Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چهار محصول عجیب دنیای فناوری که معلوم نیست دقیقاً چرا تولید شده‌اند؟!

چهار مورد از محصولات عجیب دنیای فناوری که معلوم نیست دقیقاً چرا تولید شده‌اند؟!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

دانستن اینکه باید دقیقاً روی چه فناوری‌هایی حساب باز کنیم همیشه آسان نیست. با این حال، برخی از محصولات موجود در بازار، قطعاً ارزش صرف وقت یا هزینه شما را ندارند و حتی معلوم نیست چرا تولید شده‌اند. سوال مهم‌تر این است که آیا تولیدکنندگان آن‌ها واقعاً به کاربری ادعاشده این محصولات اعتقاد داشته‌اند یا خیر؟! در این مطلب چهار مورد از محصولات عجیب دنیای فناوری که در اولین نگاه، بیهوده بودن آن‌ها خودنمایی می‌کند معرفی شده‌اند. برای آشنایی با این تولیدات عجیب با اروتک همراه باشید.

برچسب‌های تقویت‌کننده سیگنال گوشی!

چهار محصول عجیب دنیای فناوری که معلوم نیست دقیقاً چرا تولید شده‌اند؟!

آیا تلفن شما برای دریافت مناسب سیگنال مشکل دارد؟ برخی از خرده‌فروشان می‌گویند تنها چیزی که به آن نیاز دارد یک برچسب کوچک و ارزان‌قیمت است! این به اصطلاح “آنتن”‌ها، معمولاً با طرحی شامل شش ضلعی، مدار و سایر اشکال هندسی در تلاش برای ایجاد حس پیشرفته بودن، چاپ می‌شوند.

اگر بررسی‌های این محصولات و نظرات مشتریان را درباره این برچسب‌ها در فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی بخوانید، به‌سرعت به نارضایتی مشتریان پی خواهید برد. البته برخی نظرات نیز ممکن است مثبت باشند چراکه خود تولیدکنندگان، احتمالاً آن‌ها را نوشته‌اند!

اما بهتر است خودتان در مورد آن‌ها فکر کنید، اگر بهبود سیگنال، فقط به یک تکه کاغذ کوچک و ارزان‌قیمت و مقداری چسب نیاز داشت، مطمئناً تولیدکنندگان گوشی‌ها، قبل از ارسال، این برچسب‌ها را به آنها می‌چسباندند. اما این کار را نمی‌کنند چراکه قاعدتاً یک برچسب کار خاصی انجام نمی‌دهد.

برچسب‌های محافظ در برابر اشعه!

چهار محصول عجیب دنیای فناوری که معلوم نیست دقیقاً چرا تولید شده‌اند؟!

برخلاف برچسب‌های تقویت‌کننده سیگنال، گفته می‌شود که این «برچسب‌ها» تمام تشعشعات ورودی و خروجی دستگاه شما را جذب، مسدود یا خنثی می‌کنند! به طور خاص، تولیدکنندگان این محصولات مدعی‌اند که این برچسب‌ها از شما در برابر امواج مضر 5G و میدان‌های الکترومغناطیسی (EMF) محافظت می‌کنند. آنها همچنین شما را تشویق می‌کنند که برچسب‌ها را روی تلفن همراه، لپ‌تاپ و تقریباً هر وسیله خانگی خود نصب کنید.

به کنار ترس از اثرات مضر امواج 5G و EMF بر روی سلامتی افراد، بیایید یک بار منطق عجیب این برچسب‌ها را بررسی کنیم. اگر این برچسب‌ها تابش خطرناک امواج را جذب می‌کنند، این تشعشعات به کجا می‌روند؟ آیا فقط داخل برچسب حبس می‌شوند؟! تا چه زمانی ذخیره می‌شوند؟ آیا برچسب پر نمی‌شود؟! اگر این برچسب‌ها تا این حد کارآمد هستند، چرا از این فناوری برای پاکسازی سایت‌های آلوده‌شده هسته‌ای استفاده نمی‌شود؟ یا اگر فقط یک “حباب” در اطراف شما ایجاد می‌کنند (همانطور که در تصویر تبلیغاتی بالا نشان داده شده است)، شعاع پوشش آن‌ها چقدر است؟ و در مورد تشعشعات تولیدشده توسط خود تلفن چطور؟! آیا برچسب، شما را با تشعشع ساطع‌شده از خود گوشی، در حباب حبس می‌کند؟!

با تفکر روی این ادعاها، سؤالات حتی بیشتر هم می‌شوند، اما چیزی که ما می‌دانیم این است: اگر این برچسب هر یک از کارهایی را که تبلیغ کنندگان ادعا می‌کنند انجام می‌داد، دستگاه بی‌سیم شما اصلاً کار نمی‌کرد، چراکه گوشی شما برای اتصال به دکل‌های مخابراتی به سیگنال‌های رادیویی متکی است.

اگر یکی از آن‌ها را بخرید، قطعاً متوجه خواهید شد که این برچسب‌های بی‌فایده، به شما اجازه می‌دهند تا به طور معمول از تلفن خود استفاده کنید. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که برخی از تجهیزات ضد امواج 5G، در واقع سطوح خطرناکی از تشعشعات را ساطع می‌کنند.

اگر واقعاً می‌خواهید رویکرد سالم‌تری به فناوری داشته باشید، بهتر است استفاده از رسانه‌های اجتماعی خود را محدود کرده و در فضای باز استراحت کنید!

محافظ‌های روتر!

چهار محصول عجیب دنیای فناوری که معلوم نیست دقیقاً چرا تولید شده‌اند؟!

برخی معتقدند که سطوح تشعشعات ساطع‌شده توسط روتر وای‌فای شما، به طور کلی برای سلامتی انسان مضر است یا شرایطی (جنجال‌برانگیز) به نام حساسیت الکترومغناطیسی را تشدید می‌کند. در پاسخ، خرده‌فروش‌ها، «حفاظ‌ها» یا «محافظ‌های» روتر را پیشنهاد کرده و ادعا می‌کنند که می‌توانند آن تشعشعات را کاملاً مسدود کنند، شبیه به نحوه عملکرد کیسه فارادی. آنها نیز همان مشکل برچسب‌های تلفن جذب‌کننده تشعشع را دارند: اگر محافظ روتر شما همان کاری را که ادعا می‌کند انجام می‌دهد، در استفاده از وای‌فای خود با مشکل جدی مواجه خواهید شد! این به این دلیل است که، این محافظ‌ها، سیگنال‌های ارسالی مودم‌ها را نیز مسدود می‌کنند!

همچنین مطالعه کنید
سال 1403 مبارک؛ داستان تاسیس پایگاه خبری اِروتِک!

برخی از خرده‌فروش‌ها حتی ادعا می‌کنند که محافظ آن‌ها، نسبت به بقیه برتری داشته و در عین حال به دستگاه‌های وای‌فای، اجازه ارسال سیگنال را می‌دهد. اگر این اتفاق می‌افتد، پس محافظ روتر شما کار خود را انجام نمی‌دهد. این، فقط یک قطعه فلز بی‌مصرف و گران قیمت است!

لازم به ذکر است، برخی از افراد به خوبی به اثرات مضر امواج وای‌فای واقفند و قصد دارند کاملاً به اتصالات سیمی متکی باشند، به همین دلیل محافظ‌های روتر را خریداری می‌کنند. اگر واقعاً برنامه شما این است، می‌توانید روتر وای‌فای خود را با یک روترِ فقط اترنت، با قیمتی کمتر از قیمت برخی از این محافظ‌های روتر، جایگزین کنید!

یک نکته دیگر: وقتی خرده‌فروشی تبلیغ می‌کند که محافظ روتر می‌تواند امواج 5G را نیز مسدود کند، می‌توانید به عدم صداقت یا بی‌کفایتی خرده‌فروش پی‌ببرید. زیرا روتر شما، اساساً هیچ سیگنال 5G را منتشر نمی‌کند! بسیاری از روترها از باند 5 گیگاهرتز استفاده می‌کنند، اما این موضوع با استاندارد تلفن همراه 5G متفاوت است. برخی از روترهای تلفن همراه می‌توانند سیگنال‌های 5G را دریافت کنند، اما آنها قادر ارسال این امواج نیستند. امواج 5G از برج‌های مخابراتی مجاور، به‌راحتی به چرخش در اطراف روتر شما ادامه می‌دهند، چه محافظ داشته باشد چه نداشته باشد.

مسدود‌کننده‌های میکروفون!

چهار محصول عجیب دنیای فناوری که معلوم نیست دقیقاً چرا تولید شده‌اند؟!

در دنیای حریم خصوصی، ممکن است با یک دستگاه کوچک با کانکتور 3.5 میلی‌متری به نام مسدود‌کننده میکروفون مواجه شده باشید. ایده این دستگاه این است که پس از وصل شدن به جک صوتی مجهز به میکروفون در گوشی هوشمند یا رایانه شما، “مسدود‌کننده” یک سیگنال با نویز بالا را به سیستم منتقل می‌کند. از نظر تئوری، برنامه‌های هک هیچ گزینه‌ای جز گوش دادن به این نویز در حین انجام مکالمات خصوصی شما ندارند.

اگر قصد دارید یکی از این موارد را خریداری کنید، احتمالاً شما نگران نظارت بر حریم خصوصی خود یا حملات هکرها هستید. در حالیکه این نگرانی‌های شما کاملاً منطقی هستند، اما بهتر است بدانید این محصول، راه‌حلی برای هیچ یک از این تهدیدات نیست!

لازم به ذکر است که علاوه بر جک 3.5 میلی‌متری، دستگاه شما مطمئناً حداقل یک میکروفون داخلی دارد (دو مورد از آنها را در تصویر بالا می‌بینید – آنها دو سوراخ کوچک کنار لپ‌تاپ هستند). اگر برنامه‌ای به میکروفون دسترسی دارد، دیگر مجبور نیست به جک صدا گوش دهد، فقط به این دلیل که صدا از طریق آن می‌آید! رفتار پیش‌فرض یک برنامه ممکن است گوش دادن احمقانه به نویز ارسالی این دستگاه باشد، اما کسی که قصد گوش دادن به صدای شما را دارد هیچ دلیلی ندارد از میکروفون‌های داخلی دستگاه شما استفاده نکند.

اگر یک راه حل واقعی برای مشکل می‌خواهید، بهتر است یک کلید واقعی برای میکروفون خود ایجاد کنید. اگرچه این ایده، در دنیای فناوری امروزی نادر هستند اما حداقل قابل اعتمادتر از “مسدودکننده میکروفون” عمل می‌کنند. البته بهترین راه‌حل، غیرفعال کردن دسترسی به میکروفون در تنظیمات دستگاه است. شما می‌توانید این کار را در ویندوز، مک، آیفون و اندروید انجام دهید.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>