Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

شبح، روح رولز رویس در کالبد اولین خودروی الکتریکی این خودروساز

شبح، روح رولز رویس در کالبد اولین خودروی الکتریکی این خودروساز

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اکثر علاقه‌مندان به صنعت خودروسازی می‌دانند که لاکچری‌ساز بریتانیایی رولز رویس، مدتی است در حال توسعه اولین خودروی الکتریکی این شرکت است. نام “Spectre (شبح)”، کاملاً مناسب این خودرو است، محصولی بی‌صدا و تهاجمی، قدرتمند و سریع، اما در نیمرخ، صاف، براق و ظریف. این شرکت مدعی است که اسپکتر، روح رولز رویس را تا حد کمال در کالبد خود محصور کرده است.

رولز رویس ادعا می‌کند که اسپکتر شبیه هیچ یک از مدل‌های قبلی این خودروساز نیست. این اولین خودروی این شرکت خواهد بود که با یک باتری کار می‌کند‌ و همچنین از قدرت محاسباتی بی‌سابقه و استفاده از فناوری‌های پیشرفته پردازشِ داده، بهره خواهد برد. این سدان الکتریکی با معماری فضایی، قرار است استحکام پیچشی فوق‌العاده‌ای را ارائه دهد.

شبح، روح رولز رویس در کالبد اولین خودروی الکتریکی این خودروساز

قرار گرفتن نام یک خودرو در بین محصولات این لاکچری‌ساز، کار آسانی نیست، زیرا هر رولز رویس باید آزمایش‌های بی‌وقفه‌ای را در آب‌و‌هوای مختلف تحمل کند و اولین خودروی تمام الکتریک نیز از این قاعده مستثنی نیست. اسپکتر قبل از رونمایی قریب‌الوقوع و مورد‌انتظار خود، سخت‌ترین برنامه آزمایشی را که تا‌به‌حال توسط این مارکت طراحی شده را آغاز کرده است. این خودرو قرار است چهار گوشه جهان را در یک سفر خیره‌کننده 2.5 میلیون کیلومتری طی کند!

اسپکتر اولین مرحله آزمایش خود را که از سپتامبر گذشته آغاز شده بود، به پایان رسانده و رولز رویس از آغاز مرحله دوم آزمایش در منطقه فرانسوی ریویرا در جنوب فرانسه خبر داده است.

همچنین مطالعه کنید
کلید دیجیتال اتومبیل شرکت اپل بزودی در جیب شما خواهد بود

رولز رویس با دنبال کردن کمال در هر جنبه، خودروی تمام الکتریکی خود را برای مسافتی بیش از 625000 کیلومتری در جنوب فرانسه آزمایش خواهد کرد. این خودروساز گفته است که تقریباً 40 درصد از توسعه اسپکتر پس از آخرین مرحله آزمایشی کامل خواهد شد. رولز رویس همچنین اشاره کرده که ضریب درگ اسپکتر با موفقیت به 0.25 کاهش یافته است، حتی اندکی کمتر 0.26 پیش‌بینی‌شده!

شبح، روح رولز رویس در کالبد اولین خودروی الکتریکی این خودروساز

در اوایل سال جاری، رولز رویس نمونه اولیه خودروی لوکس تمام الکتریکی خود را در شرایط یخبندان شدید در یک مرکز آزمایشی در سوئد، در 55 کیلومتری دایره قطب شمال، آزمایش کرد. این مرحله از آزمایش این سدان لوکس الکتریکی، در ریویرا فرانسه، بیشتر بر شرایط شهری متمرکز خواهد شد و این خودرو به‌طور گسترده در استفاده روزمره آزمایش می‌شود. این مرحله آزمایشی به دو بخش تقسیم شده است، بخش اول، چابکی و هندلینگ خودرو را در سرعت‌های بالا و پیوسته آزمایش می‌کند و بخش دوم آزمایش در حومه شهر انجام خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد تغییر رولز رویس به سمت تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی تا سال 2030 حتمی باشد و قطعاً همه منتظر دیدن خودروهای لاکچری الکتریکی این برند هستند.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>