید IMA امکان نصب یک باتری عظیم 113.2 کیلووات ساعتی را می‌دهد. هیوندای می‌گوید IMA برای تمام کلاس‌های خودرو طراحی شده است و هزینه تولید را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>