Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گزارشات جدید از تولید آیفون 16 پرو با حفره پانچ خبر می‌دهند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

علی‌رغم اینکه زمان زیادی از معرفی سری آیفون 15 نمی‌گذرد، شایعات پیرامون آیفون 16 از همین حالا نیز آغاز شده است. یکی از قابل توجه‌ترین گمانه‌زنی‌ها اما به امکان اضافه شدن حفره پانچ به جای جزیره پویا (Dynamic Island) در مدل‌های آیفون 16 پرو اشاره دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این شایعه و گمانه‌زنی‌های آیفون بعدی با اِروتِک همراه باشید.

داینامیک آیلند یا جزیره‌ی پویا که با آیفون ۱۴ پرو و ایفون ۱۴ پرو مکس معرفی شده بود، طراحی خاصی است که از دوربین سلفی و جلویی آیفون همراه با سنسور تشخیص چهره میزبانی می‌کند. با وجود اینکه نظرات متغیری درباره‌ی داینامیک آیلند آیفون‌ها به گوش می‌رسد اما شکی نیست که این ویژگی سر و صداهای زیادی را به راه انداخته و توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده است.

گزارشات جدید از تولید نمونه اولیه آیفون 16 پرو با حفره پانچ خبر می‌دهند

با توجه به گزارش کاربری به نام «Majin Bu» در شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر سابق)، اپل در حال حاضر مشغول آزمایش یک نسخه‌ی اولیه از آیفون 16 پرو با حفره پانچ به جای داینامیک آیلند است. از آن‌جایی که چنین تغییری به معنای حذف بریدگی قرص‌شکل آیفون‌های اخیر خواهد بود، این مسئله قطعاً تحول محسوسی را در گوشی‌های نسل بعدی آیفون رقم خواهد زد.

آیفون 16 پرو با حفره پانچ

سایر فعالان حوزه‌ی فناوری مانند راس یانگ، مدیرعامل Display Supply Chain Consultants (DSCC)، اما نظر دیگری دارند. یانگ پیش‌بینی کرده که جزیره‌ی پویا حداقل برای یک سال دیگر در گوشی‌های اپل دیده خواهد شد و هر ۴ مدل آیفون ۱۶ از آن استفاده خواهند کرد. او باور دارد که تنها تغییر بزرگی که در صفحه‌نمایش آیفون‌های بعدی قابل رؤیت خواهد بود، به بزرگ‌تر بودن صفحه‌نمایش نسخه‌ی پرو خلاصه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
شایعات جدید سری آیفون 16؛ نسخه های غیرپرو بدون تغییر، نسخه های پرو با ابعاد بزرگتر!

به عقیده‌ی راس یانگ، سال ۲۰۲۵ میلادی شاهد تغییرات چشم‌گیرتری در این زمینه خواهیم بود و اندازه‌ی صفحه‌نمایش مدل‌های غیر از پرو نیز با اندازه‌ی نمایشگرهای مدل پرو برابری خواهد کرد. به عبارتی دیگر، هر دو نمایشگر آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پرو ۶.۳ اینچی طراحی می‌شوند و آیفون ۱۷ پلاس و آیفون ۱۷ پرو مکس نیز صفحه‌‎نمایش ۶.۹ اینچی خواهند داشت.

گزارشات از تولید نمونه اولیه آیفون 16 پرو با حفره پانچ خبر می‌دهند

علاوه بر این‌ها، یانگ افزوده است که جزیره‌ی پویا همچنان در مدل‌های غیر پرو آیفون در سال ۲۰۲۵ میلادی پیدا خواهد شد و کمپانی اپل برای اولین‌بار در گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر خود از نمایشگر ProMotion با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند.

در مورد سری آیفون ۱۷ نیز یانگ باور دارد که اپل تا آن زمان سراغ سنسور تشخیص چهره‌ی زیر نمایشگر همراه با یک بریدگی حفره پانچ بر روی صفحه‌نمایش می‌رود. این امر، اقدامی رو به جلو و مثبت در زمینه‌ی طراحی خواهد بود، چرا که هرگونه نیاز به بریدگی بر روی نمایشگر را از بین می‌برد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>