Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

حدود 81 درصد از کاربران آیفون‌ از iOS 16 استفاده می‌کنند

حدود 81 درصد از کاربران آیفون‌ از iOS 16 استفاده می‌کنند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مثل همیشه سیستم عامل آی او اس اپل (iOS) سریع‌تر از اندروید به دست کاربران رسیده است. در واقع به خاطر این است که آی‌او‌اس فقط خود آی‌او‌اس است، در حالی که اندروید از پوسته‌ها و رابط‎‌های کاربری گوناگونی پشتیبانی می‌کند که همگی آن‌ها باید با نسخه‌های اندرویدی جدید سازگار شوند. بدون شک آی‌او‌اس این مزیت را برای اپل دارد تا بهره‌وری بیشتری از نرم افزار و سخت افزار در آیفون‌های خود داشته باشد.

81 درصد از کاربران آیفون‌ از سیستم‌عامل iOS 16 استفاده می‌کنند

پس با این وجود جای هیچ تعجبی نیست که جدیدترین نسخه آی‌او‌اس یعنی آی‌او‌اس 16 (iOS 16) در ماه سپتامبر (شهریور) سال گذشته عرضه شد و هنوز یک سال از معرفی آن نگذشته، اما طبق آمار منتشرشده، هم‌اکنون 81 درصد آیفون‌ها آن را اجرا می‌کنند. نکته قابل توجه اینجاست که اگر این آمار را محدود به آیفون‌هایی که در سال های اخیر معرفی شده‌اند کنیم، با رقم رشد 90 درصدی در بین آیفون‌ها مواجه می‌شویم.

همچنین 13 درصد از تمام آیفون‌های موجود و 8 درصد از آیفون‌هایی که در چهار سال گذشته منتشر شده‌اند، از آی‌او‌اس 15 به عنوان سیستم عامل خود استفاده و آن اجرا می‌کنند. دیگر آیفون های موجود نیز نسخه‌های قبلی را بوت می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید
اضافه شدن گلکسی S10 5G به دریافت‌کنندگان به‌روزرسانی رابط کاربری One UI 4

 

همچنین از طرف دیگر در حال حاضر، 71 درصد از تمام آیپدهای فعال از iPadOS 16 را اجرا می‌کنند. 20 درصد باقی نیز از iPadOS 15 بهره می‌‎برند. اگر مجدداً این آمار را محدود به آیپدهای عرضه شده در 4 سال گذشته کنیم، 76 درصد از سهم بازار را iPadOS 16 به خود اختصاص داده و پس از آن iPadOS 15 با 18 درصد در رده دوم قرار دارد.

در نهایت نیز برای مقایسه این دو سیستم عامل اندروید و iOS، به آخرین گزارش منتشر شده توسط گوگل اشاره می‌کنیم. بر اساس گزارش گوگل، اندروید 13 که در اوت (مرداد) سال 2022 عرضه شد، تاکنون تنها توسط حدود 12 درصد از کل دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>