Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چرا کمپانی آمازون، "آمازون" نامیده می‌شود؟

چرا کمپانی آمازون، “آمازون” نامیده می‌شود؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آمازون یکی از بزرگترین و موفق‌ترین شرکت‌های تاریخ است. این کمپانی آنقدر معروف و فراگیر است که احتمالاً قبل از فکر کردن به جنگل بارانی معروف با همین نام، ابتدا به این شرکت فکر می‌کنید. اما جف بزوس مالک این کمپانی، چرا آن را به این نام، نامگذاری کرده است؟ برای پاسخ به این سوال به اروتک همراه باشید.

آمازون در ابتدا با چه نامی شناخته می‌شد؟

تصور اینکه آمازون، “آمازون” نامیده نشود، سخت است، اما این اولین نامی نبود که توسط مدیرعامل این کمپانی، یعنی جف بزوس انتخاب شد. پس از نقل مکان به سیاتلِ واشنگتن در سال 1994، او شرکتی را با نام “کادابرا (Cadabra, Inc)” ثبت کرد.

طبق کتاب “فروشگاه همه چیز” برد استون، “کادابرا” اشاره‌ای به واژه “آبراکادابرا” بود، به این معنی که استفاده از این فروشگاه مانند جادو عمل می‌کند. با این حال، نام کادابرا برای مدت طولانی باقی نماند.

چرا کمپانی آمازون، "آمازون" نامیده می‌شود؟
دلیل نامگذاری آمازون

فقط چند ماه بعد، پس از اینکه یک وکیل، کلمه “جسد (cadaver)” را اشتباهاً به جای “کادابرا (Cadabra) شنید، بزوس تصمیم گرفت نام جدیدی برای آن پیدا کند. در ابتدا، او و همسرش، نام و آدرس اینترنتی relentless.com را انتخاب کردند. پس از آن نام‌های Awake.com و browse.com نیز مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. هر سه دامنه بالا هنوز به آدرس اصلی وبسایت آمازون هدایت می‌شوند.

همچنین مطالعه کنید
غلاف‌های مقوایی؛ جایگزینی برای لانه‌های سوخته جانوران

چرا جف بزوس شرکت خود را آمازون نامید؟

قبل از سلطه موتور جستجوی گوگل بر اینترنت، قرار گرفتن در صدر فهرست‌های الفبایی بسیار اهمیت داشت. این همان چیزی بود که بزوس را به دامنه awake.com و نام دیگر “Aard” سوق داد.

در نهایت، او بر روی نامی که همه ما می شناسیم، یعنی Amazon.com راضی شد. بزوس همچنین با نگاه به کتاب فرهنگ لغت و مشاهده معنی آمازون، یعنی “عجیب و متفاوت”، به این نام بیشتر علاقه‌مند شد. البته آمازون نه تنها نام یک جنگل بارانی است، بلکه نام بزرگترین رودخانه جهان نیز هست. بزوس قصد داشت که آمازون را به بزرگترین کتابفروشی جهان تبدیل کند.

چرا کمپانی آمازون، "آمازون" نامیده می‌شود؟
علت نامگذاری آمازون

او همچنین احساس می‌کرد که نام تجاری برای شرکت او به‌ویژه به عنوان یک شرکت آنلاین، بسیار مهم است.

اکنون میلیون‌ها نفر، همه چیز از محصولات فنی گرفته تا لوازم خانگی را از این وبسایت، خریداری می‌کنند. هدف اصلی این شرکت، یعنی کتاب، هنوز یک بازوی بزرگ این کمپانی است، اما آمازون امروزه خیلی بیشتر از اینها کار می‌کند.

آیا نام آمازون در موفقیت آن نقش داشته است؟ و “کادابرا” نمی‌توانست به این جایگاه دست یابد؟ پاسخ این سوال بسیار سخت است، اما یک نام خوب مطمئناً ضرری ندارد!

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>