Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

شورولت بلیزر الکتریکی با برد 515 کیلومتری معرفی شد

شورولت بلیزر الکتریکی با برد 515 کیلومتری معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هر روز به لیست خودروهای الکتریکی جدید افزوده می‌شود، به‌خصوص که خودروسازان قدیمی در حال دور کردن خطوط تولید خود از موتورهای بنزینی هستند. جنرال موتورز ماه گذشته یک تصویر از شورولت بلیزر الکترکی (Chevrolet Blazer EV) جدید خود منتشر کرده بود و این شرکت اکنون آن را به‌صورت رسمی معرفی کرده است. برای آشنایی با این مشخصات این خودرو با اروتک همراه باشید.

شورلت بلیزر الکتریکی با برد 515 کیلومتری معرفی شد

خودروی جدید که بر پایه بلیزر بنزینی فعلی ساخته شده است، یک کراس اوور SUV با ارتفاع بلندتر از یک خودروی سدان معمولی است. این خودرو با تسلا مدل Y، نیسان آریا، فورد موستانگ Mach-E و برخی دیگر از خودروهای همرده خود به رقابت می‌پردازد. طبق گفته جنرال موتورز، این خودرو می‌تواند در کمتر از 4 ثانیه از سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برسد. ویژگی کمک راننده “Super Cruise” که امکان رانندگی در حالت پایلوت را در برخی از بزرگراه‌ها فراهم می‌کند نیز در برخی از مدل‌ها در دسترس خواهد بود.

برد بلیزر بسته به نوع آن، بین 247 تا 320 مایل (397 تا 515 کیلومتر) متغیر خواهد بود. این برد با برد 330 مایلی (531 کیومتری) تسلا مدل Y برابر نیست، اما تقریباً نزدیک به آن است. این خودرو با سرعت 11.5 کیلووات یا شارژ سریع DC تا 190 کیلووات شارژ می‌شود و تخمین زده می‌شود با 10 دقیقه شارژ بتواند مسافتی 120 کیلومتری را طی کند.

همچنین مطالعه کنید
شباهت رابط کاربری دستیار گوگل در اندروید اتو با نسخه موبایل بعد از انتشار به‌روزرسانی جدید

شورلت بلیزر الکتریکی با برد 515 کیلومتری معرفی شد

قیمت بلیزر 2022 بنزینی فعلی از حدود 35000 دلار تا 43000 دلار متغیر است، اما نسخه الکتریکی آن گران‌تر خواهد بود. قیمت اولیه این خودرو حدود 45000 دلار است که برای یک نسخه با عملکرد بالا با حداکثر 557 اسب بخار به 66000 دلار می‌رسد. فضای داخلی بلیزر الکتریکی مانند خودروی مدرن است. دو صفحه‌نمایش لمسی 11 اینچی و 17.7 اینچی، کابین این خودرو را به کابین خلبان شبیه کرده‌اند. اگرچه ممکن است این نمایشگرها به اندازه کنترل‌های تنها صفحه لمسی تسلا آینده‌نگرانه به‌نظر نرسد اما به هر حال کنترل‌های فیزیکی بسیار ایمن‌تر از استفاده از صفحه لمسی در حین رانندگی هستند.

بلیزر چهارمین خودروی الکتریکی جنرال موتور با نام تجاری Chevy خواهد بود‌ که پس از بولت EV، بولت EUV و کامیون الکتریکی سیلورادو (Silverado)، سال آینده وارد بازار خواهد شد.

شورلت بلیزر الکتریکی با برد 515 کیلومتری معرفی شد

دیدن آپشن‌های بیشتر در خودروهای الکتریکی که هر ماه وارد بازار می‌شوند بسیار خوب است، اما بیشتر آنها گران هستند و بلیزر نیز قطعاً از این قاعده مستثنی نیست.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>