Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مک‌های ایل سیلیکون اکنون به صورت بومی از آنریل انجین 5 پشتیبانی می‌کنند!

مک های اپل سیلیکون اکنون از موتور بازی سازی آنریل انجین 5 پشتیبانی می‌کنند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

موتور قدرتمند بازی سازی آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) تولیدکننده بازی هایی مثل فورتنایت اپیک گیمز (Epic Games)، به هر کسی اجازه می دهد تا به سرعت جهان های سه بعدی خود را بسازد، بنابراین این موتور نه تنها برای بازی ها، بلکه برای مجموعه های مجازی هالیوود و موارد دیگر هم عالی است. تا به حال، کاربران مک جدید برای اجرای این موتور به فناوری Rosetta متکی بودند اما Epic به تازگی یک به روز رسانی جدید، یعنی نسخه 5.2 را منتشر کرده است که به صورت بومی بر روی اپل سیلیکون کار می کند. این آپدیت می تواند عملکرد بهبود یافته قابل توجهی را در مک های M1 و M2 به همراه داشته باشد.

البته اخبار بیشتری نیز برای کاربران اپل وجود دارد. اپیک از یک برنامه جدید iPad (تصویر زیر) برای تولیدات مجازی که با ویرایشگر ICVFX (In-Camera VFX) آنریل انجین کار می کند، رونمایی کرد. این شرکت گفت: “اینترفیس لمسی بصری برای عملیات مرحله ای مانند درجه بندی رنگ، قرار دادن بخش های نوری و وظایف مدیریت nDisplay از هر نقطه ای در داخل دیوار LED volume” ارائه می دهد. به عبارت دیگر این برنامه به تولیدکنندگان محتوا اجازه می دهد نور و موارد دیگر را در مجموعه های مجازی از طریق یک رابط ساده و قابل حمل تغییر دهند.

همچنین مطالعه کنید
سونی در حال توسعه یک طرح اسکنر سه‌بعدی برای قرار دادن اشیاء دنیای واقعی در واقعیت مجازی است

مک‌های ایل سیلیکون اکنون به صورت بومی از آنریل انجین 5 پشتیبانی می‌کنند!

خبرهای تازه در زمینه اختلافات ضد تراست اپل با اپیک گیمز بر سر کمیسیون فورتنایت در اپ استور نیز جالب است. اپل تا حد زیادی در این مبارزه پیروز شد، زیرا یک هیئت تجدید نظر دریافت که این شرکت در توزیع برنامه‌های iOS انحصارگر نیست. در سال 2020، اپل تلاش کرد حساب توسعه دهنده اپیک گیمز را به حالت تعلیق درآورد، اما بعدا از این اقدام توسط یک قاضی از آن جلوگیری شد.

از دیگر ویژگی‌های جدید معرفی شده با به‌روزرسانی Unreal Engine 5.2 می‌توان به «چارچوب تولید محتوای رویه‌ای» اشاره کرد که به شما امکان می‌دهد صحنه‌های بزرگ را با داده ها و المانهای انتخابی آنریل انجین خود پر کرده و ساخت جهان‌های بزرگ را سریع‌تر کنید و همچنین ویژگی دیگری به نام Substrate، امکان ایجاد مواد با کنترل بیشتر بر ظاهر و احساس اشیاء مورد استفاده در برنامه‌های بلادرنگ مانند بازی‌ها یا ایجاد محتوای خطی را فراهم می‌کند. Epic نشان داد که استفاده از نسخه ی نمایشی قبلی Rivian، رنگی فلزی به پیکاپ الکتریکی R1T داده است.

منبع: Engadget

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>