جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اوپو رنو 12 و رنو 12 پرو با ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید روانه بازار اروپا شدند

نسخه‌های اروپایی سری اوپو رنو 12 با ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برند اوپو (Oppo) سری رنو 12 (Reno12) خود را با مجموعه‌ای از تغییرات روانه بازارهای بین‌المللی کرد. دو مدل استاندارد و پرو سری رنو 12 از یک تراشه‌ی کم‌مصرف جدید، قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی تازه و حتی ویژگی ارتباطی منحصر‌به‌فرد برای مواقع اضطراری برخوردار شده‌اند. شایان ذکر است که این دو مدل با گوشی‌های رنو 12 و رنو 12 پرو که در بازار چین عرضه شده بودند، تفاوت‌های زیادی دارند.

اولین تفاوت در تراشه‌ی کم‌مصرف دایمنسیتی 7300 به چشم می‌خورد که با همکاری مدیاتک و اوپو برای ارائه‌ی مصرف انرژی استثنایی بهینه شده است. این گوشی‌ها به ۱۲ گیگابایت رم LPDDR4X (با امکان استفاده از ۱۲ گیگابایت رم مجازی) مجهز هستند و با ۲۵۶ گیگابایت (برای مدل استاندارد) یا ۵۱۲ گیگابایت (برای مدل پرو) حافظه‌ی UFS 3.1 عرضه می‌شوند. کاربران در صورت تمایل می‌توانند فضای ذخیره‌سازی هر دو گوشی را با استفاده از کارت حافظه‌ی microSD تا حداکثر یک ترابایت افزایش دهند.

هر دو مدل سری رنو 12 از یک صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن +FHD، نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و حداکثر روشنایی ۱٬۲۰۰ نیت بهره می‌برند و از استانداردهای +HDR10 و HDR10 پشتیبانی می‌کنند. مدل پرو دارای محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 است، در حالی که مدل استاندارد اولین محصولی محسوب می‌شود که از محافظ جدید گوریلا گلس 7i استفاده می‌کند.

رنو 12 پرو دوربین‌های بهتری نسبت به مدل استاندارد دارد و به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (با سنسور 1/1.95 اینچی LYT600 سونی، گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر) و یک دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی (با سنسور IMX355 و گشودگی دیافراگم f/2.2) مجهز شده است.

اوپو مدل پرو رنو 12 را به‌علت بهره‌مندی آن از دو دوربین پرتره، «متخصص پرتره» می‌‎نامد. ماژول ۵۰ مگاپیکسلی پشتی دارای یک لنز دو برابری (با سنسور JN5 و گشودگی دیافراگم f/2.0) است و مدل جلویی از همان سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و یک لنز عریض ۲۱ میلی‌متری با فوکوس خودکار بهره می‌گیرد. هر دو دوربین این گوشی می‌توانند با بوکه‌ی نرم و روتوش پرتره‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی عکس‌ بگیرند و به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بپردازند.

مدل استاندارد رنو 12 از همان دوربین‌های اصلی و فوق‌عریض رنو 12 پرو استفاده می‌کند اما به‌جای لنز تله‌فوتو، دارای یک ماژول ماکرو ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی رنو 12 نیز یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی 1/1.31 اینچی دارد. نکته‌ی مثبت دوربین سلفی مدل استاندارد این است که لنز ۲۱ میلی‌متری فوکوس خودکار تشخیص فاز را حفظ می‌کند، ویژگی خاصی که حتی در گوشی‌های پرچم‌دار هم به‌ندرت دیده می‌شود.

گوشی‌های جدید اوپو از ویژگی‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی مختلفی برخوردار هستند. به‌طور مثال، قابلیت AI Clear Face می‌تواند چین‌وچروک و خطوط روی صورت، موها و ابروها را بهبود ببخشد، در حالی که قابلیت AI Best Face اطمینان حاصل می‌کند که تمامی افراد حاضر در عکس چشمان خود را باز نگه‌داشته‌اند. اوپو همچنین ابزار پاک‌کن هوش مصنوعی (AI Eraser) این سری را به‌روز کرده است.

رنو 12 و رنو 12 پرو با ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید روانه بازار اروپا شدند

این سری از قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی با محوریت متن و گفتار نیز بهره می‌برد که شامل AI Write ،AI Speak و AI Summary می‌شوند و همگی از مدل هوش مصنوعی جمینای گوگل استفاده می‌کنند. برنامه‌ی ضبط صدا نیز با ویژگی AI Recording Summary قادر به خلاصه‌سازی گفته‌های شما در قالب متن است و آن‌ها را در یادداشت‌هایی مرتب می‌سازد که زمان، مکان و سایر اطلاعات مهم مربوطه را برجسته می‌کنند.

انرژی هر دو گوشی توسط یک باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ واتی SuperVOOC تأمین می‌شود که در ۱۸ دقیقه از ۱ به ۴۹ درصد شارژ می‌رسد. شارژ کامل و ۱۰۰ درصدی این باتری نیز حدود ۴۶ دقیقه زمان می‌برد. توجه داشته باشید که هیچ‌یک از مدل‌ها با شارژر عرضه نمی‌شوند، بنابراین برای رسیدن به چنین سرعتی باید از شارژرهای مخصوص خود استفاده کنید. از طرف دیگر، این گوشی‌ها از USB-PD نیز پشتیبانی می‌کنند، اما سرعت پایین‌تری را با محدودیت ۵۵ واتی آن تجربه خواهید کرد.

رنو 12 و رنو 12 پرو با ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید روانه بازار اروپا شدند

رنو 12 پرو در رنگ‌بندی‌های مشکی و نقره‌ای (به‌ترتیب با ضخامت ۷٫۴۰ و ۷٫۴۵ میلی‌متر و وزن ۱۸۰ و ۱۸۱ گرم) در دسترس قرار می‌گیرد، در حالی که هر دو رنگ‌بندی مدل استاندارد با ضخامت ۷٫۶ میلی‌متری و وزن ۱۷۷ گرمی راهی بازار می‌شوند. همچنین باید اشاره کرد که هر دو مدل استاندارد و پرو موفق به کسب گواهی IP65 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب شده‌اند.

اوپو قابلیت جدیدی تحت عنوان BeaconLink را نیز با این دو گوشی معرفی می‌کند که با بهره‌گیری از پروتکل‌های اختصاصی از طریق بلوتوث، تماس‌های صوتی تا فاصله‌ی ۲۰۰ متری را بدون پوشش اینترنت همراه یا اشتراک امکان‌پذیر می‌کند. به عبارت دیگر، رنو 12 و رنو 12 پرو به‌لطف این قابلیت به واکی‌تاکی‌های پیشرفته‌ای تبدیل می‌شوند!

گوشی اوپو رنو 12 با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۵۰۰ یورو قیمت دارد و از تاریخ ۲۵ ژوئن (۵ تیر) به فروش می‌رسد، در حالی که فروش گوشی اوپو رنو 12 پرو با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در حال حاضر با قیمت ۶۰۰ یورو آغاز شده است.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *