Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه یک موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی را شناسایی کنیم؟

چگونه یک موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی را شناسایی کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدتی است که هوش مصنوعی تقریباً وارد تمام جنبه‌های زندگی و حتی کارهای ما شده است. یکی از حوزه‌های ورود این پدیده عجیب، موسیقی است. اما آیا راهی برای تشخیص و شناسایی آهنگ های ساخته‌شده با هوش مصنوعی وجود دارد؟ برای آشنایی با ابزارهایی که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند با اِروتِک همراه باشید.

هوش مصنوعی در موسیقی چگونه تکامل یافته است؟

هوش مصنوعی ده‌ها سال است که وجود دارد و ما در واقع می‌توانیم کاربردهای آن را در موسیقی قرن بیستم ردیابی کنیم. در سال‌های اخیر ما شاهد بودیم که Iamus، رایانه‌ای که در دانشگاه مالاگا در اسپانیا توسعه یافته است، توانست آهنگ‌های کلاسیک را با کمترین تلاش تولید کند.

در حالیکه پیش از این هوش مصنوعی در موسیقی برای بیشتر کاربران بسیار کمتر در دسترس بود، اما اکنون دیگر اینطور نیست. این روزها، می‌توانید از چندین برنامه، از جمله تعدادی تولیدکننده هوش مصنوعی موسیقی رایگان برای ایجاد آهنگ‌های خود در زمانی کوتاه استفاده کنید. همانطور که ماشین‌ها هوشمندتر شده‌اند، کاربران نیز این توانایی را به دست آورده‌اند که چندین سبک صوتی را در آهنگ‌های خود بگنجانند!

آیا راهی وجود دارد که بتوانم موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی را بدون برنامه تشخیص دهم؟

تشخیص موسیقی تولیدشده توسط هوش مصنوعی بدون کمک فناوری بسیار دشوار است. با این وجود، می‌توانید چند ابزار را امتحان کرده تا مشخص کنید که آیا یک انسان آهنگ شما را می‌خواند یا خیر. برای مثال، می‌توانید سرعت آهنگ را تغییر دهید. صداهای موجود در آهنگ‌های تولید‌شده توسط هوش مصنوعی گاهی اوقات زمانی که آهنگی را که گوش می‌دهید، سرعت می‌دهید یا سرعت آن را کاهش می‌دهید، متناقض است!

حتی با سرعت معمولی، موسیقی تولیدشده با هوش مصنوعی گاهی اوقات دارای یکنواختی در صداها و سرعت است. به عنوان مثال، صداها می‌توانند به صورت رباتیک به‌نظر برسند یا به‌طور تصادفی در جایی که صدای یک فرد عادی این کار را نمی‌کند، بشکند و پیوستگی خود را از دست بدهد! با این حال، شایان ذکر است در حالیکه این می‌تواند نشانه‌ای از یک موسیقی تولیدشده توسط هوش مصنوعی باشد، ممکن است از اشکالات ویرایش نیز ناشی شود!

امروزه، سرویس‌های پخش موسیقی از ابزارهایی برای شناسایی موسیقی‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی نیز استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، Deezer در ژوئن 2023 اعلام کرد که در حال کار بر روی ویژگی‌های ردیابی است که در این زمینه کمک می‌کنند.

بهترین ابزار برای شناسایی موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی چیست؟

اگر می‌خواهید موسیقی‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی را کارآمدتر شناسایی کنید، می‌توانید از یکی از چندین زیر ابزار استفاده کنید. برخی به طور خاص برای کشف موسیقی‌های تولید‌شده توسط هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، در حالیکه برخی دیگر به شما کمک می‌کنند تا انواع مختلف صدا را شناسایی کنید.

در زیر لیستی از ابزارهای پولی و رایگان تشخیص آهنگ‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی ذکر شده است:

1. صداهای جعلی و موسیقی تولیدشده توسط هوش مصنوعی را با ردیاب صدای هوش مصنوعی شناسایی کنید! (پولی)

ردیاب صدای هوش مصنوعی (AI Voice Detector) یکی از قدرتمندترین ابزارهای موجود در بازار برای شناسایی صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی است و اگر می خواهید سریعاً بفهمید یک آهنگ با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است یا خیر، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. شما می‌توانید مستقیماً به وب‌سایت AI Voice Detector بروید، اما اگر به دسترسی سریع‌تر و مکرر به این ابزار نیاز دارید، می‌توانید افزونه مرورگر آن را نیز دانلود کنید.

همچنین مطالعه کنید
مدل یادگیری ماشین می‌تواند مواد معدنی کمیاب را بر روی زمین و دیگر سیارات شناسایی کند

اگر می خواهید از AI Voice Detector استفاده کنید، باید هزینه اشتراک آن را بپردازید. هزینه اشتراک ماهیانه این ابزار 24.99 دلار است. اگر ترجیح می‌دهید سالانه پرداخت کنید، در عوض باید 200 دلار در سال بپردازید. هنگامی که ثبت نام می‌کنید نیز می‌توانید فایل‌ها را در قالب‌های مختلف آپلود کرده و از چندین مزیت دیگر بهره مند شوید.

چگونه یک موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی را شناسایی کنیم؟

برای استفاده از AI Voice Detector:

  • برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید.

چگونه یک موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی را شناسایی کنیم؟

  • به صفحه اصلی AI Voice Detector بروید. فایل صوتی مورد نظر برای بررسی را جستجو و انتخاب کنید.

چگونه یک موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی را شناسایی کنیم؟

  • شناسایی صدا (Detect Voice) را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا AI Voice Detector تعیین کند که آیا آهنگ موردنظر شما توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر!

2. از ابزار PlayHT برای تشخیص اینکه آیا آهنگ موردنظر شما توسط یک کاربر واقعی ساخته شده است یا خیر استفاده کنید (رایگان)

PlayHT در درجه اول در کمک به کاربران در تولید محتوای AI تخصص دارد، اما همچنین دارای ابزار مفیدی است که می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید صدای ضبط‌شده واقعی است یا نه. با ویژگی تشخیص صدای AI PlayHT، می‌توانید فایل‌ها را به صورت MP3 ،WAV یا FLAC بررسی کنید. برای انجام این کار، به سادگی به وب‌سایت PlayHT بروید و فایل صوتی خود را بکشید و رها کنید یا آپلود فایل را انتخاب کنید.

چگونه یک موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی را شناسایی کنیم؟

شما می‌توانید از ابزار تشخیص PlayHT به صورت رایگان استفاده کنید. دانلود فایل‌ها معمولاً خیلی طول نمی‌کشد و زمانی که PlayHT محتوای شما را اسکن کرد، خواهید دید که آیا آهنگ شما توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر.

3. ناهماهنگی در آهنگ ها را با TimeStretch بررسی کنید (رایگان)

از آنجایی که تعداد زیادی ابزار برای تشخیص موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی در دسترس عموم نیست، ممکن است لازم باشد کمی خارج از چارچوب فکر کنید. از آنجایی که گاهی اوقات می‌توانید با تغییر سرعت آهنگ خود بررسی کنید که آیا موسیقی توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر، TimeStretch یک مسیر بالقوه برای کشف اینکه آیا آهنگ توسط یک شخص ساخته شده است یا خیر را ارائه می‌دهد.

هنگام استفاده از TimeStretch، می‌توانید به راحتی سرعت پخش را از طریق یک چرخنده سرعت (Speed) در گوشه پایین سمت چپ تغییر دهید. علاوه بر این، شما می‌توانید آهنگ را تنظیم کنید. باز هم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این چرخنده را به چپ یا راست ببرید.

چگونه یک موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی را شناسایی کنیم؟

استفاده از TimeStretch کاملا رایگان است. در اینجا نحوه استفاده از ابزار آمده است:

  1. پس از رفتن به وب سایت، آهنگ خود را در TimeStretch بکشید و رها کنید.
  2. دکمه چرخنده سرعت و هر چیز دیگری که احساس می‌کنید لازم است را تنظیم کنید.
  3. دکمه Play را فشار دهید تا آهنگ خود را بشنوید. سپس می‌توانید تعیین کنید که آیا آهنگ شما توسط هوش مصنوعی ساخته شده است یا خیر.

با توجه به اینکه هوش مصنوعی هنوز بسیار جدید است، جای تعجب نیست که کشف اینکه آیا یک آهنگ با استفاده از این فناوری توسعه داده شده است یا خیر کمی سخت است. البته مطمئناً در سال‌های آینده این کار بسیار آسان‌تر خواهد شد. علاوه بر در دسترس قرار گرفتن ابزارهای بیشتر، پلتفرم‌های پخش موسیقی نیز در ردیابی این آهنگ‌ها پیشرفته‌تر خواهند شد. با این حال، گزینه‌های ذکرشده ابزارهای خوبی برای شروع هستند.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>