جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نوبیا Z60S پرو و نوبیا Z60 اولترا لیدینگ ورژن با تراشه های قدرتمند رونمایی شدند

نوبیا Z60S پرو و نوبیا Z60 اولترا لیدینگ ورژن با تراشه های قدرتمند رونمایی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی ZTE به‌صورت رسمی از دو گوشی جدید برند نوبیا با نام‌های «نوبیا Z60 اولترا لیدینگ ورژن» (nubia Z60 Ultra Leading Version) و «نوبیا Z60S پرو» (nubia Z60S Pro) رونمایی کرد. هر دو گوشی به تراشه‌های قدرتمندی مجهز شده‌اند و با قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی نوبیا راهی بازار می‌شوند. برای آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های نوبیا Z60 اولترا و نوبیا Z60S پرو، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات نوبیا Z60 اولترا لیدینگ ورژن

گوشی نوبیا Z60 اولترا لیدینگ ورژن از نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام بهره می‌برد. پردازنده‌ی مرکزی گوشی جدید نوبیا از هسته‌ی پرایم Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۴ گیگاهرتز برخوردار شده و فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی آن به ۱ گیگاهرتز افزایش پیدا کرده است. طبق ادعاهای برند نوبیا، تراشه‌ی ارتقایافته‌ی مدل اولترا به این گوشی در اجرای وظایف و قابلیت‌های هوش مصنوعی کمک خواهد کرد و نوبیا Z60 اولترا لیدینگ ورژن حتی قادر است تا مدل‌های ده میلیارد پارامتری هوش مصنوعی را روی خود دستگاه و به‌صورت کاملاً آفلاین اجرا کند.

نوبیا برای نمایشگر گوشی جدید خود یک پنل ۶٫۸ اینچی اولد با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را در نظر گرفته است. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی هم زیر نمایشگر قرار دارد و می‌تواند از الگوریتم‌های خاصی جهت بهبود وضوح و کیفیت عکس‌های سلفی کاربران کمک بگیرد.

نوبیا Z60 اولترا لیدینگ ورژن به فناوری NeoVision AI Photography System 2.0 برای عکاسی مجهز شده است و نوبیا برای این گوشی از دوربین اصلی ۳۵ میلی‌متری با سنسور جدید سری ۹ سونی استفاده می‌کند. دوربین فوق‌عریض ۱۸ میلی‌متری مدل اولترا دارای دیافراگم بزرگ‌تر و حسگر ۵۰ مگاپیکسلی است، در حالی که دوربین پریسکوپی ۸۵ میلی‌متری آن از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت‌های تله‌فوتو مبتنی‌بر هوش مصنوعی بهره می‌برد.

گوشی نوبیا زد 60 اولترا لیدینگ ورژن به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید 14 را با رابط کاربری MyOS 14 اجرا می‌کند. وظیفه‌ی تأمین انرژی این گوشی نیز برعهده‌ی یک باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۸۰ واتی است.

نوبیا Z60 اولترا (Leading Version) در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای به بازار می‌آید و با قیمت پایه‌ی ۶۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

مشخصات نوبیا Z60S پرو

گوشی نوبیا Z60S پرو جانشین مستقیم نوبیا Z50S پرو است و تمامی ویژگی‌های مهم گوشی سال گذشته را با برخی بهبودهای جزئی که بر دوربین اصلی ۳۵ میلی‌متری آن اعمال شده است، به کاربران ارائه خواهد داد. نوبیا همچنین قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی جدیدی مانند Magic Eraser، الگوریتم عکاسی از آسمان شب و فرمت سینمایی فوق‌عریض ۶۵ به ۲۴ را در دسترس قرار می‌دهد.

دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی، همراه با صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی اولد با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز از نوبیا Z50S پرو به این گوشی جدید انتقال پیدا کرده‌اند و تغییری در این زمینه به چشم نمی‌خورد. نوبیا Z60S پرو همچنین به تراشه‌ی قدیمی‌تر اسنپدراگون 8 نسل 2 با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی مجهز است و از یک باتری ۵٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ واتی استفاده می‌کند.

نوبیا زد 60 اس پرو در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید برای خرید در دسترس قرار می‌گیرد و با قیمت پایه‌ی ۵۶۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

برچسب قیمت نسخه‌های مختلف هر دو گوشی نوبیا Z60 اولترا و نوبیا Z60S پرو را می‌توانید در ادامه بررسی کنید:

کانفیگ

نوبیا Z60S پرو

نوبیا Z60 اولترا لیدینگ ورژن

۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی۶۴۹ دلار
۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی۵۶۹ دلار۶۹۹ دلار
۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی۶۶۹ دلار۷۷۹ دلار
۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی۷۶۹ دلار ۸۷۹ دلار

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *