Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

واتساپ با ارائه ویژگی "کد رمز" امنیت را در قابلیت قفل چت افزایش می‌دهد!

واتساپ با ارائه ویژگی “کد رمز” امنیت را در قابلیت قفل چت افزایش می‌دهد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی متا در اردیبهشت ماه سال جاری از انتشار قابلیتی به نام “قفل چت/Chat Lock” در پیام‌رسان واتساپ خبر داد و در اواخر خرداد ماه این قابلیت را به صورت رسمی برای تمامی کاربران منتشر کرد. در این قابلیت کاربران قادرند صفحات چت خود در واتساپ را از طریق تنظیمات قفل صفحه گوشی هوشمند (شماره PIN یا روش‌های احراز هویت بیومتریک مانند اثرانگشت، اسکن چهره و ..) قفل کنند. پس از قفل کردن صفحات چت مورد نظر، تمامی این صفحات در یک پوشه (Folder) تحت عنوان “چت‌های قفل‌شده/Locked chats” ذخیره می‌شوند و این پوشه در لیست چت‌های واتساپی کاربر، به صورت قفل شده، نمایش داده می‌شود. اکنون واتساپ قصد دارد یک ویژگی جدید تحت عنوان “کد رمز/Secret Code” را در راستای ارائه یک لایه امنیتی مضاعف و ارتقاء حریم خصوصی در چت‌های قفل شده، به قابلیت “قفل چت” اضافه کند.

در ویژگی “کد رمز” حالا کاربران می‌توانند رمز عبور کاملاً متفاوتی نسبت به رمز قفل صفحه دستگاه خود را برای چت‌های قفل شده خود انتخاب کنند و پوشه “چت‌های قفل شده” را نیز از لیست چت‌های واتساپی خود پنهان نمایند. در این ویژگی، پوشه حاوی صفحات چت قفل شده تنها از طریق تایپ کردن “کد رمز” در نوار جستجو واتساپ (واقع در بالای صفحه نمایش) قابل دستیابی خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید
یوتیوب بر روی ویدیوهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی برچسب می‌زند!

در این ویژگی کاربران می‌توانند از ترکیبی از “حروف، اعداد، کاراکترهای خاص (ویرگول، علامت تعجب، علامت سوال و …) و حتی شکلک (ایموجی)” برای ایجاد “کد رمز” منحصر به فرد خود استفاده کنند. علاوه بر این، در صورتی که کاربران به پنهان کردن پوشه “چت‌های قفل شده” تمایلی نداشته باشند، می‌توانند پوشه خود را به صورت آشکار و در معرض دید، در چت‌های واتساپی خود داشته باشند.

علاوه بر ارائه قابلیت‌های مذکور، واتساپ به فرآیند قفل کردن چت‌ها سهولت بخشیده است. اکنون نیازی به مراجعه مستقیم به تنظیمات چت نیست و کاربران قادرند با نگه داشتن انگشت خود (در حد چند ثانیه) روی صفحه چت مورد نظر، آن را به آسانی قفل نمایند. در حال حاضر، ویژگی “کد رمز” در اختیار گروه کوچکی از کاربران قرار گرفته است. انتظار می‌رود این ویژگی در ماه‌های آتی در دسترس تمامی کاربران (در سراسر جهان) قرار بگیرد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>