Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ادای احترام مهندسی: دختر جان دلورین به افتخار او ماشین جدیدی می‌سازد

ادای احترام مهندسی: دختر جان دلورین به افتخار او ماشین جدیدی می‌سازد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کت دلورین (Kat DeLorean)، دختر مهندس افسانه‌ای خودرو، جان دلورین (John DeLorean)، در حال ساخت یک ماشین اسپرت جدید برای گرامیداشت یاد و خاطره پدرش است.

یک تلاش تاریخی

این تلاش تاریخی با برخی از ذهن‌های برتر خودروسازی در صنعت، در کنار بخشی از تیم اصلی که بیش از 40 سال پیش به ایجاد اولین خودروی نمادین دلورین کمک کردند، ادامه داده خواهد شد. این خودرو به افتخار جان زکری دلورین، Model-JZD نامگذاری می‌شود.

این خودرو در موتور سیتی دیترویت، میشیگان، در ژانویه 2023 توسط DeLorean Next Generation Motors (یک شرکت جدید که توسط دختر جان دلورین تأسیس شده است) ساخته خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو تا پایان سال رونمایی شود.

ادای احترام مهندسی: دختر جان دلورین به افتخار او ماشین جدیدی می‌سازد

کت در پروژه‌های مهندسی بی‌شماری با پدرش نقش داشت، از جمله آخرین ابرخودروی اسپورت قبل از درگذشت غیرمنتظره‌اش در سال 2005. پیشینه مهندسی و مشارکت مستقیم او، کت را به جانشینی عالی برای پایان دادن به جایی که جان دلورین آن را ترک کرد، تبدیل کرده است. کت در حال اجرای طرح تجاری نهایی پدرش برای ایجاد یک شرکت خودروسازی بر اساس اصولی است که جان دلورین به آنها اعتقاد داشت مانند کیفیت، ایمنی، طول عمر و مقرون‌به‌صرفه بودن.

امیدواریم که شرکت جدید سرنوشتی مشابه اولین تلاش جان دلورین نداشته باشد. این تلاش تنها حدود سه سال به طول انجامید و حدود 40 سال پیش از کار افتاد و تنها 9000 نمونه از یک خودرو را تولید کرد. شاید به همین دلیل است که کت دلورین قصد دارد یک شرکت جدید و شاید بهبودیافته بسازد.

همچنین مطالعه کنید
تولید همزاد سایبرتراک تسلا توسط هوندا؛ کپی بهتر از اصل! (+ویدیو)

یک سفر جدید

کت سفر خود را برای بازسازی نام و برند دلور به شرکتی اخلاقی که پدرش همیشه می‌خواست آغاز می‌کند. این نوع جدیدی از شرکت‌های حمل‌ونقل است که صنعت قبلاً هرگز آن را ندیده است، شرکتی که بر مردم تمرکز کرده و به جامعه کمک می‌کند.

پروژه جدید کت نه تنها اتومبیل می‌سازد و شغل ایجاد می‌کند، بلکه یک برنامه مهندسی جدید را به دبیرستان‌های دولتی ارائه خواهد کرد که مسیر مستقیمی را برای کارآموزی و برنامه‌های مهندسی در دانشگاه‌های بزرگ فراهم می‌کند. او همچنین قصد دارد با سایر شرکت‌های تولیدی مشارکت کرده تا به برخی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی صنعت خودروسازی امروز کمک کند.

ادای احترام مهندسی: دختر جان دلورین به افتخار او ماشین جدیدی می‌سازد

علیرغم این اهداف بلندپروازانه، DeLorean Next Generation Motors در ابتدای راه است و لوگوی آن تنها دو هفته پیش ساخته شده است. اولین خودروی آن، یعنی Model-JZD نیز، به عنوان تلاشی برای ایجاد طرحی از ادای احترام به خودروی قبلی DMC-12 DeLorean، با تصور اینکه اگر امروز طراحی و ساخته می‌شد، چه شکلی به نظر می‌رسد، آغاز شده است. این طرح در ابتدا توسط آنجل گوئرا و آلن پورتیلیو هدایت شد و نظر کت دلروین را جلب کرد و او از این طراحان خواست به تیم او بپیوندند.

اگرچه اولین شرکت خودروسازی DeLorean در سال 1982 ورشکست شد، اما نسخه جدید آن در سال 1995 توسط مهندس بریتانیایی استفان وین تأسیس شد. این شرکت در حال حاضر روی یک وسیله نقلیه الکتریکی به نام آلفا 5 کار می‌کند.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>