جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

بنچمارک منتسب به آیفون 16 پرو در گیکبنچ رؤیت شد؛ عملکرد ناامیدکننده A18 پرو!

بنچمارک منتسب به آیفون 16 پرو در گیکبنچ رؤیت شد؛ عملکرد ناامیدکننده A18 پرو!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل چند روز پیش به‌طور رسمی سری آیفون 16 خود را با ۴ مدل معرفی کرد؛ آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس. با این حال، بنچمارک آیفون 16 پرو قبل از عرضه‌ی رسمی آن به بازار، در گیک‌بنچ (Geekbench) مشاهده شده است و از عملکرد ناامیدکننده‌ی این گوشی خبر می‌دهد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این بنچمارک، با اِروتِک همراه باشید.

کاربر «James Atkinson» در شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر سابق) به‌تازگی یکی از گوشی‌های سری جدید اپل با نام آیفون ۱۷,۳ را در پایگاه داده‌ی گیک‌بنچ رؤیت کرده است. این گوشی که انتظار می‌رود همان آیفون 16 پرو باشد، در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب موفق به کسب امتیاز ۳۱۱۴ و ۶۶۶۶ شد.

Aero-Tech-alleged-iphone-16-pro-appears-on-geekbench-with-disappointing-performance

در مقام مقایسه باید یادآور شد که آیفون 15 (مجهز به تراشه‌ی A16 Bionic) توانست امتیاز تک‌هسته‌ای ۲,۵۹۵ و چندهسته‌ای ۶,۶۵۱ را سال گذشته به‌دست آورد. این در حالی است که آیفون 15 پرو (مجهز به تراشه‌ی A17 پرو) به امتیاز تک‌هسته‌ای ۲,۹۰۰ و چندهسته‌ای ۷,۴۴۰ دست یافت. همان‌طور که می‌بینید، این بنچمارک منتسب به آیفون ۱۶ پرو از عملکرد نه‌چندان جالب مدل پرو سری جدید گوشی‌های اپل حکایت می‌کند.

با این حال، باید این نکته را نیز در نظر داشت که آیفون ۱۶ پرو هنوز عرضه نشده و اپل این روزها در حال آزمایش عملکرد و پایداری گوشی‌های سری آیفون ۱۶ است. از این رو، احتمالاً تا زمانی که آیفون ۱۶ پرو راهی بازار شود، شاهد بهبود عملکرد آن خواهیم بود.

شایان ذکر است که مدل‌های غیرپرو و ​​پرو امسال به‌ترتیب به تراشه‌های A18 و A18 پرو مجهز هستند که تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر دارند. در حالیکه هر دو تراشه با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته شده‌اند و از پردازنده‌ی مرکزی ۶ هسته‌‌ای بهره می‌گیرند، پردازنده‌ی گرافیکی A18 پرو یک هسته‌ی بیشتری دارد (۶ هسته در مقابل ۵) و قدرتمندتر است. علی‌رغم این گمانه‌زنی‌ها، قبل از ارزیابی بیشتر قدرت خام مدل‌های مختلف سری آیفون 16، باید منتظر عرضه‌ی رسمی این گوشی‌ها باشیم که از تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) آغاز خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *