Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

فیرفون 5 امتیاز تعمیر پذیری 10/10 را از آی‌فیکیست دریافت کرد!

فیرفون 5 امتیاز تعمیرپذیری 10/10 را از آی‌فیکیست دریافت کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی فیرفون به‌طور کلی محصولات خود را با رویکرد “جان سخت بودن” و “تعمیر پذیری آسان” به بازار ارائه می‌کند. حالا، شرکت ابزارسازی آمریکایی آی‌فیکسیت (iFixit) جدیدترین گوشی هوشمند فیرفون، یعنی فیرفون 5 (Fairphone 5) که در سپتامبر سال جاری به بازار معرفی شد، را مورد بررسی قرار داده است. به ادعای آی‌فیکسیت، این دستگاه تمامی استانداردهای تعمیرپذیری این شرکت را با نمره قبولی پاس کرده و از این رو توانسته است به امتیاز 10/10 (به معنای تعمیر پذیری فوق‌العاده عالی و آسان) دست یابد.

در تست‌های تعمیر پذیری انجام شده بر روی فیرفون 5، این دستگاه عملکرد چشمگیری را از خود به نمایش گذاشت. برای تعویض قطعات داخلی این گوشی هوشمند، نیازی به در معرض گرما قرار دادن قاب پشتی گوشی یا باز کردن عناصر شیشه‌ای (پنل نمایشگر) نیست و برای تعویض باتری، تنها کافی است درپوش قاب پشتی دستگاه به آسانی جدا شود.

در حالیکه قاب پشتی این گوشی به آسانی باز می‌شود، اما در عین حال این دستگاه از رتبه حفاظتی IP55 (مقاومت در برابر نفوذ آب، گرد و غبار ) بهره می‌برد که در نوع خود شگفت‌انگیز است!

فیرفون 5 امتیاز تعمیر پذیری 10/10 را از آی‌فیکیست دریافت کرد!

با پیشروی به لایه‌های عمیق‌تر، سهولت در “اتصال ماژول‌های مختلف و تعویض جداگانه حسگرهای دوربین” احساس می‌شود. علاوه بر این، فیرفون با استفاده از “کابل‌ها و برچسب‌گذاری اجزای داخلی گوشی” به فرآیند تعمیر پذیری دستگاه سهولت بخشیده و به این واسطه از سرگشتی بیش از حد کاربر/تعمیرکار در حین تعمیر قطعات داخلی، جلوگیری کرده است.

همچنین مطالعه کنید
گوشی آنر پلی 8T با تراشه دایمنسیتی 6080 رونمایی شد

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>