Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آپدیت iOS 17.3 با معرفی قابلیت "محافظت از دستگاه سرقت شده" منتشر شد

آپدیت iOS 17.3 با معرفی قابلیت “محافظت از دستگاه سرقت شده” منتشر شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی اپل دو به‌روزرسانی iOS 17.3 و iPadOS 17.3 را برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد منتشر کرد و برخلاف رویکرد انتشار مبهم به‌روزرسانی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، این به‌روزرسانی‌ها بدون هیچ تاخیر و ابهامی، به راحتی در اختیار کاربران دستگاه‌های پشتیبانی شده قرار داده شده‌اند.

اما به روزرسانی iOS 17.3 یک قابلیت شگفت‌انگیز و منحصر به فرد را به خود به همراه می‌آورد. این قابلیت جدید که “محافظت از دستگاه سرقت شده/Stolen Device Protection” نام دارد، در شرایطی که دستگاه شما به سرقت رفته باشد و سارق به رمز عبور دستگاه شما نیز دسترسی پیدا کرده باشد، با ارائه یک لایه امنیتی مضاعف از دسترسی سارق به اطلاعات حساس شما جلوگیری می‌کند.

پس از فعال‌سازی قابلیت “محافظت از دستگاه سرقت شده” کاربران برای دسترسی به رمزهای عبور ذخیره شده در دستگاه خود (مانند رمزهای بانکی و سایر اطلاعات حائز اهمیت) به احراز هویت بیومتریک Face ID (از اسکن طریق چهره) یا Touch ID (از طریق اسکن اثر انگشت) نیاز خواهند داشت.

علاوه بر این، در صورتیکه دستگاه در یک مکان غیرآشنا قرار داشته باشد، برای ایجاد تغییرات در تنظیمات حساسی نظیر رمز عبور Apple ID یا رمز عبور دستگاه، سیستم عامل با ایجاد یک تاخیر امنیتی از دستگاه محافظت به عمل می‌آورد. به عنوان مثال، در شرایط مذکور و برای دسترسی پیدا کردن به رمزهای عبور و ایجاد تغییرات در تنظیمات حساس، ابتدا لازم است احراز هویت بیومتریک صورت بگیرد و به دنبال یک وقفه یک ساعته مجدداً لازم است تا یک احراز هویت بیومتریک دیگر نیز با موفقیت ثبت شود.

همچنین مطالعه کنید
شیائومی رابط کاربری MIUI 12.5 ارتقایافته را برای 9 مدل Mi 11 و Mi 10 به صورت جهانی عرضه می‌کند

با توجه به اهمیت معقوله “امنیت” در “دستگاه‌های سرقت شده” و “منطقی بودن رویکرد اپل در مواجهه با این مشکل”، انتظار می‌رود سایر کمپانی‌های بزرگ و تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی از این رویکرد اپل الهام بگیرند و هر چه زودتر قابلیت‌های مشابهی را بر روی دستگاه‌های فعال کنند.

به روزرسانی iOS 17.3 یک تصویر پس‌زمینه جدید را نیز با خود به همراه دارد. علاوه بر این، این به‌روزرسانی قابلیت “ایجاد فهرست پخش مشترک” و “امکان ایجاد واکنش‌های مبتنی بر شکلک (ایموجی) به تمامی آهنگ‌ها” در برنامه اپل موزیک (Apple Music) را برای کاربران فراهم می‌کند.

همچنین، اکنون کاربران قادرند با استفاده از اتصال بی‌سیم از طریق قابلیت AirPlay، به صورت مستقیم محتوای مورد نظر خود را بر روی تلویزیون اتاق خود (در هتل‌های منتخب) پخش کنند.

لازم به ذکر است قابلیت “تشخیص تصادف/Crash Detection” که در مواقع اضطراری و تشخیص خطر به صورت خودکار با مخاطبان از پیش تعیین‌شده توسط کاربر تماس می‌گیرد، نیز بهینه شده است.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>