Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نسخه جدید تیتانیومی شیائومی 14 پرو از اتصال ماهواره‌ای دو طرفه پشتیبانی خواهد کرد!

نسخه جدید تیتانیومی شیائومی 14 پرو از اتصال ماهواره ای دو طرفه پشتیبانی خواهد کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در شایعات مطرح‌شده پیش از رونمایی از سری شیائومی 14، زمزمه‌هایی در رابطه با پشتیبانی شیائومی 14 پرو از قابلیت اتصال ماهواره‌ای به گوش می‌رسید. با این حال پس از عرضه نسخه‌های چینی این دستگاه در ماه نوامبر (آبان) مشخص شد که پشتیبانی از این قابلیت تنها به مدل نسخه ویژه با روکش تیتانیومی محدود شده است. اما اتصال ماهواره‌ای دو طرفه چیست و چه مزایایی دارد؟!

به طور کلی اتصال ماهواره‌ای عملکرد خود را به عنوان یک گزینه اضطراری در مواقع عدم پوشش‌دهی عادی شبکه توسط اپراتورهای تلفن‌همراه، به نمایش می‌گذارد. شیائومی 14 پرو و شیائومی 14 اولترا، به عنوان دو گوشی رده بالا و پرچم‌دار کمپانی شیائومی، به واسطه بهره‌مندی از تراشه شیائومی Pengpai T1، ضمن برقرارسازی ارتباط دو طرفه با ماهواره‌های “تیانگ‌تانگ/ Tiantong” کشور چین از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. کمی پیش‌تر نیز کمپانی شیائومی ضمن انتشار یک ویدیوی دمو، برقرارسازی تماس تلفنی توسط شیائومی 14 اولترا از طریق اتصال ماهواره‌ای در میانه آب‌های دریای چین جنوبی را به تصویر کشید و در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

در حالیکه کمپانی شیائومی همچنان بر تصمیم خود برای “عدم عرضه شیائومی 14 پرو در سطح بین‌المللی” مصمم است، به نظر می‌رسد این تصمیم در خصوص شیائومی 14 اولترا صادق نبوده و این دستگاه در سطح بین‌المللی نیز از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، تاکنون جزئیات بیشتری در رابطه با اپراتورهای بین‌المللی پشتیبانی‌کننده از این قابلیت منتشر نشده است.

مشخصات کلیدی نسخه جدید تیتانیومی شیائومی 14 پرو

همان‌طور که از نام نسخه “تیتانیومی شیائومی 14 پرو” پیداست، بخش قابل‌توجهی از بدنه این نسخه از فلز “تیتانیوم” تشکیل شده است. به ادعای کمپانی شیائومی قاب میانی این دستگاه از جنس “تیتانیوم خالص 99 درصدی درجه هوانوردی و آلیاژ آلومینیومی بسیار مقاوم” است. علاوه بر این، کمپانی شیائومی ضمن تعبیه محافظ “دراگون کریستال گلس شیائومی/ Xiaomi Dragon Crystal Glass” بر روی قاب پشتی و صفحه نمایش، استقامت بسیار بالای این دستگاه در برابر ضربه را تضمین می‌کند. این محافظ در نواحی برجسته به رنگ نارنجی (در اطراف جزیره دوربین مربعی‌شکل) قابل مشاهده می‌باشد.

همچنین مطالعه کنید
گوشی iQOO Z5 با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و برچسب قیمتی 30000 روپیه‌ای (410 دلاری) عرضه می‌شود

نسخه جدید تیتانیومی شیائومی 14 پرو، تنظیمات دوربین و ماژول‌های سه‌گانه 50 مگاپیکسلی نسخه پرو (معمولی) را به ارث می‌برد. به طور خلاصه این دستگاه از “یک سنسور اصلی 1/1.31 اینچی با دیافراگم متغیر f/1.4 – f/4.0 (مجهز به لرزشگیر اپتیکال/ OIS)، یک لنز تله‌فوتو 75 میلی‌متری (با قابلیت زوم 3.2 برابری) و یک لنز فوق‌عریض (اولترا واید) با میدان دید (FOV) 115 درجه‌ای (مجهز به AF)” بهره می‌برد.

نسخه جدید تیتانیومی شیائومی 14 پرو دارای یک “صفحه نمایش LTPO آمولد 12 بیتی در ابعاد 6.73 اینچی با رزولوشن QHD+ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی” است و به یک دوربین دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مجهز می‌باشد. این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کمپانی کوالکام و باتری 4880 میلی‌آمپر ساعتی بهره برده و از شارژ سیمی با سرعت 120 واتی و شارژ بی‌سیم با سرعت 50 واتی پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر، این نسخه جدید تنها در پیکربندی “رم 16 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی” و با برچسب قیمتی “973 دلاری” در وب‌سایت رسمی شیائومی (چین) به فروش می‌رسد. ای در حالی است که پیکربندی مشابه نسخه معمولی شیائومی 14 پرو با قیمت “834 دلار” به دست کاربران رسیده و مدل پایه “رم 12 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی” شیائومی 14 اولترا (نسخه غیر تیتانیومی) با برچسب قیمتی “903 دلار” و نسخه تیتانیومی آن با قیمت “1223 دلاری” به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>