جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی های گیمینگ رد مجیک 9S پرو و رد مجیک 9S پرو پلاس معرفی شدند

گوشی های گیمینگ رد مجیک 9S پرو و رد مجیک 9S پرو پلاس معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته سرانجام دو گوشی گیمینگ موردانتظار رد مجیک 9S پرو (Red Magic 9S Pro) و رد مجیک 9S پرو پلاس (Red Magic 9S Pro Plus) رونمایی شدند. برای آشنایی با ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی‌های قدرتمند نوبیا، با اِروتِک همراه باشید.

رد مجیک 9S پرو و رد مجیک 9S پرو پلاس به نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی اسنپدراگون 8 نسل 3 (هسته‌ی اصلی پردازنده‌ی مرکزی با فرکانس ۳٫۴ گیگاهرتز، در کنار فرکانس بوست ۱ گیگاهرتزی پردازنده‌ی گرافیکی) مجهز هستند. مدل پرو اخیراً موفق به کسب امتیاز ۲٬۳۶۹٬۵۴۲ در آنتوتو (AnTuTu) شد و رکورد قبلی این بنچمارک را شکست.

این دو گوشی از سیستم خنک‌کننده‌ی بهبودیافته‌ی ICE 13.5 با محفظه‌ی بخار ۱۰٬۱۸۲ میلی‌متر مربعی و یک ژل مخصوص کاهش مقاومت حرارتی استفاده می‌کنند. گوشی‌های گیمینگ جدید نوبیا همچنین از یک فن خنک‌کننده با سرعت ۲۲٬۰۰۰ دور در دقیقه برخوردارند. این سیستم خنک‌کننده‌ می‌تواند دمای چیپست را تا حداکثر ۱۹٫۵ درجه کاهش دهد که بهبود قابل ملاحظه‌ای را در مقایسه با سیستم ICE 13 تعبیه‌شده در مدل‌های رد مجیک 9 پرو و 9 پرو پلاس به نمایش می‌گذارد.

تغییری در باتری این مدل‌های جدید به چشم نمی‌خورد و انرژی گوشی رد مجیک 9 اس پرو توسط یک باتری ۶٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۸۰ واتی تأمین می‌شود و رد مجیک 9 اس پرو پلاس نیز دارای یک باتری ۵٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۶۵ واتی است. سرعت شارژ هر دو گوشی نیز بسیار بالاست؛ شارژ کامل باتری مدل پرو تنها ۳۵ دقیقه زمان می‌برد و مدل پرو پلاس در عرض تنها ۱۶ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ درصد شارژ می‌رسد. شایان ذکر است که باتری مدل پرو پلاس ۱٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت کمتری نسبت به مدل پرو دارد و بخشی از سرعت شارژ بالاتر آن به این موضوع برمی‌گردد. این دو گوشی را همچنین می‌توان به‌طور مستقیم به شارژر و منبع برق متصل کرد و آن‌ها را بدون نیاز به باتری مورداستفاده قرار داد. این نوع استفاده باعث کاهش حرارت تولیدی و افزایش عمر باتری گوشی‌های جدید نوبیا می‌شود. ضخامت و وزن هر دو مدل نیز به‌ترتیب برابر با ۸٫۹ میلی‌متر و ۲۲۸ گرم است.

باتری ۵٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۶۵ واتی مدل پرو پلاس

هر دو گوشی از صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی تخت اولد (+BOE Q9) با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۲٬۴۸۰ در ۱٬۱۱۶ پیکسل بهره می‌برند. این نمایشگر که طراحی کاملاً مستطیل‌شکلی (بدون گوشه‌های گرد) دارد، تجربه‌ی کامل و تمام‌صفحه‌ای از بازی‌ها را ارائه می‌دهد و حتی دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی سری رد مجیک 9S نوبیا در زیر صفحه‌نمایش پنهان شده است. نمایشگر این دو گوشی به نرخ نمونه‌برداری ۲٬۰۰۰ هرتز دست می‌یابد و دو تریگر گیمینگ ۵۲۰ هرتزی نیز در کناره‌های هر دو مدل به چشم می‌خورد.

گوشی های گیمینگ رد مجیک 9S پرو و رد مجیک 9S پرو پلاس معرفی شدند

از گزینه‌های اتصال این سری جدید باید به پشتیبانی از وای‌فای ۷، پورت USB-C 3.2 و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. رد مجیک 9S پرو و رد مجیک 9S پرو پلاس همچنین دارای اسپیکر دوگانه با گواهینامه‌ی DTS:X Ultra هستند.

گوشی های گیمینگ رد مجیک 9S پرو و رد مجیک 9S پرو پلاس معرفی شدند

همان‌طور که بالاتر ذکر شد، دوربین سلفی این دو گوشی ۱۶ مگاپیکسلی است. دوربین‌های پشتی هر دو مدل جدید 9S نیز دست‌خوش تغییر نشده‌اند و نوبیا گوشی‌های گیمینگ مذکور را به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (سنسور ۱/۱٫۵ اینچی GN5 با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر) و یک دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی (با سنسور JN1) مجهز کرده است. طراحی بدون برآمدگی و برجستگی دوربین‌های رد مجیک 9S پرو و رد مجیک 9S پرو پلاس نیز به جذابیت بصری هر دو مدل می‌افزاید.

گوشی های گیمینگ رد مجیک 9S پرو و رد مجیک 9S پرو پلاس معرفی شدند

همانند اکثر گوشی‌هایی که این روزها معرفی می‌شوند، رد مجیک نیز چندین قابلیت مبتنی‌ بر هوش مصنوعی مختلف را از طریق رابط کاربری Red Magic 9.5 ارائه می‌دهد. این قابلیت‌ها شامل تشخیص صدا برای بازی‌ها، Smart Navigator با پیشنهادات فوری، AI Trigger و ویژگی‌هایی مانند بزرگ‌‌نمایی تصویر بدون افت کیفیت‌، دستیار نوشتن، خلاصه‌سازی متون، جستجوی هوشمند و موارد دیگر می‌شوند.

رد مجیک 9 اس پرو و رد مجیک 9 اس پرو پلاس علاوه‌ بر باتری و سرعت شارژ، با کانفیگ‌های متفاوتی نیز راهی بازار خواهند شد. مدل 9 اس پرو با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در دسترس قرار می‌گیرد، در حالیکه 9 اس پرو پلاس ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. گفتنی است نسخه‌ی ویژه‌ی گوشی رد مجیک 9 اس پرو پلاس با ۲۴ گیگابایت رم و ۱۶ ترابایت حافظه‌ی داخلی نیز با قیمت ۷٬۰۰۰ یوان (حدود ۹۶۳ دلار) عرضه می‌شود.

کاربران می‌توانند طرح دلخواه خود را بین رنگ‌بندی‌های سفید و مشکی (Dark Knight و White Knight) یا نسخه‌های شفاف نقره‌ای و مشکی (Silver Deuterium و Dark Knight)، که قیمت بیشتری دارند، انتخاب کنند.

فروش گوشی‌های رد مجیک 9S پرو و رد مجیک 9S پرو پلاس از تاریخ ۹ جولای (۱۹ تیر) با قیمت پایه‌ی ۴٬۸۰۰ یوان (حدود ۶۶۰ دلار) آغاز خواهد شد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *