Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چرا بعضی از مردم درختان را به رنگ سفید، رنگ می‌کنند؟

چرا بعضی از مردم درختان را به رنگ سفید، رنگ می‌کنند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگر اهل گیاه یا باغچه نیستید، برخی از ترفندهای مراقبت از گیاهان ممکن است شما را گیج کند. مسلماً یکی از گیج‌کننده‌ترین لحظات زمانی است که درختانی سالم را می‌بینید که از شاخه‌ها به پایین، رنگ سفید دارند. اما مانند بسیاری از چیزها، برای این رنگ سفید هم دلیلی وجود دارد.

درختان برای جلوگیری از آسیب گرمایی و آب‌وهوا در طول زمستان به رنگ سفید، رنگ می‌شوند. خوب، اکنون احتمالاً بیشتر گیج شده‌اید زیرا چگونه یک رنگ می‌تواند از آسیب به درختان جلوگیری کند؟ در واقع همه چیز مربوط به خورشید و دما است.

چرا بعضی از مردم درختان را به رنگ سفید، رنگ می‌کنند؟

در زمستان، آب‌و‌هوا می‌تواند بین سرمای متوسط ​​در طول روز و دمای یخبندان در شب تغییر کند. این نوسانات زیاد دمایی می‌تواند باعث شود که پوست درختان ضعیف‌تر را در فرآیندی به نام سوزش خورشید از هم جدا کند. از آنجاییکه رنگ سفید در بعد‌از‌ظهرهای معتدل‌تر، گرمای زیادی را از خورشید جذب نمی‌کند، می‌تواند به ثابت نگه داشتن دمای درخت کمک کند.

در تابستان، احتمالاً در مورد پوشیدن لباس‌های مشکی به شما هشدار داده شده است، درست است؟ به این دلیل که رنگ‌های سیاه و سایر رنگ‌های تیره، اشعه‌های خورشید را راحت‌تر جذب کرده و سریعتر گرم می‌شوند. هنگامی که تنه درخت را سفید می‌کنید، روند گرم شدن کند شده و پوست درخت در دمایی مشابه دمای عصرهای زمستان نگه داشته می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
آیا بشر می‌تواند حتی به 1 درصد سرعت نور برسد؟!

عموماً این ترفند در درختان ظریف‌تر و تازه کاشته‌شده و همچنین درختان میوه در باغ‌ها استفاده می‌شود. اما در واقع نیازی به استفاده از رنگ نیست. اگر درخت جدیدی دارید که ممکن است بخواهید در این زمستان از آن محافظت کنید و ترجیح می‌دهید منتظر نمانید تا رنگ درختتان از بین برود و از ظاهر آن خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از مواد عایق نیز استفاده کنید.

اگر پاییز امسال به چیدن سیب رفتید و متوجه درختان سفید شدید می‌دانید که دلیلی وجود دارد که مردم درختان را سفید رنگ می‌کنند!

منبع: Lifesavvy

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>