Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

همکاری هیوندای و سامسونگ در ساخت سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو

همکاری هیوندای و سامسونگ در ساخت سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در چند سال گذشته پیشرفت سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی (infotainment) خودروها، شتاب زیادی داشته است و ما از رابط گرافیکی مبتنی بر آیکون‌های دهه نود به یک رابط کاربری سرزنده با بالاترین کیفیت ممکن رسیده‌ایم. در حالی که برخی از تولیدکنندگان خودرو از همان ابتدا متوجه پتانسیل سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی شدند، بسیاری در این زمینه عقب مانده‌اند و تلاش می‌کنند که خود را به بقیه برسانند.

سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی

گروه هیوندای یکی از کمپانی‌هایی بود که متوجه اهمیت یک سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی باکیفیت شد و ما می‌توانیم آن را در خودروهای الکتریکی این کمپانی مثل Ioniq 6 ،Kia EV9 و Genesis GV60 ببینیم که همگی یک تجربه کاربری استثنایی را ارائه می‌کنند. رابط کاربری این خودروها ساده و بصری بوده و در عین حال دارای عملکرد و گرافیکی عالی هستند. با این حال هیوندای با وجود موفقیت‌هایش در این زمینه بیکار ننشسته، چراکه پیشرفت ادامه دارد، رقابت فرا می‌رسد و مشتریان تجربه کاربری بهتری می‌خواهند.

هیوندای اعلام کرد که در سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی نسل بعد از پردازنده خودرویی اگزینوس Auto V920 سامسونگ استفاده خواهد کرد. این اولین بار است که این دو کمپانی در حوزه خودرو یا یکدیگر همکاری می‌کنند و نتایج این همکاری نیز از سال 2025 وارد بازار خواهد شد.

سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی

اگزینوس Auto V920 پردازنده نسل سوم سامسونگ است که به سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی خودرو اختصاص داده شده است. به لطف CPU، گرافیک و پردازش عصبی بهبود یافته، این پردازنده برای ارائه عملکردی در سطح بالا ساخته شده است. سامسونگ قول ارائه بی‌عیب و نقص اطلاعات رانندگی و پشتیبانی از چند نمایشگر برای نمایش محتوای باکیفیت را داده است.

همچنین مطالعه کنید
لکسوس آر ایکس 2023، در 10 خرداد به‌صورت رسمی معرفی می‌شود

V920 مبتنی بر 10 هسته ARM است که عملکردشان نسبت به نسل قبل تا 1.7 برابر بهبود یافته است. این پردازنده برای رانندگی خودکار بهینه شده و برای سرعت بیشتر حافظه از استاندارد LPDDR5 پشتیبانی می‌کند. این پردازنده می‌تواند تا 6 نمایشگر با وضوح بالا و 12 دوربین را به صورت همزمان مدیریت کند. عملکرد هوش مصنوعی بهتر شده و به تبع آن قابلیت‌های بصری نیز بهبود یافته است. به لطف هسته‌های یکپارچه پردازنده گرافیکی که نسبت به قبل عملکردش تا دو برابر بهتر شده، تعامل درایورها نیز بهبود یافته است. همچنین رابط کاربری یک تجربه گرافیکی غنی ارائه می‌کند.

سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی

NPU (واحد پردازش عصبی) نیز عملکردش 2.7 برابر بهتر شده و اکنون از نظارت پیشرفته راننده پشتیبانی می‌کند. به لطف این پیشرفت‌ها، V920 خستگی و حواس پرتی راننده را دقیق‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر تشخیص می‌دهد. علاوه‌برآن، V920 دارای یک سیستم مقاوم به خطا است که می‌تواند خطاها و مشکلات را به سرعت بررسی کرده و سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی را ایمن نگه دارد.

با اینکه سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی خوب، ویژگی مهمی برای فروش است و می‌تواند فرق بین یک ماشین پرفروش و یک ماشین بدون مشتری باشد، امنیت از آن نیز بسیار مهمتر است. ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و به کاربران آموزش می‌دهد که چگونه بدون هیچ ابزاری جدیدترین خودروها را بربایند، صاحبان خودروها را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد. به خودروسازان بهترین تجهیزات این صنعت داده می‌شود و آن‌ها فراموش می‌کنند که امنیت چقدر اهمیت دارد و تمرکز خود را بر روی ظاهر پرزرق و برق خودرو می‌گذارند. امیدواریم هیوندای پردازنده V920 را به بهترین شکل به‌کار ببرد.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>