جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سامسونگ از گلکسی زد فلیپ 6 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی رونمایی کرد

سامسونگ از گلکسی زد فلیپ 6 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد ضمن معرفی ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ 7 و حلقه هوشمند گلکسی رینگ، از گوشی‌های تاشو سری گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 نیز رونمایی کرد. در حالیکه گلکسی زد فلیپ 6 «باریک‌تر، سبک‌تر، محکم‌تر و هوشمندتر» از نسل پیش از خود (گلکسی زد فلیپ 5) است و دوربین آن نیز ارتقاء قابل‌توجهی را تجربه کرده، اما از برچسب قیمتی گران‌تری نیز برخوردار است. برای آشنایی با این گوشی تاشو جذاب با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات کلیدی گلکسی زد فلیپ 6

سامسونگ در توسعه گلکسی زد فلیپ 6 از نسخه‌های به‌روزشده‌ای از فریم آلومینیوم آرمور (Armor Aluminium) و محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلکس ویکتوس 2 (Gorilla Glass Victus 2) بهره گرفته و این دستگاه را به بادوام‌ترین گوشی از سری زد فلیپ بدل کرده است. همچنین این کمپانی مشابه با رویکرد خود در توسعه گوشی‌های سری گلکسی S24، حفاظت از محیط‌زیست را سر لوحه کار خود قرار داده و جدیدترین گوشی سری گلکسی زد فلیپ 6 را با استفاده از موادی از جمله « آلومینیوم، شیشه، کبالت‌های بازیافتی، پلاستیک‌های بازیافتی و عناصر خاکی کمیاب» ساخته است. این در حالی است که بسته‌بندی این دستگاه نیز با استفاده از کاغذهای بازیافتی طراحی شده است.

سامسونگ از گلکسی زد فلیپ 6 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی رونمایی کرد

علاوه بر این، گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 به عنوان اولین گوشی‌های تاشو، رتبه IP48 را کسب کرده و در برابر «نفوذ ذرات درشت‌تر از گرد و غبار» و «عمق 1.5 متری آب (به مدت 30 دقیقه)» مقاوم می‌باشند.

از منظر طراحی ظاهری، گلکسی زد فلیپ 6 به واسطه بهره‌مندی از لولا‌های ریلی دوگانه بهینه‌سازی‌شده ظاهری باریک دارد. این دستگاه در حالت بسته ابعادی «85.1 در 71.9 در 14.9 میلی‌متری» و در حال باز ابعادی در حدود «165.1 در 71.9 در 6.9 میلی‌متری دارد. همچنین در حالیکه سامسونگ قطر دستگاه در حالت بسته را تا «6 میلی‌متری» نسبت به مدل پیشین کاهش داده، با این حال وزن این دستگاه نسبت به گلکسی زد فلیپ 5 کمتر نشده و این گوشی تاشو وزنی در حدود «187 گرم» دارد.

سامسونگ از گلکسی زد فلیپ 6 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی رونمایی کرد

گلکسی زد فلیپ 6 دارای «یک صفحه‌نمایش داخلی LTPO با ابعاد 6.7 اینچی (در حالت مورب)، رزولوشون +FHD و نرخ نوسازی 1 الی 120 هرتزی» و یک «صفحه‌نمایش خارجی آمولد 3.4 اینچی با رزولوشن 720 در 748 پیکسلی، نرخ نوسازی 60 هرتزی و حداکثر روشنایی 2600 نیتی» است. همچنین حفره پانچ تعبیه‌شده بر روی نمایشگر داخلی یک «دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید 85 درجه‌ای» را در دل خود جای داده است.

سامسونگ از گلکسی زد فلیپ 6 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی رونمایی کرد

با حرکت به سمت قاب پشتی گلکسی زد فلیپ 6 با ماژول‌ها و سیستم دوربین دوگانه این دستگاه مواجه می‌شویم. این گوشی تاشو به «یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، میدان دید 85 درجه‌ای و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال (OIS) با بزرگ‌نمایی درونی 2 برابری و بزرگ‌نمایی مبتنی بر هوش مصنوعی 10 برابری» و «یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض (اولترا واید) با میدان دید (FOV) 123 درجه‌ای» مجهز می‌باشد.

