Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گلکسی A55 و گلکسی A35 سامسونگ به‌طور رسمی رونمایی شدند

گلکسی A55 و گلکسی A35 سامسونگ به‌طور رسمی رونمایی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ مطابق برنامه‌های قبلی از دو گوشی گلکسی A55 فایوجی (Galaxy A55 5G) و گلکسی A35 فایوجی (Galaxy A35 5G) به‌طور رسمی رونمایی کرد. نسل جدید محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده‌ی سال ۲۰۲۳، شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

برای شروع باید گفت که هر دو گوشی گلکسی A55 و گلکسی A35 سامسونگ از صفحه‌نمایش یکسان ۶٫۶ اینچی سوپر امولد (Super AMOLED) با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره‌مند هستند. این دو گوشی همچنین از یک نوع باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی استفاده می‌کنند و از طراحی «Key Island» جدید سامسونگ برخوردارند. با این حال، جنس بدنه‌ی این دو گوشی یکسان نیست و در طراحی گلکسی A55 از فریم فلزی بهره گرفته شده است، در حالی که گلکسی A35 فریم پلاستیکی دارد.

به‌عنوان یکی از بهبودهای بزرگی که در این نسل از سری A سامسونگ نسبت به نسل قبلی می‌توان مشاهده کرد، هر دو میان‌رده‌ی جدید سامسونگ در پنل پشتی و جلویی دارای محافظ شیشه هستند. گلکسی A55 احتمالاً هم در پنل جلویی و هم پشتی از محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده می‌کند، اما گلکسی A35 به‌طور رسمی تنها در پنل جلویی از گوریلا گلس ویکتوس برخوردار شده است و همچنان اطلاعی از محافظ پشتی این گوشی نداریم. طبق گزارشات، گوریلا گلس ویکتوس پلاس دو برابر در مقابل خراش مقاوم‌تر از گوریلا گلس 5 به‌کاررفته در گوشی‌های گلکسی A54 و A34 عمل می‌کند.

گلکسی A55 و گلکسی A35 سامسونگ به‌طور رسمی رونمایی شدند

گوشی گلکسی A55 فایوجی به تراشه‌ی اگزینوس 1480 و پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530 مبتنی‌بر معماری RDNA2 شرکت AMD مجهز شده است و این گوشی در کانفیگ‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در دسترس قرار دارد. در طرف مقابل، گوشی گلکسی A35 از تراشه‌ی قدیمی‌تر اگزینوس 1380 قدرت می‌گیرد که پیش از این در گلکسی A54 نیز استفاده شده بود. با این وجود، همچنان با یک چیپست ۵ نانومتری روبه‌رو هستیم که عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند بین گزینه‌های ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، کانفیگ دلخواه خود برای گوشی گلکسی A35 را انتخاب کنند.

همچنین مطالعه کنید
ردمی 10 پرایم نسخه هند با باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی عرضه خواهد شد

سامسونگ یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 را در گلکسی A55 تعبیه کرده است و در سیستم دوربین پشتی شاهد یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال تصویر، همراه با یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (دریچه‌ی دیافراگم f/2.2) و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی (دریچه‌ی دیافراگم f/2.4) هستیم.

گلکسی A35 فایوجی اما با یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی (دریچه‌ی دیافراگم f/2.2)، یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (دریچه‌ی دیافراگم f/1.8)، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی (دریچه‌ی دیافراگم f/2.2) و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی (دریچه‌ی دیافراگم f/2.4) عرضه می‌شود.

این دو گوشی برای اولین‌بار در سری A از «Knox Vault» بهره‌مند شده‌اند که در واقع یک قابلیت امنیتی سخت‌افزاری از سوی سامسونگ به حساب می‌آید که به‌طور فیزیکی از پردازنده و حافظه دور است و از اطلاعات حساس و مهمی نظیر پسوردها، پین کدها و الگوها نگه‌داری می‌کند. علاوه‌بر این، لایه‌ی امنیتی ویژه‌ی «Knox» سامسونگ نیز بر روی هر دو دستگاه نصب شده است و از قابلیت «Auto Blocker» آن که نصب برنامه‌های مشکوک را غیرفعال می‌کند و به اسکن هر نوع بدافزار و مسدود کردن هر نوع دستور مخرب می‌پردازد، بهره می‌گیرد.

سامسونگ وعده داده است که تا ۴ سال از این دو گوشی با آپدیت‌های بزرگ سیستم‌عاملی پشتیبانی خواهد کرد و کاربران می‌توانند تا ۵ سال انتظار دریافت پچ‌های امنیتی را داشته باشند. این پشتیبانی، دو سال کمتر از وعده‌ی سامسونگ برای گوشی‌های پرچمدار خود محسوب می‌شود اما همچنان تصمیم قابل‌توجهی از سوی این کمپانی برای گوشی‌های میان‌رده‌ی جدیدش است.

گلکسی A55 در کانفیگ ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت ۴۸۰ یورو عرضه می‌شود، در حالی که دو مدل دیگر با کانفیگ‌های ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی (۵۳۰ یورو) و ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای خرید در دسترس قرار می‌گیرند. قیمت گلکسی A35 نیز از ۳۸۰ یورو برای مدل دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آغاز می‌شود و بعد از گزینه‌ی میانی ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، در نهایت به قیمت ۴۵۰ یورو برای کانفیگ ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌رسد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>