Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اولین نسخه بتا به‌روزرسانی iOS 17.4 منتشر شد

اولین نسخه بتا آپدیت iOS 17.4 منتشر شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پس از گذشت یک هفته از انتشار عمومی به‌روزرسانی iOS 17.3، روز گذشته کمپانی اپل اولین نسخه بتا به‌روزرسانی iOS 17.4 را منتشر کرد و در اختیار توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان قرار داد. کمپانی اپل در این به‌روزرسانی علاوه بر عمل کردن به وعده خود در خصوص اعمال تغییرات چشمگیر بر روی فروشگاه اپ استور (App Store) و سیستم‌عامل iOS برای کاربران ساکن در اتحادیه اروپا، ارتقاء‌های نرم‌افزاری وسیع و متنوعی را در اختیار تمامی کاربران (فارغ از موقعیت جغرافیایی آن‌ها) قرار خواهد داد. در این مطلب از اِروتِک به شرح کوتاهی در رابطه با قابلیت‌های جدید سیستم عامل iOS در نسخه بتا به‌روزرسانی iOS 17.4 خواهیم پرداخت.

  • ارائه رونوشت در برنامه اپل پادکست (Apple Podcasts)

در نسخه بتا به‌روزرسانی iOS 17.4، اکنون اپل از قابلیت تولید خودکار رونوشت‌ها و متن‌های ارائه‌شده در پادکست صوتی در برنامه اپل پادکست پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به شنوندگان امکان می‌دهد در حین شنیدن پادکست، با ضربه زدن بر روی آیکون پیام‌مانند (تعبیه‌شده در سمت چپ ناحیه پایین) به متن‌های گفتگو و رونوشت‌های آن پادکست نیز دسترسی داشته باشند. این رونوشت‌ها مشابه با قابلیت “رونوشت‌ها/Transcripts” ارائه‌شده در برنامه اپل موزیک (Apple Music) به‌صورت خودکار و همزمان با سپری شدن پادکست، با آن حرکت کرده و هم‌تراز می‌شوند.

علاوه بر این، از این پس تب “Listen Now” در هر دو برنامه اپل موزیک و اپل پادکست به “Home” تغییر نام یافته و به عنوان اولین آیتم در نوار تب‌های “مرور/ Browse”، “رادیو/Radio”، “کتابخانه/ Library” و “جستجو/ Search” به نمایش گذاشته می‌شود.

  • پیام‌رسانی با استفاده از دستیار هوشمند سیری (Siri)

در نسخه بتا به‌روزرسانی iOS 17.4 قابلیت “خواندن پیام‌های دریافتی به زبانی غیر از زبان اصلی دستگاه (که توسط کاربر تنظیم شده است)” برای دستیار صوتی سیری فعال می‌شود. در حال حاضر، کاربران با مراجعه به بخش “Siri & Search” در منوی تنظیمات (Settings) می‌توانند زبان‌های “فرانسوی، چینی، ایتالیایی و آلمانی” را به این قابلیت اضافه کرده و از مزایای آن بهره ببرند.

همچنین مطالعه کنید
سونی: اندروید 12 به‌زودی برای Xperia 10 II و Xperia 10 III منتشر می‌شود

  • ایموجی‌های جدید

در نسخه بتا به‌روزرسانی iOS 17.4 مجموعه ایموجی/ شکلک‌های Unicode 5.1 گسترش یافته و ایموجی‌های جدیدی اعم از: “قارچ خوراکی (متفاوت از شکلک قارچ سمی فعلی)، زنجیر شکسته‌شده، یک لیمو حلقه‌شده، ققنوس و شکلک سر تکان دادن” به این مجموعه اضافه می‌شوند. این دسته از ایموجی‌ها در کنار برچسب‌ها/ استیکر‌های ثابت و زنده (استیکرهای شخصی‌سازی‌شده توسط کاربر) در دسترس کاربران قرار داده شده و کاربران می‌توانند از این مجموعه در پیام‌های خود بهره ببرند.

  • گسترش نوار جستجو در برنامه مرورگر سافاری

در نسخه بتا به‌روزرسانی iOS 17.4 نوار جستجو در برنامه سافاری (در مقایسه با نسخه قبلی) کمی گسترش یافته است. این تغییرات بصری، قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربر قرار داده و از لمس تصادفی تب‌های مختلف در مرورگر سافاری و سردرگمی بیشتر کاربر جلوگیری می‌کند.

  • تنظیمات جدید در قابلیت “محافظت از دستگاه سرقت‌شده”

قابلیت “محافظت از دستگاه سرقت‌شده/ Stolen Device Protection” در به‌روزرسانی iOS 17.3 به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار داده شد. این قابلیت، امنیت آیفون‌های دزدیده شده را در شرایطی که سارق به کدهای پین دستگاه نیز دسترسی داشته باشد، افزایش می‌دهد. پس از فعال‌سازی این قابلیت، لازم است برای اعمال هرگونه تغییرات در حساب‌ها و رمزهای عبور، هویت کاربر از طریق اسکن چهره یا اثر انگشت (Face ID یا Touch ID) احراز شود و به این صورت از دسترسی غیرمجاز به داده‌های حساس کاربر جلوگیری می‌شود. با این حال کمپانی اپل در نسخه بتا به‌روزرسانی iOS 17.4 یک ویژگی جدید را به این قابلیت اضافه کرده و اکنون کاربران می‌توانند با ایجاد تغییر در برخی از تنظیمات، تاخیرهای امنیتی را بر اساس “مکان‌های آشنا” یا “به‌صورت دائمی” تنظیم نماید.

در نهایت به نظر می‌رسد نسخه بتا iOS 17.4 به‌روزرسانی اساسی و هم‌سو با ابتکارات اپل برای اعمال تغییرات در اپ استور و iOS مطابق با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا باشد. با این حال، انتظار می‌رود شاهد تغییرات قابل توجهی را در نسخه‌های بتای بعدی به‌روزرسانی iOS 17.4 باشیم.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>