Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

انتشار تصاویر و جزییات گوشی های سری ریلمی جی تی نئو 6

انتشار تصاویر و جزییات گوشی های سری ریلمی جی تی نئو 6

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در ماه فوریه سال جاری، ریلمی (Realme) سری جی تی نئو 5 (GT Neo 5) خود را با شارژ سریع 240 واتی به بازار عرضه کرد. اکنون، این برند در حال تلاش برای معرفی جانشین آن با نام ریلمی جی تی نئو 6 (Realme GT Neo 6) است. با استناد به گواهینامه TENAA، حداقل دو مدل گوشی در سری جی تی نئو 6 ریلمی وجود دارد. 

گواهی TENAA چیست؟

اما گواهینامه TENAA چیست؟ TENAA یکی از اصلی‌ترین گواهی‌های لازم، پیش از راه‌اندازی دستگاه‌های الکترونیکی در کشور چین است که از آن به عنوان “مرجع نظارتی بر دستگاه‌های الکترونیکی (یا همان رگولاتوری دستگاه‌های الکتریکی)” در کشور چین یاد می‌شود. به همین سبب اغلب برند‌های صاحب‌نام در این کشور نیازمند اخذ این گواهی پیش از ارائه محصولات خود به بازار می‌باشند. پس از اخذ این گواهینامه و مورد تایید قرار گرفته شدن محصولات توسط این مرجع؛ معمولاً برخی از جزئیات فنی، مشخصات کلیدی و تصاویر نهایی محصول در اختیار عموم قرار خواهند گرفت.

نگاهی نزدیک به سری ریلمی جی تی نئو 6

همان‌طور که پیش‌تر مطرح شد؛ نتایج به‌دست آمده از بررسی گواهی TENAA‌ حاکی از آن است که سری جی تی نئو 6 حداقل در دو ورژن متفاوت با کدهای RMX3820 و RMX3823 به بازار عرضه خواهد شد. مشابه نسخه‌های قبلی سری جی تی نئو، این سری نیز در 2 مدل پرو و وانیلی (استاندارد) عرضه می‌شود.

در حالیکه در گواهینامه TENAA تصاویر هر دو نسخه این سری منتشر شده است، اما تصاویر رندری که از این سری به اشتراک گذاشته شده‌اند تنها به نسخه پرو اشاره می‌کنند.

همانطو که در تصاویر رندر‌ ریلمی جی تی نئو 6 پرو مشخص است، ریلمی برای نسخه از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام استفاده کرده است. این پردازنده نسخه پرو این سری را در رده دستگاه‌های پرچمدار موجود در بازار قرار خواهد داد.

اگر‌چه، در حال حاضر تراشه نسخه پایه این سری به تایید نهایی نرسیده، اما گواهی TENAA حاکی از احتمال قوی استفاده از چیپست دایمنسیتی 9200 مدیاتک در این نسخه است. از آن‌جایی که نسخه پایه یا همان وانیلی جی تی نئو 6 فاقد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 است؛ انتظار می‌رود که این محصول در بازه قیمتی متوسط به بالا و مدل پرو نیز با قیمتی مشابه با جی تی نئو 5 پرو به بازار جهانی عرضه گردند.

صفحه نمایش Neo 6

هر دو گوشی سری جی تی نئو 6 دارای یک صفحه نمایش 6.74 اینچی امولد با رزولوشن 2772 در 1240 پیکسلی‌اند. این تراکم پیکسلی، رزولوشن بالای 1.5K را برای این نمایشگرها به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر این، این پنل‌ها به واسطه پشتیبانی از نرخ نوسازی 144 هرتزی قادرند تا تصاویر و ویدیو‌ها را به صورت بسیار واقعی و حقیقی پخش نمایند.

با این حال، لازم به ذکر است که ممکن است که سری جی تی نئو 6 نسبت به سایر گوشی‌های پرچم‌دار ممتاز، از نرخ به‌روز‌رسانی تطبیقی (Adaptive Refresh Rate) کمتری پشتیبانی نمایند. از سایر ویژگی‌های این نمایشگرها می‌توان به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر اشاره کرد.

دوربین:

با توجه به فهرست پایگاه TENAA، ریلمی در این سری از گوشی‌ها، از سنسور‌های اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین‌هایی 8 مگاپیکسلی واید و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده می‌کند. اگر‌چه، در این گزارش، مدل سنسور‌ها به صورت رسمی تایید نشده‌اند اما با استناد به گزارش‌های پیش‌تر، پیش‌بینی می‌شود که در این سری از سنسور‌ IMX890 سونی برای دوربین اصلی استفاده شود. سنسور‌ IMX890 قادر است از قابلیت لرزشگیر اپتیکال (OIS) پشتیبانی و در نتیجه آن، تصاویری با کیفیت بسیار بالاتری را ثبت نمایند.

باتری:

بنا به گزارش TENAA، نسخه RMX3820 این سری دارای باتری 5200 میلی آمپر ساعتی است و نسخه دیگر از یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. اگر‌چه اطلاعات دقیقی در رابطه با سرعت شارژ این ایم سری در دسترس نمی‌باشد اما از آنجایی که باتری 4600 میلی‌آمپری از لحاظ پیکربندی مانند باتری ریلمی جی تی نئو 5 است؛ انتظار می‌رود که مدل پرو از شارژ سریع 240 واتی و مدل استاندارد از شارژ سریع 100 یا 150 واتی بهره‌مند باشند.

رابط کاربری Realme UI 4.0 در گوشی Realme GT Neo 6

مشخصات نرم‌افزاری

در نهایت، انتظار می‌رود که دستگاه‌های جی تی نئو 6 با رابط کاربری Realme UI 4.0 تحت سیستم عامل اندروید 13 روانه بازار شوند. رابط کاربری Realme UI یک پوسته اندرویدی نسبتاً خوب است که گزینه‌های سفارشی‌سازی متنوعی را پشتیبانی و ارائه می‌کند.

منبع: Gizchina

همچنین مطالعه کنید
افشای قیمت و تاریخ عرضه گوشی نوا 9 هواوی در اروپا از طریق آمازون؛ احتمالاً یک اشتباه غیرعمدی!

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>