جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چت بات هوش مصنوعی متا واتساپ از این پس مکالمات خود با کاربر را به یاد می‌آورد!

چت بات هوش مصنوعی متا واتساپ از این پس مکالمات خود با کاربر را به یاد می‌آورد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی متا در جدیدترین نسخه بتا واتساپ برای دستگاه‌های اندرویدی (نسخه 2.24.22.9) یک قابلیت بسیار جذاب و کاربردی را در اختیار کاربران خود قرار داده است! بر اساس این گزارش، کمپانی متا چت بات هوش مصنوعی متا (Meta AI) در پیام‌رسان واتساپ را به یک حافظه اختصاصی مجهز ساخته است. این حافظه اختصاصی قادر است با به خاطر سپردن جزئیات مکالمات پیشین خود با کاربر، پاسخ خود به سؤالات کاربران را شخصی‌سازی کرده و تجربه کاربری منحصربه‌فرد و جذاب‌تری را برای هر یک از کاربران رقم بزند.

چت بات هوش مصنوعی متا واتساپ از این پس مکالمات خود با کاربر را به یاد می‌آورد!

به این ترتیب، از این پس چت بات هوش مصنوعی متا قادر است طیف گسترده‌ای از علایق شخصی کاربران از جمله «ترجیحات غذایی (مانند گیاه‌خواری)، مناسبات (مانند تولد عزیزان) و حتی علایق خاص‌تری مانند سبک مکالمه موردعلاقه (به عنوان مثال، رسمی)» را به خاطر بسپارد. با این حال شگفتی‌سازی این چت‌بات به موارد فوق محدود نشده و حافظه این چت‌بات قادر است جزئیات شخصی‌تری نظیر «آلرژی‌ها و حساسیت‌ها» و «کتاب‌ها، مستندها و پادکست‌های موردعلاقه کاربر» را نیز در خود ذخیره کند!

به گفته متا تجهیز چت بات هوش مصنوعی متا به یک حافظه اختصاصی، مزایای فراوانی را با خود به همراه داشته و به شخصی‌سازی هر چه بیشتر پاسخ‌های این چت‌بات و انطباق آن‌ها با ترجیحات و سبک زندگی کاربر کمک می‌کند. به عنوان مثال در صورتیکه کاربر یک دستورالعمل پخت غذا را از چت‌بات Meta AI درخواست کند و پیش‌تر نیز از «اقلام خوراکی غیرموردعلاقه یا حساسیت‌زا» خود صحبت کرده باشد، این چت‌بات از ارائه دستورالعمل‌های حاوی آن اقلام خوراکی اجتناب خواهد کرد!

چت بات هوش مصنوعی متا واتساپ از این پس مکالمات خود با کاربر را به یاد می‌آورد!

متا مدعی است که این سطح از سفارشی‌سازی، تعاملات «طبیعی و جذاب‌تری» را میان کاربر با چت‌بات ایجاد کرده و عملکردی این چت‌بات را به یک دستیار شخصی (مجازی) نزدیک‌تر می‌کند. با این حال کمپانی متا در این قابلیت جدید «حفظ حریم خصوصی کاربر» را در اولویت اصلی کار خود قرار داده و به کاربر اجازه می‌دهد با مراجعه به رابط کاربری اختصاصی چت بات هوش مصنوعی متا بر روی تمامی محتویات حافظه این چت‌بات نظارت داشته و تمامی داده‌های ذخیره‌سازی‌شده در این حافظه را مشاهده و مدیریت کنند.

رابط کاربری اختصاصی چت‌بات Meta AI

همچنین رابط کاربری این چت‌بات به کاربران این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل اطلاعات شخصی خود مانند «ترجیحات غذایی جدید یا حساسیت‌های غذایی که به‌تازگی کشف شده‌اند» را تغییر داده و آن‌ها را به راحتی به‌روز کنند. علاوه بر این کاربران قادر خواهند بود در هر زمان «بخشی یا حتی تمامی» اطلاعات شخصی خود که در حافظه چت‌بات Meta AI در واتساپ ذخیره‌سازی شده است را حذف کرده و به این ترتیب نظارتی همه‌جانبه بر روی حریم شخصی و خصوصی خود داشته باشند.

لازم به ذکر است که این قابلیت در حال حاضر در دست توسعه بوده و در آپدیت‌های بعدی واتساپ در اختیار تمامی کاربران قرار داده خواهد شد. با این حال انتظار می‌رود که حافظه اختصاصی چت بات هوش مصنوعی متا، عملکرد واتساپ را به طرز قابل‌توجهی ارتقاء دهد و آن را به یک پیام‌رسان و ابزار بسیار مفید و ارزشمند برای «برقرارسازی ارتباط» و «دستیابی به پاسخ سؤالات موردنظر کاربران» بدل سازد.

منبع: Phonearena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *