Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

به‌روزرسانی iOS 17.2 احتمالاً فردا منتشر خواهد شد [لیست قابلیت‌های جدید]

آپدیت iOS 17.2 احتمالاً فردا منتشر خواهد شد [لیست قابلیت های جدید]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل به‌تازگی نسخه (بیلد) در شرف انتشار iOS 17.2 و iPadOS 17.2 را همراه با سایر به‌روز‌رسانی‌ها در اختیار توسعه‌دهندگان (Developer) قرار داده است. این به‌روزرسانی‌ها “رفع اشکالات مختلف، بهبود عملکرد و برخی از قابلیت‌های تازه‌ای که در رویداد WWDC 2023 اعلام شد” را در بر می‌گیرد.

در صورتی که اپل بیلد در حال انتشار دیگری را در چنته نداشته باشد، پیش‌بینی می‌شود iOS 17.2 در روز سه‌شنبه (هفته جاری) برای عموم کاربران منتشر شود. مدتی است که به‌روزرسانی iOS 17.2 در مرحله بتا قرار دارد. در هفته گذشته کمپانی اپل، به منظور شناسایی و گزارش باگ‌های مربوطه، ” iOS 17.2 و به‌روزرسانی‌های watchOS 10.2 ،macOS 14.2 و tvOS 17.2″ را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. انتظار می‌رود این بیلد در شرف انتشار، در واقع همان به‌روزرسانی نهایی پیش از انتشار عمومی iOS 17.2 باشد.

زمان انتشار به‌روزرسانی iOS 17.2

بر اساس الگوی معمول اپل برای انتشار نسخه بتا یا به‌روزرسانی‌های نهایی در روزهای سه‌شنبه، انتظار می‌رود iOS 17.2 فردا (21 آذر/ 12 دسامبر) منتشر شود. با این حال، این احتمال نیز وجود دارد که اپل تصمیم بگیرد یک هفته دیگر صبر کند و نسخه دومی از بیلد منتظر انتشار را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. این حدس و گمان‌ها از انتشار نسخه دوم بیلد در شرف انتشار برای tvOS 17.2 و macOS 14.2 سرچشمه می‌گیرد. در نتیجه، این احتمال وجود دارد، اپل انتشار نهایی iOS 17.2 و iPadOS 17.2 را یک هفته به تعویق بیندازد.

به‌روزرسانی iOS 17.2 چه قابلیت‌های جدیدی را با خود به همراه می‌آورد؟

در این به‌روزرسانی سیستم عامل، انتظار می‌رود قابلیت‌های زیر در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون قرار داده شوند:

  • برنامه جدید Journal (ثبت خاطرات، فعالیت‌های اخیر، عکس‌ها، افراد، مکان‌ها، تمرینات ورزشی کاربر)
  • اضافه شدن قابلیت ترجمه در دکمه اکشن (Action Button)
  • پشتیبانی از فیلم‌برداری فضایی (Spatial Video Recording) برای آیفون 15 پرو (قابلیت ضبط ویدیو با 6 درجه آزادی و تغییر چشم‌انداز ضبط در هنگام حرکت کاربر)
  • ویجت‌های جدید
  • افزایش قابلیت‌های حریم خصوصی مانند قابلیت Contact Key Verification در برنامه iMessage (اطمینان از هویت گیرنده پیام)
همچنین مطالعه کنید
این پرچمداران نه‌چندان قدیمی سامسونگ به‌زودی One UI 6.1 را دریافت می‌کنند!

به‌روزرسانی iOS 17.2 احتمالاً فردا منتشر خواهد شد [لیست قابلیت‌های جدید]

به‌روزرسانی iOS 17.2 چه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟

علاوه بر معرفی قابلیت‌های جدید و به‌روزرسانی‌های امنیتی (مرتبط با حریم خصوصی)، انتظار می‌رود در به‌روزرسانی iOS 17.2 چندین باگ سیستم عامل را که کاربران آیفون را تحت تأثیر قرار داده‌اند، نیز برطرف شوند. پس از انتشار iOS 17، کاربران به سرعت با مشکلات جدیدی مواجه شدند و از این رو اپل، در ارائه به‌روزرسانی iOS 17.1.2 رفع این اختلالات را در اولویت اصلی خود قرار داد. با این حال مشکلات مربوط به “اتصال وای‌فای، توقف ناگهانی برنامه‌ها (Stuttering) و یک باگ غیرمعمول که باعث فریز شدن کامل گوشی‌های آیفون می‌شود” همچنان حل نشده‌اند. انتظار می‌رود با انتشار نسخه عمومی به‌روزرسانی iOS 17.2 این دسته از مشکلات نیز برطرف شوند.

iOS 17 در ابتدا با مشکلات متعددی از جمله مشکلات “داغ شدن بیش از حد سری پرو آیفون 15” مواجه شد. اگرچه اپل مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی‌های آیفون 15 پرو را حل کرد، اما ماهیت وجود مداوم این باگ توجه کارشناسان و علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی را به خود جلب کرد و بر روی کمپین‌های تبلیغاتی و تب و تاب مردم برای خرید جدیدترین آیفون تاثیر منفی گذاشت.

در نتیجه، اپل به طور موقت از توسعه به‌روزرسانی‌های آتی خود (مانند iOS 18 و watchOS 11) دست برداشت و تمرکز اصلی خود را بر روی حل مشکلات نسخه فعلی iOS قرار داد.

منبع: Wccftech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>