Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی موتو اج 50 اولترا با اسنپدراگون 8s نسل 3 و پنل پشتی چوبی معرفی شد

گوشی قاتل پرچمدار موتو اج 50 اولترا با پنل پشتی چوبی معرفی شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگر دلتنگ روزهایی هستید که گوشی‌های موتورولا به پنل پشتی چوبی مزین بودند، گوشی جدید موتو اج 50 اولترا (Moto Edge 50 Ultra) چنین گزینه‌ای را همراه با دو گزینه چرم گیاهی در رنگ‌بندی‌های گل‌بهی و مشکی ارائه می‌دهد.

از آن‌جایی که موتورولا سال گذشته از مدل اولترا رونمایی نکرد، این گوشی جدید در اصل نسخه‌ی ارتقایافته‌ی گوشی موتو اج 50 پرو محسوب می‌شود. گوشی مذکور هفته‌ی پیش به‌صورت رسمی معرفی شد و این‌طور که به نظر می‌رسد، مدل اولترا قدرت پردازش بیشتر و سیستم دوربین بهتری را نسبت به آن فراهم می‌کند.

موتو اج 50 اولترا به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8s نسل 3 مجهز است که در مقایسه با چیپست اسنپ‌دراگون 7 نسل 3 در مدل پرو، بهبود قابل توجهی محسوب می‌شود. مدل اولترا رم بیشتری نیز دارد و در دو نسخه‌ی مجهز به ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X عرضه می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند بین ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0، یکی را انتخاب کنند.

تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8s نسل 3

بهبودهای اولترا نسبت به مدل پرو در زمینه‌ی دوربین از همان ماژول اصلی مشخص است و موتورولا در این گوشی از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی 1/1.3 اینچی با ۱٫۲ میکرومتر سایز پیکسل استفاده می‌کند. این دوربین از فوکوس خودکار چندمحوره و لرزشگیر اپتیکال تصویر با دریچه‌ی دیافراگم f/1.6 بهره‌مند است.

برجسته‌ترین دوربین این گوشی یک لنز تله‌فوتو پریسکوپی ۷۲ میلی‌متری با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری دارد و به یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم f/2.4، زاویه‌ی دید ۱۲۲ درجه‌ای و فوکوس خودکار ماکرو مجهز است.

دوربین سلفی موتو اج 50 اولترا از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی (۰٫۶۴ میکرومتر سایز پیکسل) با دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 و فوکوس خودکار استفاده می‌کند. هر سه دوربین این گوشی قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه هستند. دوربین اصلی و سلفی موتو اج 50 اولترا همچنین می‌توانند از حالت اسلوموشن با رزولوشن 1080p پشتیبانی کنند (دوربین سلفی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و دوربین اصلی تا حداکثر ۹۶۰ فریم بر ثانیه).

گوشی موتو اج 50 اولترا با اسنپدراگون 8s نسل 3 و پنل پشتی چوبی معرفی شد

با توجه به اینکه ۲۰۲۴ میلادی سال هوش مصنوعی است، موتورولا برای جدیدترین گوشی خود قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی مختلفی را به کار می‌گیرد. به‌عنوان مثال، هوش مصنوعی این گوشی به‌طور خودکار سرعت شاتر و سطح لرزش‌گیری را بر اساس صحنه تنظیم می‌کند و قادر به کنترل فوکوس خودکار است. موتور جدید Photo Enhancement نیز می‌تواند به بهینه‌سازی تصاویر جهت برجسته کردن جزئیات، سایه‌ها، وضوح، رنگ‌ها و بوکه بپردازد.

همچنین مطالعه کنید
جزییاتی جدید از سری شیائومی 13، از جمله حافظه، دوربین‌ها، رنگ‌بندی و ... به بیرون درز کرد

گوشی موتو اج 50 اولترا از صفحه‌نمایش خمیده‌ی ۶٫۷ اینچی اولد با رزولوشن ۲٬۷۱۲ در ۱٬۲۲۰ پیکسل (نسبت تصویر ۲۰:۹)، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی تا حداکثر ۳۶۰ هرتز (در حین بازی) برخوردار شده است و حداکثر روشنایی ۲٬۵۰۰ نیت را همزمان با تنظیم نور به روش DC، پشتیبانی از استاندارد +HDR10، عمق رنگ ۱۰ بیتی و گواهی تأیید استریم محتوای HD از نتفلیکس و آمازون ارائه می‌دهد. علاوه‌ بر این، نمایشگر و دوربین گوشی جدید موتورولا موفق به دریافت گواهی پنتون (Pantone) شده‌اند و ثبت کردن و به نمایش درآمدن رنگ‌های دقیق را تضمین می‌کنند.

گوشی موتو اج 50 اولترا با اسنپدراگون 8s نسل 3 و پنل پشتی چوبی معرفی شد

موتورولا برای گوشی جدید خود از فریم آلومینیومی استفاده کرده است و پنل جلویی نیز توسط گوریلا گلس ویکتوس با پوشش ضد اثر انگشت محافظت می‌شود. کسب گواهی IP68 هم به کاربران اطمینان خاطر می‌دهد که این گوشی در برابر آب و گردوغبار مقاوم خواهد بود.

مدل اولترا، همانند پرو، دارای یک باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۲۵ واتی TurboPower و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی است. طبق گفته‌های موتورولا، تنها کافی است که این گوشی را برای ۴ دقیقه شارژ کنید تا با خیال راحت در ادامه‌ی روز به استفاده از آن ادامه دهید.

گوشی موتو اج 50 اولترا با اسنپدراگون 8s نسل 3 و پنل پشتی چوبی معرفی شد

گوشی قدرتمند موتورولا هم به‌صورت تک‌سیم‌کارته (یک سیم‌کارت معمولی یا الکترونیکی) و هم دوسیم‌کارته (سیم‌کارت معمولی و الکترونیکی) در دسترس قرار می‌گیرد و از Wi-Fi 7، بلوتوث ۵٫۴، فناوری‌های دالبی اتموس، Dolby Head Tracking و UWB پشتیبانی می‌کند. پورت USB-C نیز اتصال از طریق هر دو استاندارد USB 3.2 و DisplayPort 1.4 را ارائه می‌دهد.

فروش موتو اج 50 اولترا طی هفته‌های آینده در برخی از کشورهای اروپایی شروع خواهد شد. مدل پایه‌ی این گوشی نیز با برچسب قیمتی ۱٬۰۰۰ یورو روانه‌ی بازار می‌شود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>