Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی شارپ سنس ۸

شارپ از گوشی میان رده سنس ۸ رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوشی‌های پیکسل گوگل طی سال‌های اخیر توانسته‌اند در کشور ژاپن به محبوبیت چشم‌گیری دست پیدا کنند و اگرچه این محبوبیت بیش‌ از هر رقیب دیگری با سهم گوشی‌های هوشمند کمپانی اپل از بازار در حال رقابت است، اما بسیاری از شرکت‌های بومی کشور ژاپن نیز نگران این محبوبیت هستند. با در نظر گرفتن چنین بازار رقابتی و حساسی، شرکت شارپ با گوشی میان‌رده‌ سنس ۸ (Sharp Sense8) و قیمت ۶۲۱۵۰ ینی (415 دلاری) خود قصد رقابت با گوشی‌های پیکسل گوگل نظیر پیکسل 7a با قیمت ۶۲۷۰۰ ین (420 دلار) را دارد.

طبق ادعای شرکت شارپ، گوشی سنس ۸ برای محقق کردن دو هدف کلی طراحی شده است؛ دوربین خوبی که کار با آن ساده باشد و یک باتری با عمری طولانی. در مورد باتری گوشی جدید این کمپانی ژاپنی باید خبر داد که شارپ برای سنس 8 از باتری‌ای با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است که نسبت به گوشی سنس ۷ و باتری ۴۵۷۰ میلی‌آمپر ساعتی آن ارتقای محسوسی به حساب می‌آید، خصوصاً اگر وزن ۱۵۹ گرمی این محصول را نیز در نظر بگیریم.

به‌طور کلی می‌توان گفت با گوشی جمع و جوری روبرو هستیم که طولی ۱۵۲ میلی‌متر، عرضی ۷۱ میلی‌متری و ضخامتی ۸.۴ میلی‌متری دارد و علی‌رغم میان‌رده بودنش، طراحی تماماً آلومینیومی ممتازی در بدنه‌ی آن به کار گرفته شده است. ضمناً، سنس ۸ از گواهی ضد آب و گرد و خاک IP68 بهره می‌گیرد.

گوشی شارپ سنس ۸

در مورد نمایشگر این گوشی باید خبر داد که با یک پنل ایگزو اولد ۶.۱ اینچی سر و کار داریم که وضوح تصویری ۱۰۸۰ در ۲۴۳۲ پیکسلی را ارائه می‌کند. نرخ تازه‌سازی سنس ۸ بین ۱ تا ۹۰ هرتز متغیر است و از قابلیت ایجاد فریم‌های سیاه پشتیبانی می‌نماید. قابلیتی که طبق گفته‌های شرکت شارپ به این گوشی اجازه می‌دهد تا به کمک همین نمایشگر، نرخ تازه‌سازی ۱۸۰ هرتزی را نیز نمایش دهد! گفتنی است که گوشی شارپ سنس ۷ که همین چند ماه پیش عرضه شد، از نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی استفاده می‌کرد. موردی که پیشرفت واضح نمایشگر سنس ۸ نسبت به نسخه‌ی پیشین خود را به نمایش می‌گذارد. حداکثر سطح روشنایی نمایشگر گوشی جدید سنس ۸ نیز ۱۳۰۰ نیت است.

یکی دیگر از مواردی که در گوشی سنس ۸ نسبت به نسل پیشین ارتقای قابل لمسی را تجربه کرده است، تراشه‌ی این گوشی محسوب می‌شود. این‌بار با اسنپ‌دراگون ۶ نسل ۱ مواجه‌ایم که طبق آزمایش‌های شرکت شارپ، ۳۶ درصد در زمینه‌ی پردازش اطلاعات و ۳۳ درصد در بخش پردازش گرافیکی از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۹۵ که در گوشی سنس ۷ استفاده می‌شد، سریع‌تر است.

همچنین مطالعه کنید
شایعه: S22 Ultra با رنگ سبز نیز عرضه می‌شود

تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶ نسل ۱ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی همراه شده است و امکان ارتقای آن تا حجم ۱ ترابایت با کارت حافظه‌ی Micro SD نیز وجود دارد.

گوشی شارپ سنس ۸

نوبتی هم که باشد، نوبت بررسی دوربین‌هایی است که شرکت شارپ برای گوشی جدیدش از آن‌ها بهره می‌برد. در طراحی سنس ۸ از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی‌ به عنوان دوربین اصلی با اندازه‌ی پیکسل ۱.۰ میکرومتر تا ۲.۰ میکرومتر (هنگام به‌کارگیری فناوری ترکیب پیکسلی) استفاده شده است. دوربین تِلِه‌ای برای طراحی این گوشی به کار گرفته نشده اما دوربین اصلی امکان بزرگ‌نمایی بومی دو برابری را دارد. با اینکه شارپ از همان حسگر موجود در گوشی سنس ۷ برای طراحی نسل ۸ نیز بهره گرفته اما این گوشی میان‌رده‌ی جدید از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) استفاده می‌کند. ضمناً، در پشت این گوشی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض نیز تعبیه شده است.

همان‌طور که در این متن به آن اشاره شد، گوشی سنس ۸ از کارت حافظه‌ی Micro SD پشتیبانی کرده و درگاه هدفون ۳.۵ میلی‌متری‌‌ را شامل می‌شود. درگاه USB-C این محصول نیز از استاندارد دیسپلی‌پورت (DisplayPort) بهره می‌برد. یکی از کمبودهای گوشی جدید شرکت شارپ مربوط به شارژ کردن آن است؛ سنس ۸ از فست‌شارژ و شارژ بی‌سیم پیشتیبانی نمی‌کند و طبق لیست مشخصات رسمی آن که منتشر شده، شارژ این گوشی ۱۶۰ دقیقه طول خواهد کشید.

سنس ۸ گوشی دو-سیم‌کارته‌ای با نانوسیم و eSIM است و از اتصال ۵G با سرعت ۲.۱ گیگابیت بر ثانیه همراه با WiMAX ۲ پشتیبانی می‌کند. اتصال‌های بی‌سیم دیگر این گوشی شامل وای-فای ۵، بلوتوث ۵.۱ و NFC می‌شود. مورد آخری هم که باید به آن اشاره داشت، حسگر اثر انگشتی است که در کناره‌های گوشی سنس ۸ جا خوش کرده است.

شارپ سنس ۸ در رنگ‌های آبی، سبز کم‌رنگ، مسی روشن و مشکی کبالت عرضه می‌شود:

از آنجایی که شرکت شارپ آن‌قدرها تمرکزی بر بازار جهانی ندارد، گوشی شارپ سنس ۸ در حال حاضر تنها در کشور ژاپن قابل دسترسی است.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>