Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

به‌روزرسانی iOS 17.3 بدترین کابوس سارقان را به واقعیت بدل می‌کند!

به‌روزرسانی iOS 17.3 بدترین کابوس سارقان را به واقعیت بدل می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در هفته جاری، کمپانی اپل به‌روزرسانی iOS 17.2 را برای گوشی‌های آیفون منتشر کرد. این به‌روزرسانی با هدف “رفع مشکلات کلیدی iOS 17” و “ارائه قابلیت‌های جدید” برای کاربران منتشر شد. با این حال یک روز بعد این کمپانی نسخه بتای به‌روزرسانی بعدی، یعنی iOS 17.3، را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. در نسخه بتا این به‌روزرسانی، برخی از قابلیت‌های جدید سیستم عامل منحصر به فرد اپل به نمایش گذاشته شده است که اوج آن‌ها، قابلیت “محافظت از دستگاه سرقت شده (stolen device protection)” است. برای بررسی جزئیات بیشتر این خبر با اِروتِک همراه باشید.

به‌روزرسانی iOS 17.3؛ بدترین کابوس سارقان گوشی!

در حال حاضر به دلیل استفاده از فناوری‌های پیشرفته در گوشی‌های هوشمند جدید و نوسانات قیمت در بازار، به طور پیوسته بر ارزش آنها افزوده می‌شود؛ به طوریکه قیمت اغلب دستگاه‌های پرچم‌دار از مرز 1000 دلار عبور کرده است. علاوه بر این، از آنجایی که هر یک از قطعات یدکی این گوشی‌ها بسیار با ارزش هستند، گوشی‌های هوشمند (خصوصاً پرچم‌دارها) به لقمه چربی برای سارقان بدل شده‌اند.

به‌روزرسانی iOS 17.3 بدترین کابوس سارقان را به واقعیت بدل می‌کند!

صرف نظر از جنبه‌های مادی، گوشی‌های ما با دربرداشتن عکس‌ها و ویدیوهای ما، بخشی از خاطرات ما را نیز در خود ثبت می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل بارگزاری اطلاعات شخصی در نرم‌افزارهای “مدیریت مالی، پیام‌رسان‌ها، ایمیل و ..” در صورت سرقت گوشی، طیف گسترده‌ای از داده‌های حائز اهمیت در دست سارقان قرار خواهد گرفت و حریم شخصی کاربران نیز نقض خواهد شد. کمپانی اپل با در نظرگیری این چالش‌ها در به‌روزرسانی iOS 17.3 راه حلی را برای رفع این دسته از نگرانی‌های کاربران خود، ارائه می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید
رابط کاربری One UI 6 بتا مبتنی بر اندروید 14 سامسونگ چه زمانی منتشر می‌شود؟

در حال حاضر اپل یک قابلیت به نام “وضعیت گم شده/Lost Mode” را به کاربرانی که دستگاهشان به سرقت رفته است، ارائه می‌دهد اما در اغلب موارد، سارقان با استفاده از برخی از راه حل‌ها این قابلیت را دور می‌زنند. به عنوان مثال در یک روش ساده، سارق با خودنمایی خود به عنوان پلیس با کاربر تماس می‌گیرد و به او اعلام می‌کند که گوشی سرقت شده را پیدا کرده است و از او درخواست می‌کند تا رمز عبور گوشی خود را به او تحویل دهد. در اغلب مواقع، کاربر به دلیل خوشحالی شدید ناشی از شنیدن خبر “پیدا شدن دستگاه” و با قرارگیری در وضعیت “هیجان لحظه‌ای” رمز عبور گوشی خود را به سارق تحویل می‌دهد و سارق پس از دریافت رمز گوشی را ریست می‌کند. اپل با در نظرگیری تمهیداتی در به‌روزرسانی iOS 17.3، این چالش اساسی را برای یک همیشه حل کرده است.

در این به‌روزرسانی، پس از فعال شدن “وضعیت گم شده/Lost Mode” توسط کاربر، گوشی آیفون برای اجراء تمامی عملیات‌ها (اعم از استفاده از نرم‌افزارهای بانکی، قابلیت ریست کردن گوشی و ..) به احراز هویت بیومتریک چهره (استفاده از Face ID) نیاز دارد. این راه حل در عین ساده بودن، بسیار مفید است و در سناریوهای ترسناک (مانند سرقت گوشی) از دسترسی غیرمجاز به داده‌های شخصی جلوگیری می‌کند. در حال حاضر، این قابلیت در نسخه بتا به‌روزرسانی iOS 17.3 قرار دارد و هنوز تا انتشار عمومی آن کمی زمان باقی مانده است.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>