جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ایلان ماسک: سرویس تماس اضطراری استارلینک به‌صورت رایگان در دسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد

ایلان ماسک: سرویس تماس اضطراری استارلینک به‌صورت رایگان در دسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ایلان ماسک قصد دارد سرویس‌های اضطراری استارلینک (Starlink) را به‌صورت رایگان برای تمامی کاربران گوشی‌های موبایل در سراسر جهان در دسترس قرار دهد.

فناوری استارلینک اسپیس ایکس (SpaceX) با استفاده از ماهواره‌های مداری برای ارسال پیام‌های حیاتی، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا حتی در مناطق دورافتاده یا بدون آنتن‌دهی نیز به خدمات این کمپانی دسترسی داشته باشند و هشدارهای اضطراری به آن‌ها برسد. انتظار می‌رود این سرویس امنیت عمومی، اتصال بدون قطعی و اختلالی را تضمین کند و انقلابی در زمینه‌ی ارتباطات اضطراری به راه اندازد.

اسپیس ایکس در حال حاضر نزدیک به ۱۳۰ ماهواره‌ی اتصال مستقیم «Direct to Cell» را در طول هشت ماه گذشته به فضا فرستاده و پرتاب‌های بیشتری را برای روزهای آینده برنامه‌ریزی کرده است.

مشروط به تأیید دولت‌های کشورها

ایلان ماسک در شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر سابق) نوشت:

«پس از فکر کردن درباره‌ی این [موضوع]، استارلینک اسپیس ایکس سرویس تماس‌‌های اضطراری گوشی‌های موبایل را به رایگان در اختیار تمام کسانی که در موقعیت اورژانسی گرفتار شده‌‌اند قرار خواهد داد.

این مسئله شامل تمام دنیا می‌‌شود، مشروط به تأیید دولت‌های کشورها.

نباید موقعیتی پیش بیاید که یک نفر تنها به این دلیل که فراموش کرده هزینه را پرداخت کند، یا قادر به پرداخت آن نبوده است، جانش را از دست بدهد.»

هشدارهای اضطراری بی‌سیم در دسترس همه!

هفته‌ی گذشته بود که اسپیس ایکس در نامه‌ای به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) اعلام کرد که این شرکت و اپراتور تی-موبایل (T-Mobile) درباره‌ی در دسترس قرار دادن هشدارهای اضطراری بی‌سیم برای همه در مناطق بدون آنتن‎دهی و دورافتاده، حتی کاربرانی که از مشتریان تی-موبایل نیستند، به توافق رسیده‌اند.

هر دو شرکت در آزمایش شبکه‌ی اولیه پیشرفت‌هایی قابل‌توجه داشته‌اند و قابلیت‌های این سیستم را برای اتصال کاربران در شرایط مختلف، از روستاها تا محیط‌های شهری متراکم، نشان داده‌اند. نمایندگان هر دو شرکت اسپیس ایکس و تی-موبایل همچنین در تاریخ ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) با مقامات کمیسیون ارتباطات فدرال ملاقات کردند تا صدور سریع مجوز برای ارائه‌ی پوشش تکمیلی از فضا به مصرف‌کنندگان آمریکایی را درخواست کنند.

طرح جاه‌طلبانه‌ی اسپیس ایکس با واکنش شرکت‌های رقیب، از جمله AT&T و ورایزن (Verizon) مواجه شده است و این شرکت‌های مخابراتی بر این باورند که فناوری استارلینک، خطر ایجاد تداخلات رادیویی را به همراه دارد. این اپراتورها از کمیسیون ارتباطات فدرال درخواست کردند که مانع اقدام اسپیس ایکس برای استفاده از ماهواره‌های سلولی فراتر از پارامترهای فرکانس رادیویی معمولی شود. در پاسخ، اسپیس ایکس به کمیسیون ارتباطات فدرال اعلام کرد که اگر درخواست AT&T و ورایزن پذیرفته شود، بسیاری از کاربران نمی‌توانند به سیستم استارلینک دسترسی پیدا کنند.

منبع: InterestingEngineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *