Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیفون 17 پرو احتمالاً به تراشه سیلیکونی 2 نانومتری مجهز خواهد شد!

آیفون 17 پرو احتمالاً به تراشه سیلیکونی 2 نانومتری مجهز خواهد شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمتر از یک سال پیش، آیفون 15 پرو به عنوان “اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه 3 نانومتری در دنیا” روانه بازار شد. اکنون نیز به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد به عنوان یک کمپانی پیشرو، با عرضه آیفون 17 پرو به عنوان “اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه سیلیکونی 2 نانومتری در جهان” به تاریخ‌سازی خود ادامه داده و در سال 2025 میلادی رکوردی دیگری را به نام خود ثبت نماید!

در حالیکه پیش‌بینی می‌شود آیفون 16 پرو به تراشه A18 پرو اپل (توسعه‌یافته بر اساس یک فرآیند ارتقاءیافته 3 نانومتری) مجهز باشد، انتظار می‌رود مدل‌های پرو سری آیفون 17 (یعنی آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس) از تراشه A19 پرو قدرت بگیرند. به ادعای وب‌سایت دیجی‌تایمز، این چیپست رده بالای اپل با استفاده از فناوری تولیدی N2 صنایع نیم‌رسانای تایوان (TSMC) و بر اساس فرآیند 2 نانومتری در سال آینده تولید خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود این تراشه قدرتمند در نیمه دوم سال 2025 میلادی و هم‌زمان با عرضه سری آیفون 17 به بازار عرضه شود.

احتمالاً پارامترهای “افزایش بهره‌وری” و “بهبود سرعت پردازش” به عنوان اصلی‌ترین دلایل اپل برای گام برداشتن به سمت توسعه تراشه 2 نانومتری به شمار می‌آیند. طبق این گزارشات، گره N2 (در یک فرآیند 2 نانومتری) 15 درصد ترانزیستورهای بیشتری را نسبت به گره N3E (در یک فرآیند 3 نانومتری)، در یک قالب تراشه با اندازه یکسان، جای می‌دهد. این در حالی است که با وجود تعداد ترانزیستورهای بیشتر، تراشه مبتنی بر فرآیند 2 نانومتری قادر است “حداکثر 30 درصد کاهش مصرف انرژی” و “15 درصد عملکرد سریع‌تر” نسبت به تراشه 3 نانومتری را با خود به همراه داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید
پیکربندی نامتعارف دوربین‌های عقب شیائومی 12 اولترا فاش شد

آیفون 17 پرو احتمالاً به تراشه سیلیکونی 2 نانومتری مجهز خواهد شد!

البته، احتمال تحقق تمامی مزایای ذکرشده در یک تراشه واقعی، مانند تراشه A19 پرو اپل، به صورت 100 درصدی وجود ندارد، چرا که به عنوان مثال در چیپست A17 پرو اپل، چندین فاکتور کلیدی از جمله “گرمای بیش از حد” بر روی عملکرد تراشه تاثیر به‌سزائی را از خود به نمایش گذاشتند. با این حال در حال حاضر پیشرفت‌های تراشه 2 نانومتری، حداقل بر روی کاغذ، به اندازه کافی امیدوارکننده به نظر می‌رسند.

آیا نسخه وانیلی (استاندارد) آیفون 17 نیز به تراشه 2 نانومتری مجهز خواهد شد؟

با درنظرگیری روند همیشگی اپل برای ایجاد تمایز میان مدل‌های پرو آیفون با نسخه استاندارد آن، تجهیز نسخه استاندارد آیفون 17 به تراشه 2 نانومتری کمی دور از انتظار است و پیش‌بینی می‌شود این مدل از تراشه 3 نانومتری A18 پرو (2024) بهره ببرد.

آیفون 17 پرو احتمالاً به تراشه سیلیکونی 2 نانومتری مجهز خواهد شد!

علاوه بر این، انتظار می‌رود اپل پس از توسعه موفقیت‌آمیز تراشه A19 پرو، به توسعه چیپست‌های سری M با استفاده از فناوری پیشرفته 2 نانومتری روی آورد و آیپدها و مک‌بوک‌های سال 2025 یا 2026 میلادی نیز به تراشه‌های 2 نانومتری مجهز شوند.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>