Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا سامسونگ گلکسی زد فولد 6 را با قیمتی ارزان‌تر به بازار عرضه خواهد کرد؟

آیا سامسونگ یک نسخه ارزان تر گلکسی زد فولد 6 را نیز معرفی خواهد کرد؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدتی است که زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش سامسونگ برای طراحی و ساخت یک نسخه ارزان‌قیمت از گلکسی زد فولد 6 به گوش می‌رسد. به گفته یک منبع مطلع، اتخاذ این رویکرد از سمت سامسونگ به منزله کاهش قیمت نسخه اصلی گلکسی زد فولد 6 نخواهد بود و به نظر می‌رسد این کمپانی در اقدامی بی‌سابقه قصد دارد با توسعه یک نسخه بین‌المللی ارزان‌قیمت‌تر از نسخه اصلی این گوشی تاشو، نبض بازار بین‌المللی گوشی‌های تاشو را در دست بگیرد.

کمپانی سامسونگ با دو خط تولید سری زد فولد (Z Fold) و زد فلیپ (Z Flip) سهم بزرگی از بازار گوشی‌های تاشو را به خود اختصاص داده است. اما چرا ایده ساخت یک نسخه ارزان‌قیمت‌تر تنها به گوشی‌های سری زد فولد محدود می‌ماند؟ پاسخ این سوال ساده است. در حال حاضر، گوشی‌های سری زد فلیپ در سطح بین‌المللی، نسبت به سری زد فولد، با استقبال گسترده‌تری مواجه هستند و سامسونگ قصد دارد با ساخت یک نسخه ارزان قیمت از سری زد فولد، دل مخاطبان را مجدداً به دست آورده و خط تولید این سری را تقویت کند.

گلکسی زد فولد 5

علاوه بر این انتظار می‌رود سامسونگ با اتخاذ این رویکرد، توجه کاربران در کشور چین را به سمت محصولات خود جلب کرده و بازار گوشی‌های تاشو در این کشور که عمدتاً تحت سلطه سازندگان بومی نظیر “وان پلاس، شیائومی و ..” قرار دارد، را در دستان خود بگیرد. در حال حاضر کمپانی سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند غیرتاشو چین، سهمی تک‌رقمی (در حدود 1%) از بازار را از آن خود کرده است. این در حالی است که این کمپانی در فروش گوشی‌های تاشو خود، عملکردی بهتری را از خود به نمایش گذاشته وسهم دو رقمی از فروش گوشی‌های تاشو در کشور چین را در اختیار خود دارد.

از آنجایی که اغلب کمپانی‌های رقیب سامسونگ در زمینه توسعه گوشی‌های تاشو هیچ‌گونه فعالیتی ندارند (مانند اپل) یا فعالیت‌های آنان چندان گسترده نیست (مانند وان پلاس)، کمپانی سامسونگ با عرضه نسخه ارزان‌قیمت‌تری از گوشی گلسی زد فولد 6، برتری قابل توجهی نسبت به رقباء خود پیدا کرده و رهبری بلامنازع بازار گوشی‌های تاشو را بر عهده می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید
سری اوپو رنو 12 به سنسورهای سفارشی سازی شده سونی مجهز خواهد شد!

در حال حاضر، ساخت نسخه ارزان‌قیمت گلکسی زد فولد 6 به صورت رسمی تایید نشده است و تمامی این اطلاعات مطرح‌شده، در سطح حدس و گمان باقی می‌مانند. علاوه بر این، تاثیر نامطلوب اتخاذ این رویکرد بر روی سودآوری این کمپانی را نیز نباید فراموش کرد!

گلکسی زد فولد 5

در نهایت به نظر می‌رسد سامسونگ بر این باور است که در شرایط رکود اقتصادی، تقاضا اصلی بر روی محصولات ممتاز، پرچم‌دار و گران‌قیمت‌تر متمرکز خواهد شد. در حالیکه در نگاه اول ممکن است که این باور اشتباه به نظر برسد، سامسونگ استدلال می‌کند که افراد نسبتاً متمول و ثروتمند در شرایط رکود اقتصادی نیز توانایی تقبل هزینه‌های گزاف برای یک گوشی هوشمند را دارند، اما اکثر افراد کم درآمد احتمالاً توانایی صرف هزینه زیاد برای گوشی‌های هوشمند را نخواهند داشت.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>