به‌طور کلی سامسونگ در توسعه گوشی‌های تاشو جدید سری گلکسی، تمرکز خود را بر روی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قرار داده است. به عنوان مثال قابلیت بزرگ‌نمایی مبتنی بر هوش مصنوعی در حالت فلکس (یعنی زمانی که از گوشی در حالت نیمه تا‌شده استفاده شده به‌طوریکه دستگاه به عنوان سه پایه بر روی خودش قرار بگیرد) عمل می‌کند. این قابلیت به‌صورت خودکار با کنترل میزان بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی، سوژه‌ها را در ایده‌آل‌ترین کادربندی قرار داده و امکان ثبت عکس‌های گروهی بدون نیاز به لمس دکمه‌های فیزیکی را فراهم می‌کند. همچنین سامسونگ ضمن ارتقاء تصویربرداری در هنگام شب (Nightography) با پشتیبانی از ضبط ویدیو در حالت HDR، قابلیت‌های پیشرفته پردازش تصویر از جمله «پردازش تصویر در داخل اپلیکیشن اینستاگرام» را نیز در اختیار کاربران این دستگاه قرار داده است.

گلکسی زد فلیپ 6 به تراشه «اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام» مجهز بوده و سامسونگ آن را با «رم 12 گیگابایتی (که نسبت به مدل پیشین، 4 گیگابایت افزایش یافته است)» و فضای ذخیره‌سازی «256 یا 512 گیگابایتی» پیکربندی کرده است. این دستگاه عملکرد خود را از طریق رابط کاربری One UI 6.1.1 (مبتنی بر اندروید 14) به نمایش گذاشته و در اولین ارتقاء خود (احتمالاً در پایان تابستان) به One UI 7 (مبتنی بر اندروید 15) مجهز خواهد شد. همچنین سامسونگ با عمل کردن به مسئولیت‌های اجتماعی خود در برابر محیط‌زیست، به‌روزرسانی نرم‌افزاری و وصله‌های امنیتی “7 ساله” را برای این دستگاه ارائه داده و از این طریق به کاهش تولید زباله‌های الکترونیکی کمک می‌کند.

علاوه بر این، چیپست قدرتمند تعبیه‌شده بر روی این دستگاه امکان ارائه طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را فراهم می‌سازد. به عنوان مثال، در یکی از قابلیت‌ها در حالت فلکس، گوشی ضمن تحلیل پیام‌های دریافتی اخیر کاربر، متنی را برای ارسال در پاسخ به پیام‌های دریافتی پیشنهاد می‌کند و از این رو کاربران مجبور به باز و بسته کردن گوشی برای تایپ پیام و پاسخ‌دهی به پیام‌های دریافتی خود نمی‌باشند.

همچنین در این حالت نمایشگر قادر است می‌تواند نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن سلامت‌محور سامسونگ هلث (Samsung Health) را برای کاربر به نمایش بگذارد. این در حالی است که سامسونگ با ارائه ویجت‌های جدید در این مدل، امکان سفارشی‌سازی بیشتر و فعال‌سازی هم‌زمان چندین ویجت را در اختیار کاربران این دستگاه قرار داده است.

ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ 6 نیز نسبت به مدل پیشین (3700 میلی‌آمپر ساعتی) ارتقاء یافته و این دستگاه به یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی با سرعت «25 واتی» (که شارژ 50 درصدی را در حدود 30 دقیقه نوید می‌دهد)، شارژ بی‌سیم با سرعت «15 واتی» و شارژ معکوس بی‌سیم با سرعت «4.5 واتی» مجهز می‌باشد.

از سایر مشخصات برجسته این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM)
  • بهره‌مندی از سیستم خنک‌کننده و محفظه بخار داخلی (به عنوان اولین دستگاه از سری گلکسی زد فلیپ)
  • پشتیبانی از اتصال به شبکه‌های بی‌سیم «5G ،Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.3 و ارتباط میدان نزدیک (NFC)»

جزئیات رنگ‌بندی و قیمت

گلکسی زد فلیپ 6 در 7 گزینه رنگی متنوع از جمله «سفید، نعنایی، آبی روشن، زرد، هلویی، طوسی روشن و مشکی» از تاریخ 24 جولای (3 مرداد) روانه بازار می‌شود.

جزئیات پیکربندی این دستگاه به شرح زیر است:

  1. پیکربندی “رم 12 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی”: 1100 دلار
  2. پیکربندی “رم 12 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی”: 1220 دلار

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *