Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

فناوری جدید آمازون امکان خرید با اسکن کف دست را فراهم می‌کند!

فناوری جدید آمازون امکان خرید با اسکن کف دست را فراهم می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آمازون به‌تازگی از قابلیتی جدید رونمایی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تا مستقیماً از طریق گوشی خود در سرویس اسکن کف دست این کمپانی ثبت‌نام کنند. این سرویس با به‌روزرسانی جدید برنامه‌ی آمازون وان (Amazon One) که در هر دو سیستم‌عامل iOS و اندروید در دسترس قرار دارد، به کاربران این برنامه ارائه می‌شود. با استفاده از آمازون وان می‌توانید از کف دست خود عکس بگیرید و حساب کاربری خود را بسازید و در مکان‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، با کمک اسکن کف دست خود به خرید بپردازید.

پیش از در دسترس قرار گرفتن این سرویس از طریق برنامه‌‌ی مذکور، ثبت‌نام در آمازون وان باید به‌صورت حضوری صورت می‌گرفت اما این سرویس هم‌اکنون به کاربران امکان خرید یا تأیید سن خود با استفاده از اسکن کف دستی که به اکانت آمازون وصل باشد را می‌دهد. سرویس اسکن کف دست آمازون در ابتدا در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای Whole Foods و برخی از فروشگاه‌های Panera Bread آمریکا در دسترس بود و حتی امکان استفاده از این سرویس در بیش از 150 استادیوم، فرودگاه، باشگاه و فروشگاه وجود داشت.

فناوری جدید آمازون امکان خرید با اسکن کف دست را فراهم می‌کند!

آمازون وان از هوش مصنوعی مولد برای اسکن الگوی کف دست و ساختار رگ‌ها استفاده می‌کند تا برای هر شخص عددی منحصربه‌فرد ایجاد کند و از این طریق برای احراز هویت در فروشگاه‌ها و سایر مراکز مورداستفاده قرار بگیرد. شایان ذکر است که این سرویس صرفاً از تصاویر خام و معمولی کف دست کاربران برای احراز هویت بهره نمی‌گیرد و سیستم پیچیده‌تری دارد.

همچنین مطالعه کنید
گوگل در حال توسعه پلتفرم بازی های آنلاین در یوتیوب است

آمازون اعلام کرده است که در گوشی‌ها از هوش مصنوعی برای تطبیق عکس گرفته‌شده از دوربین با «اسکن نزدیک به مادون قرمز» دستگاه آمازون وان استفاده می‌کند. جهت بهره‌مندی از این سرویس، باید روش پرداخت جدیدی را به برنامه اضافه کنید و اگر قصد استفاده از قابلیت تأیید سن را دارید، نیاز به آپلود عکسی از کارت شناسایی خود خواهید داشت. علاوه‌بر این، کاربران می‌توانند اشتراک‌ها و سرویس‌های مختلف خود را نیز به این سرویس پیوند دهند و از اسکن کف دست خود برای خرید بهره ببرند.

فناوری جدید آمازون امکان خرید با اسکن کف دست را فراهم می‌کند!

اگرچه این فناوری باعث ایجاد نگرانی‌های زیادی درباره‌ی حریم خصوصی افراد شده است، اما آمازون‌ به کاربران اطمینان می‌دهد که تصاویر کف دست و رگ «فوراً رمزگذاری شده» و به یک «مکان بسیار امن» در فضای ابری AWS که این کمپانی برای آمازون وان طراحی کرده است، منتقل می‌شوند.

آمازون همچنین اشاره دارد که برنامه‌ی جدید این شرکت از لایه‌های امنیتی اضافی برای تشخیص جعل و تقلب در اسکن‌ها برخوردارست. طبق گفته‌های آمازون، کاربران نمی‌توانند تصاویر کف دست را در گوشی خود ذخیره یا دانلود کنند. علی‌رغم این اطمینان‌ها، برخی از کاربران همچنان درمورد این سرویس تردیدهای خاص خودشان را دارند و پسوردها را ترجیح می‌دهند.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>